2017-09-27, 02:50
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Åtel-kameror tar stillbilder, så någon film finns nog inte att tillgå.....

Det beror nog på vilken kamera. Den jag länkade tar film med 15 fps vid 1080p eller 30 fps vid 720p
Citera
2017-09-27, 03:11
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silencekiillz
Hej. Ni alla till 99,9% har inte en aning om vem den anhållne är. Jag har bott i Mullsjö i 22 år och vet mycket väl vem han än. Det är läskigt hur folk kan spekulera och komma på sådana saker dom inte har NÅGON aning om. Helt sjukt.
Tex "Gyllensvaans har mycket pengar pga att dom ägde möbelföretaget 'gyllensvaan'" HAHAH. Så jävla fel folk kan ha.

Grundaren till möbelföretaget, Nils, var bror till Edvins farfars far, Paul.

https://www.myheritage.se/research/collection-1/myheritage-slakttrad?s=124476421&itemId=169321912-1-41&action=showRecord

http://www.gyllensvaan.se/
Senast redigerad av PeterNoster 2017-09-27 kl. 03:38.
Citera
2017-09-27, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silencekiillz
Hej. Ni alla till 99,9% har inte en aning om vem den anhållne är. Jag har bott i Mullsjö i 22 år och vet mycket väl vem han än. Det är läskigt hur folk kan spekulera och komma på sådana saker dom inte har NÅGON aning om. Helt sjukt.
Tex "Gyllensvaans har mycket pengar pga att dom ägde möbelföretaget 'gyllensvaan'" HAHAH. Så jävla fel folk kan ha.

Skön post, jag har också bott i Mullsjö snudd på lika många år som dig. Tyvärr.

Att hans farsa har en hel del stålar borde det väl inte råda någon tvekan om.
Att Edvin själv är en mycket märklig människa och har så varit hela livet råder det väl heller ingen tvekan om.
Att han va ganska stökig som barn när vi gick i skolan är ju också sant.
Att han var försvunnen utan förklaring för ett tag sen, även det sant.
Att han ensam har dubbelmördat dessa 2 personer på ett så pass grymt sätt? Det håller iaf jag för osant.

Men eftersom ditt konto är helt nytt med 1 inlägg misstänker jag att du inte kommer komma tillbaka och vidareutveckla dina åsikter om den trevliga och mysiga pappan Edvin?
Citera
2017-09-27, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
I direkt anslutning till Lekanders trädgård finns en hage där det går hästar. Dessa hästar torde ha stall i direkt anslutning till hagen så några 400 meter ifrån brottsplatsen tror jag verkligen inte stallet ligger!
Snarare kanske MAX ett par hundra meter ifrån.
Det är således troligen på granngården som ligger nära men med egen infart til just den gården som fotot på "kvinnan"? fastnat på bild...
Studera en satellitbild noga och upptäck att du har fel.
Citera
2017-09-27, 07:35
Medlem
Ang bilden i stället tycker jag att det ser ut som en korthårig person, ev hästsvans verkar det snarare vara något mörkt som står mot väggen bortanför personen. Om frisyren jag tycks se är det en kille.
Ser ut som det står en person till innanför dörren, men med linne och ev tatueringar. Men tyvärr är bilden så suddig så det kan va en synvilla oxå då någon skrev i tråden innan jag kollade igen.
Citera
2017-09-27, 08:13
Medlem
alfamisos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag har också funderat på det, men skjortan står nog inte riktigt så långt ut som man tror vid första anblicken.

Den yttersta, ljusa, suddiga delen tillhör nog egentligen bakgrunden (dvs en bit av stallgolvet fram till nedre kanten på hästspiltan) som är en aning ljusare.

Dessutom rör sig personen framåt, att skjortan då sveper utåt en bit baktill kan bli ganska naturligt i rörelsen.

just det
Citera
2017-09-27, 08:17
Medlem
Torneros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Lustigt jag fick också för mig att det är ett blom-märke på skon närmast -trodde jag stirrat för länge på bilden så det uppstått nån typ synvilla. Litade inte på vad jag tyckte mig se.
Att skjortan står ut bakpå -kan bero på att man har en stor utskjutande gump, eller att vind drar in i stallet-
fallet i skjortan kan också bero på att det är en styvare jacka-den står ut från kroppen, en galonjacka därför den ser blank ut. Du har helt rätt.
Flera personer har hintat om den där blodiga "stallflickan" men det verkade inte ha något med brottet att göra och blev därför avfärdat.
Antar att en av dessa som ville uppmärksamma oss på incidenten om stallflickan, till sist kände sig manad att lägga fram beviset i form av fotot. Och ja -ser man fotot och förstår att det togs den dagen den tiden -då blev stallflickan trovärdigt och inte bara konstigt rykte. Och så märkligt- sammanträffande -den dag mordet skedde.

Converse kanske?
Känns som instagram-brudens stil.
Citera
2017-09-27, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Kanske för att han sitter häktad under vad som verkar vara övertygande bevisning?
Ok. Tänkte om det fanns någon annan anledning. Att han betett sig väldigt konstigt innan/efter morden eller att frun hade reagerat. Någon i Mullsjö borde väl ha sett familjen efter å om han/hon/de var "som vanligt"? Efter en sån händelse borde väl ES varit annorlunda än vanligt å någon borde väl märkt det? Står det något mer nu på hans Fb?
Citera
2017-09-27, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAflume
Givetvis inte, har i princip bara folk jag känner på min fb. Vill inte outa mig för mycket här i tråden, men har varit bekant med MGM sen han var liten, därav att vi är vänner på fb.

Ja, det har ju varit känt att han varit deprimerad i perioder! Tex den där gången när missing people började söka efter honom. När han väl kom tillbaka sa han att han inte hade något minne av vart han hade varit under dagarna han var försvunnen.. Menar du om Mullsjöborna blev chockade över att han bildade familj så pass tidigt? Jadu kan bara tala för mig själv där, men ja! Lite förvånad blev jag allt. Men och andra sidan skaffar dom flesta barn hej vilt här!
. Han kanske mördade den gången också 😳😫
Citera
2017-09-27, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Skön post, jag har också bott i Mullsjö snudd på lika många år som dig. Tyvärr.

Att hans farsa har en hel del stålar borde det väl inte råda någon tvekan om.

Tror iof inte att pappa P*ll* har så överdrivet mycket pengar. Driver frisörsalongen i byn, har nog god ekonomi men inget över det vanliga. Var ju han som köpte lägenheten på Stallgatan åt EG, äger lite andra fastigheter också, men knappast någon knösus.

Men ni som känner EG, berätta mer om hans umgänge. Vem är egentligen hans sambos systers sambo, V**tor L?
Och vem är denna L*uis*nn* Th*m och hennes pojkvän? Båda kommer från Mullsjö och är i samma ålder som MGM men numera bosatta i Boxholm.

Det mest troliga anser jag är att EG haft hjälp, så vem är medhjälparen/medhjälparna?
Citera
2017-09-27, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tornero
Converse kanske?
Känns som instagram-brudens stil.
Märket på skon frampå tån,ser ut som en blomma- eller kan vara en färg klick eller smutsfläck- men
Converse sko har märket på sidan, inte på tå partiet. Kängorna ser ut som knyt-sko-enfärgade.
Några anser att kängorna ser stora ut- jag tycker tvärtom att de ser små ut i förhållandet till de "stabbiga benen".
Bilden kan föreställa en manlig person eller kvinnlig- svårt att tolka säkert, gissar det är en man , ändå.
Skorna kanske redan fanns i stallet så personen tog på sig dem ?
Citera
2017-09-27, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Okej. Vad säger polisen om detta då? Du som vet?

Sätter min pungkula på att hon inte har ett skit med detta att göra. Annars vore hon efterlyst fattar du väl? Dom efterlyser en bil för fan. Tror du inte dom skulle efterlysa en människa dom har bild på ifall detta vore intressant?
Vi har ingen aning om vem eller vilka som är lysta eller eftersökta av polisen. Vi kommer inte att få reda på det heller. Tjejen på bilden, om det nu är en tjej, kan mycket väl vara misstänkt och lyst. Det lär visa sig inom max någon vecka eller två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in