2017-09-27, 14:23
Medlem
Det var alltså Linus Bylund då?

Han kommer dock få fortsätta arbeta för partiet, eftersom han står nära Jimmie Åkesson, det är så partikulturen är inom partiet. Man ger tjänster till älskarinnor, vänner och familjemedlemmar precis som Kalla Fakta tog upp. Han kommer garanterat få en ny topposition om inte annat. Hanna Wighs förtroende växer varje dag. SMSet från Paula Bieler bekräftar en hel del.
Citera
2017-09-27, 14:25
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Du får tamejfan presentera en trovärdig källa på det, för alla som gått klart 9:e klass med godkänt i samhällskunskap vet att det inte är sant.

Du verkar inte förstå att det är hur värdefullt som helst för media och övriga partier att få någon som kan prata skit om SD. Att du inte förstår vilken budgivning som pågått får dig att framstå som inskränkt. Som sagt det finns inte ens en brottsutredning att hänvisa till. Att media tar allt för sanning visar bara på att jag har rätt och att dom är beredda att kliva över lik för att kasta skit på SD.
Citera
2017-09-27, 14:27
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
SMSet från Paula Bieler bekräftar en hel del.
Vad för SMS?
Citera
2017-09-27, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Guldspaden åt Kalla fakta för att dom grävt djupt och digert men råkade missa att det finns en hyfsat lång och komplicerad story som är oberättad kring detta. Starkt jobbat!

Haha. Ja visar det sig att det inte stämmer, vilket många här inne verkar övertygade om på lite oklara grunder (förutom att hon är kvinna då), så har det största redaktionella magplasket på väldigt länge.
Citera
2017-09-27, 14:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
”Står upp för kvinnors trygghet”
Han tror inte att den senaste tidens händelser kommer att påverka förtroendet för partiet.

– Vi har en väldigt väl utvecklad politik när det gäller att stå upp för kvinnors trygghet, om det här skulle urholka det tycker jag att det ska skulle var tragiskt. Jag tycker att vi har tagit vårt ansvar, säger Mattias Karlsson.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/dar-ljuger-hon-faktiskt

Hahhaha, jo vi känner till den uppställningen för kvinnor. Väl utvecklad politik? Förskingring, förtal, våld mot tjänsteman och Kenta då som bör ha en egen kolumn som är ute och slåss på fyllan. Där vi betalar hans skydd. Och med uteslutningarna som tidigare förekommit pga sexuella trakasserier, så tror jag nog att tomten får komma med något som övertygar för just nu är det pinsamt.

Citat:
Man gör en pakt med Djävulen.” ”Man gör avkall på sin moral och självaktning för att få vara med.” Hanna Wigh skräder inte orden när hon vittnar om Sverigedemokraternas murkna psykosociala miljö. SD säger sig vilja satsa på kvinnorna i valet 2018. Hennes vittnesmål träffar rakt i SD:s upplagda valtaktik.
http://www.blt.se/ledare/wigh-en-bland-manga-som-drabbas-av-sds-dubbelmoral/

Det tycker jag är en bra jämförelse faktiskt av HW.
Citera
2017-09-27, 14:28
Medlem
karlsoons avatar
Citat:

Han kommer dock få fortsätta arbeta för partiet, eftersom han står nära Jimmie Åkesson, det är så partikulturen är inom partiet. Man ger tjänster till älskarinnor, vänner och familjemedlemmar precis som Kalla Fakta tog upp. Han kommer garanterat få en ny topposition om inte annat. Hanna Wighs förtroende växer varje dag. SMSet från Paula Bieler bekräftar en hel del.

Skulle det mot förmodan visa sig att Bylund gjort något fel får han kicken eftersom han har svävat ut från partipolitiken och missskött sig och det är inget SD vill ha med att göra.
Citera
2017-09-27, 14:29
Medlem
Synesiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
JAG påstår ingenting. Vad hon säger får en domstol avgöra om det är sant.

karlsoon däremot påstår en massa saker utan minsta bevis eller belägg, vilket gör det till ren bullshit. Upp till bevis ellet GTFO
Wigh har ju inga bevis heller din jävla nöt....
Senast redigerad av Synesis 2017-09-27 kl. 14:38.
Citera
2017-09-27, 14:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Haha. Ja visar det sig att det inte stämmer, vilket många här inne verkar övertygade om på lite oklara grunder (förutom att hon är kvinna då), så har det största redaktionella magplasket på väldigt länge.

Citat:
Tillsammans med fem, sex andra före detta partimedarbetare, vittnar Wigh om i TV4:s Kalla Fakta, att i denna partikultur frodas inte bara sexuella övergrepp, utan även ekonomiska oegentligheter och korruption.
http://www.blt.se/ledare/wigh-en-bland-manga-som-drabbas-av-sds-dubbelmoral/

Det stämmer och det finns redan 2013 där två avskum fick gå. Så det började inte direkt utan fortsatte bara trots den sk stöttningen som skulle förekomma. I dag är SD ute och blåljuger. Det är oerhört roande att se.
Citera
2017-09-27, 14:31
Medlem
DaEzzs avatar
Linus Bylund var det första namn som jag tänkte på när den här historien dök upp och det tycks jag inte ha varit ensam om att tro sett till tidigare spekulationer/inlägg.

Bland annat dömd för våldsbrott vilka är en typmarkör när det gäller personer som gör sig skyldiga till (sexuella) övergrepp med inslag av våld.

Om Hanna Wighs händelsebeskrivning stämmer återstår ju att se, men den ska knappast avfärdas givet deras tidigare relation samt Bylunds bakgrund.

Man kan ju också fråga sig varför Bylund inte gör en motanmälan om förtal vilket vore normalt i det här fallet, men det kanske kommer?
Citera
2017-09-27, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ledningen är säkert trötta på att Hanna knullar runt. Och självklart blir dom trötta på att hon gör såhär nu. Ändå beter dig ledningen proffsigt och gör en anmälan, mot hennes vilja. Blir smaskigt att läsa FuP sen.

Precis! Hon kommer att framstå som ett lögnaktigt ludetvsom knullat sig upp till toppen.

Jag är övertygad att hon gillar en typ ax sex som handlar om att hon blir tagen på riksdagshuset. Hannas personlighet tyder på detta. Kan tänka mig att Jon nästan skryter när hon och Linus hade sex på riksdagshuset. På toaletten, i något rum på kvällen när de var ensamma.. Hon njöt av detta. Hon blev kåt av att just HON gjorde detta..
Citera
2017-09-27, 14:32
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synesis
Wigh har ju inge bevis heller din jävla nöt....

Hur vet du det? Är du insatt i polisärendet?
Citera
2017-09-27, 14:37
Medlem
Synesiss avatar
Citat:

Har frågat det tidigare i tråden utan att få svar... Vad är detta sms från Bieler som ni pratar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in