2017-09-27, 09:43
Medlem
Var kommer infon om att det skulle vara en åtelkamera ifrån? Han som nämnde för mig att de hade haft en kvinna i sitt stall, som var barbent, pratade om att de sett när hon öppnade dörren in till stallet och hur hon rörde sig där inne. En åtelkamera verkar bara ta stillbilder. Och inte har jag hört att kameran var nyinstallerad heller. Hon beskrevs som naken på benen, att hon tittade sig runt och gick mot vattenkranen,att hon var blodig tror jag bara blivit spekulationer eftersom hon gick mot just vatten och att detta skett i samband med ett mord.
Stallet ska vad jag hört ligga cirka 1 km från brottsplatsen, jag vet inte vilket det är, men det är vad jag hört.
Citera
2017-09-27, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Grundaren till möbelföretaget, Nils, var bror till Edvins farfars far, Paul.

https://www.myheritage.se/research/collection-1/myheritage-slakttrad?s=124476421&itemId=169321912-1-41&action=showRecord

http://www.gyllensvaan.se/

MyHeritage vill ha betalt för att visa länken du lagt ut.
Citera
2017-09-27, 10:47
Medlem
Ankelsockas avatar
https://www.jnytt.se/article/dubbelmordet-misstankarna-har-starkts/

Tydligen mer än SMS som binder honom till detta ..
Citera
2017-09-27, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Har du några förslag på rovdjur som är ett potentiellt hot mot hästar i ett stall i Östergötland?

Det har funnits eller finns ett eller flera vargrevir i Tiveden och Bergslagen men det är knappast jakt som är syftet med den här kameran och då är den olaglig. Kanske därför ägaren har varit en smula tveksam att berätta för Farbror Blå om bildens tillkomst.
Citera
2017-09-27, 10:50
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Har människan varit på månen?

Denna video eller bilder är inskickade till polisen för länge sedan. Finner det otroligt att det bara är en man som sitter åtalad, som blev topsad som nummer 200-någonting.

Men denna hästkvinna inte ens är eftersökt eller nämnd av polisen i media.

Man gick ut med tejpinformationen samt amerikanaren ganska snabbt när man inte hade något att gå på.
Fick intryck av att polisen sökte fler gärningsmän, men de har kanske ändrat sig med tiden, i takt med att analyssvar droppat in?
Tycker ändå att kvinnan är ett märkligt sammanträffande.
Citera
2017-09-27, 10:57
Medlem
ReedMes avatar
[quote=Svartheden|61900748]Det har funnits eller finns ett eller flera vargrevir i Tiveden och Bergslagen men det är knappast jakt som är syftet med den här kameran och då är den olaglig. Kanske därför ägaren har varit en smula tveksam att berätta för Farbror Blå om bildens tillkomst.[/QUFast här handlar det nog inte om rovdjur. Känner inte till stallet, men kan handla om fölning, sjuk häst, inbottstjuvar dom vill åt sadlar, hästplågare/sadister. Inget konstigt med kamera alltså.
Citera
2017-09-27, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Märket på skon frampå tån,ser ut som en blomma- eller kan vara en färg klick eller smutsfläck- men
Converse sko har märket på sidan, inte på tå partiet. Kängorna ser ut som knyt-sko-enfärgade.
Några anser att kängorna ser stora ut- jag tycker tvärtom att de ser små ut i förhållandet till de "stabbiga benen".
Bilden kan föreställa en manlig person eller kvinnlig- svårt att tolka säkert, gissar det är en man , ändå.
Skorna kanske redan fanns i stallet så personen tog på sig dem ?

Inte många som har kängor på sig mitt i sommaren. Storleken på fötterna lutar mer åt en kvinna.
Citera
2017-09-27, 11:23
Medlem
Merrybums avatar
Hästarna som bor o stallen runt omkring den här gården är inga vanliga promenad hästar. Vi talar om svindyra trav och galopp hästar. Självklart övervakas de i både stalll och hagar av kameror.
Citera
2017-09-27, 11:31
Medlem
Jaha minsann- här är samma rader som tidigare. Tar det som otroligt att man fortsätter men samma formulering om det skulle vara fullständigt felaktigt. Tänker då på "tankat och parkerat".

"Vi har hittat spår från honom på brottsplatsen och inte bara DNA. Jag kan inte gå in på vad, men det handlar om många saker som vi tittar på. Alla har en telefon i dag och då kan vi titta på hur den har rört sig. Personen måste ha tagit sig till brottsplatsen på något sätt. Då kan man titta på hur han har kört, var han har tankat och var han har parkerat. Enligt åklagaren har misstankarna snarare stärkts än försvagats."

Dubbelmordet i Mantorp Publicerad 27 sep. 2017 06:47

https://www.jnytt.se/article/dubbelmordet-misstankarna-har-starkts/

"
Citera
2017-09-27, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Det har funnits eller finns ett eller flera vargrevir i Tiveden och Bergslagen men det är knappast jakt som är syftet med den här kameran och då är den olaglig. Kanske därför ägaren har varit en smula tveksam att berätta för Farbror Blå om bildens tillkomst.
Övervakningskamera som enbart fotar inne i ditt stall eller inne på din tomt är lagliga - det är först när kameran kan täcka in allmänt område utanför den privata sfären som de blir tillståndspliktiga (tillstånd som man ej får = olagliga )
Citera
2017-09-27, 13:26
Medlem
Det är en kraftigare kvinna med ljusa ridbyxor...
Citera
2017-09-27, 13:51
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semestertankar
Övervakningskamera som enbart fotar inne i ditt stall eller inne på din tomt är lagliga - det är först när kameran kan täcka in allmänt område utanför den privata sfären som de blir tillståndspliktiga (tillstånd som man ej får = olagliga )

Citat:
Blev ingen påföljd på grund av kameran
Tingsrätten såg den uppsatta kameran som en så ringa förseelse att det inte blev någon påföljd från rättens sida.

”För att något inte är tillåtet betyder det inte automatiskt att det är brottsligt”, förklarade Lars A Andersson, jurist på länsstyrelsens rättsenhet i Dalarna, apropå det fallet.

https://www.jaktojagare.se/kategorier/kronika/aklagare-i-otakt-med-omvarlden/

Men nu gäller det dubbelmord i Mjölby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in