2017-09-27, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Skillnaden är hur omgivningen bemött offret, här avviker SD. Hade klanten Jomshof gjort sitt jobb så hade vi inte haft denna dåliga situation.

Tror Jomshof visste om Hannas KK historia och at detta var trams.
TRor han vet att Hanna ofta hamnar i problem.
Tror inte vi kan skylla på Jomshof. Han kanske inte ville ge henne luft under vingarna utan istället sansa sig.
OM hon nu berättat alls för honom.

Någon har pekat på en artikel i DN där Jomshof ska erkänna sig ha vetat men inte agerat, kan tyvär inte läsa det och bilda mig en uppfattning därifrån om vad han verkligen erkänt.
Citera
2017-09-27, 12:20
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Tror Jomshof visste om Hannas KK historia och at detta var trams.
TRor han vet att Hanna ofta hamnar i problem.
Tror inte vi kan skylla på Jomshof. Han kanske inte ville ge henne luft under vingarna utan istället sansa sig.
OM hon nu berättat alls för honom.

Någon har pekat på en artikel i DN där Jomshof ska erkänna sig ha vetat men inte agerat, kan tyvär inte läsa det och bilda mig en uppfattning därifrån om vad han verkligen erkänt.

Vetat men inte kunnat göra något då Wigh varit för vag med sina anklagelser. Dessutom 2013 rosade hon SD för deras fantastiska support och stöd de gav henne. Udda om detta försämrats då SD haft efter 2014 valet mer ögon på sig.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gb5RB/akesson-ar-det-sant-sa-springer-det-runt-en-valdtaktsman-i-vara-loka

Citat:
Åkesson säger att varken han eller partisekreteraren Richard Jomshof känt till uppgifterna tidigare, trots att Wigh uppger att hon informerat.
– Richard säger själv att han inte känner till detta, åtminstone inte på den nivån att man kan agera på något sätt, säger Åkesson i AB Morgon.

http://www.expressen.se/nyheter/akesson-om-wigh-fallet-helt-omojligt-att-varja-sig/

Citat:
Partisekreteraren Richard Jomshof svarar skriftligt på DN:s frågor om mötet med Hanna Wigh i våras och uppger att han försökt reda ut vad som är sant.
”Jag var mycket tydlig med att hon skulle anmäla allt”, skriver han till DN.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab

Citat:
Hur har du behandlats efter det som hänt?
– Partiet har varit förvånansvärt bra att ha att göra med. De berättade att de skulle stötta mig om jag ville gå ut och prata om det här. Linus Bylund och Björn Söder har varit väldigt stöttande.
Senast redigerad av BugsyFloyd 2017-09-27 kl. 12:23.
Citera
2017-09-27, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Här sablar man ner på riksdagskvinnan från hela FB/ SD- svären, mytoman, psykfall osv. Rätt eller fel så lik förbannat så är hon SD:are och SD representant i Riksdagen.
Hon är SD representant som SD:s väljare har valt, vad säger det om SD?
Vad säger det om SD:s väljare?

Nej, hon valdes inte av SD-väljarna. Hon fick knappt några personkryss överhuvudtaget. Men hon fick en tillräckligt hög plats på riksdagslistan av männen hon låg med så hur väljarna personröstade var ovidkommande. Och det är väl där det finns relevant kritik i fallet. Gynna inte de som föredrar sängvägen framför kompetens, varken om de är män eller kvinnor. En struktur att motverka. Nu fick den också ödesdigra konsekvenser. Lite ironiskt drabbade den även en som själv deltagit i fabricerade ärenden men då mot så kallade "ideologiskt avvikande". Nu drabbas han själv men av betydligt värre anklagelser.
Citera
2017-09-27, 12:23
Medlem
rex144s avatar
Hon har erkänt igår att hon knullat tidigare med honom sedan blev hon behandlad som en slampa och även våldtagen, vad trodde hon? dessa hardcore SD killar är älskar våld och även sexuellt våld,
det är som om en HA brud klagade på att hon blivit kränkt av en HA kille

men enligt svensk lag så är det våldtäkt oavsett om de knullat tidigare eller
Citera
2017-09-27, 12:23
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Det är nya regler nu om riksdagspensionerna. Jag tror att man skall sitta tre mandatperioder och ha fyllt 55 år. Så Åkesson får nog härda ut ett tag till.

Nej. SD kom in 2010 och dom klarar denna mandatperiod ut kan plocka ut riksdagspension. Inte dom som kom in 2014.

Varför tror du Kent Ekeroth har panik? It's all about money!
Citera
2017-09-27, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Hur som helst kan inte Jimmie lastas för det som hänt. Möjligen borde Jomshof ha rapporterat direkt till Jimmie på ett tidigare stadium när han fått veta hennes utsaga. Dåligt av honom att inte göra detta.

Beror vad hon har sagt till jomshof.
Om hon inte kommit med ett namn tidigare är det också lite troligt att hon preciserat hur det hela hände.
Citera
2017-09-27, 12:27
Medlem
Gullegubbens avatar
Don't shit where you eat ovh don't stick your dick in crazy är något som alla vettiga män bör ha i öronen, särskilt om de befinner sig i en påpassad ställning. Dåligt omdöme av den drabbade.
Citera
2017-09-27, 12:28
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Jag upprepar: Den historien är KORREKT om Hannas barndom ända upp till övre tonåren. En mobbare. En översittartyp. Obehaglig person.

Det är det man får intrycket av och har bekräftats av andra som kännt henne längre tider, barndomen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Det är väl signalen som är det viktigaste. Att man visar vad som är rätt och fel mot sina medmänniskor. Att hon inte polisanmäler beror på att det inte finns något att anmäla..

Och det att hon blir arg för att SD anmält det då det nu blir allvar och hon riskerar själv åka dit för förtal.

Citat:
Ursprungligen postat av Roland.G
Jag tvivlar på att mitt svar kommer göra dig eller andra nöjda men jag skall försöka ge min bild av hur jag och andra har upplevt Hanna under åren..

Låt oss säga att du skulle ha en människa i din omgivning och uppväxt som var elak och som visade illavarslande signaler på brist till känsla för folk i sin omgivning. En som agerar elakt mot svagare människor och är högst manipulativ mot sin omgivning. Så var hon hela vägen ifrån barnsben upp tills vuxen ålder. Ponera sen att denna människan senare i livet skulle ta sig till positioner inom politiken? En sådan människa vill jag verkligen inte ha över mitt huvud.
Hanna har under åren sabbat många relationer med människor runt sig men jag hoppas faktiskt helhjärtat att hon fått mer erfarenhet under livets gång och insett hur hon har varit och bättrat på sig.

Som barn var hon alltid (när jag träffande henne) intresserad att dominera och styra gruppen och hon utnyttjade gärna sin position som kvinna för att få den kontrollen. I samma veva så njöt hon av att trycka ner svaga människor och mobba folk om hon fick chansen. När jag ser tillbaka på händelser så får man vibbar att hon var som en katt som leker med sitt offer, inte för att det alls var nödvändigt utan enbart för att få plåga den (socialt och verbalt). Om en vuxen blev inblandade så spelade hon alltid "oskyldig och söt flicka" och försökte mygla sig ur problemen hon själv skapat.

Minns specifikt en gång där hon fysiskt skadade en person med sina naglar och hur det sken en intensiv lycka in hennes ögon när hon gjorde det. Det var ingen allvarlig skada (även om det blödde) men just det beteende syns oftast hos barn som har en problematik med empatin för andra. Man såg hur hon njöt att skada och det var helt klart ett wake up call för mig då det var riktigt obehagligt. Många jag känner som varit bekanta med henne har berättat liknande saker för mig, om hur hon ofta varit falsk och manipulativ både vuxen som ung.

Senare när vi alla blev vuxna så har jag också sett hennes sadistiska beteende fortsätta, tråkigt nog. Jag har varit närvarande flera gånger när hon verbalt skada svagare i individer grupper enbart för att höja sig själv och känna sig stor (förmodligen) och en del av dessa individer har varit snälla och mjuka personer som inte förtjänat elakheterna som kommentarer hur de ser ut. Hon har i dessa stunder återigen bevisat för mig att hon som vuxen erhöll kapaciteten och intresset att vara elak mot folk som inte förtjänat det. Hon har njutit av att skada andra helt enkelt. En del av oss växer ifrån sådant medans andra förblir som så livet ut. Trist. När vi blev unga vuxna så började hon också hänga runt folk som var farliga men också en del alkoholister och en del knarkare, vilket kanske säger en del. Trasiga människor drar sig ofta till varandra.

Med allt detta i bagaget så kan jag bara gissa hur hon betett sig i sitt fortsatta vuxna liv och i politiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Jag har en bakgrund hos Sverigedemokraterna, det har jag talat om i andra trådar. Hanna Wigh har jag träffat vid ett antal tillfällen. Om vi säger såhär; Hanna är inte den stabilaste av individer och framförallt inte den trovärdigaste. Hon har en benägenhet att vrida saker i sin egen riktning, så att säga. Utan att själv vara inblandad i vad som nu påstås ha hänt så känns det som att Hanna har varit involverad i någon form av liaison med någon, med ömsesidigt kännande och klämmande. Det är emellertid bara motpartens kännande och klämmande som Hanna nu minns när hon försöker koka ihop en trakasserisoppa att basera sitt utträde ur partiet på.

Jag har själv ingen orsak att skydda SD eftersom jag tagit flera kliv högerut sedan dess, men Hanna är ingen korg att lägga alla sina ägg i.

(FB) Vad kan vi gräva upp om Hanna Wigh Mazeitaviciene (SD)

(FB) Slagsmål mellan Hanna Wigh och en annan kvinna på SD-möte, Falköping 2017-09-12

(FB) Är HANNA WIGH tablettmissbrukare?
Citera
2017-09-27, 12:31
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Enligt MK i aktuellt blev hon hänvisad till någon trygghetsexpertis och ombedd att polisanmäla, eftersom hon inte ville uppge vem som gett sig på henne kunde de inte göra så mycket mer.

Precis blir ju svårt för SD att hjälpa henne fullt ut om hon vägrar namnge vem det är. Dessutom lär de ha annat ugglor i mossen iom detta beteendet.
Citera
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Skillnaden är hur omgivningen bemött offret, här avviker SD. Hade klanten Jomshof gjort sitt jobb så hade vi inte haft denna dåliga situation.
Jag utgår från att det finns ett stort mörkertal.
De här slemmiga pajsarna som har åkt fast har väl mest haft otur, springer man plakatfull omkring med snabeln ute och skriker "knulla" finns ingen annan möjlighet för partiet ifråga än att polisanmäla.

De smarta kan nog dölja övergreppet, muta offret eller på annat sätt komma undan. Folk i partiledningen tiger och stryker över eftersom allt sånt här svärtar ner partiet.
Riksdagmannen med exotiskt namn som åkt fast för tio (10!) våldtäkter hade nog inte ens förstånd att försöka dölja detta - en självklar rättighet för skapelsens överhuvud tyckte antagligen han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Det är det diagnos feminismen ställt till med, att priviligiera kvinnor och få de att tro att om de skriker högt nog kommer de undan med allt. I det här fallet har wigh "skrikit högt" och sen vid utfrågningen visat sig hon undanhållit relevant information samt att hon inte vill anmäla brottet alls. Det lämnar det hela vid bara ord mot ord och ingen undersökning görs. Något som skulle vara bekvämt för Wigh då hon enkelt kunnat sänka både en person och ett parti utan några somhelst bevis. Men tji fick hon för SD anmälde!

Det är nog så nära sanningen man kan komma i detta specifika fal om Hanna Wigh.
Det fanns antagligen en listig plan som sket sig, just för att Hanna Wigh är korkad! Hon ska inte syssla med politik.

Rent generellt kan man tycka synd om oss alla, som inte har de politiker vi förtjänar. Rent generellt är de "duktigaste" och mest beundrade politikerna i Sverige outbildade. Om de gått på någon högre skola, har de inte ens orkat ta någon examen. De kallar sig för statsvetare och kunniga i juridik, efter att ha gått på enstaka kurser, eller efter att ha läst en bok!

När partierna vill ha in kvinnor och tar in WT, så är det ju så här det ska sluta. Jag är road.
Citera
Medlem
Besinna er för böveln och invänta utredning, men varför gjorde inte Sällström något?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in