2017-09-27, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Är själv tjej! Märkte det i dag när en kvinna försökte göra personangrepp på henne i Ring P 1 men blev
suveränt avklippt av programmledaren T. Fogelberg.

Jag har ingen anledning att ifrågasätta Hanna Wigh:s berättelser i media. Man utsätter sej inte
för jobbiga intervjuer om man inte har något på fötterna.
Hanna vill sänka SD.
Citera
2017-09-27, 10:05
Medlem
Klas-Vegass avatar
"Knappt två dygn, så föll vänstermedias korthus. Bra grävt Flashback!"

Jag tror inte många i tråden förstår hur sådant här fungerar. Folk ser det man vill se (märker ni ärligt talat inte det i diskussionerna på flashback?) Såg att t.ex. Philip och Fredrik spann vidare på det hela och dom var knappast ensamma. Skadan är redan skedd.

Vem bär ansvaret för det inträffade? Det är absolut SD som har ansvaret. Man utnämner inte omogna människor till riksdagen utan att det får konsekvenser.
Riksdagen är ingen lekstuga dit man skickar "friska fläktar" för att dom skall få möjligheten att visa framfötterna. Framfötterna, mognad och pålitlighet skall man ha visat innan man får ett så betydelsefull uppdrag. Det här är rätt åt SD på så många plan (precis som Juholt var för S).

HW är en impulsiv bebis. Varit i ett flertal bråk och ser världen i omoget svart eller vitt (för henne finns bara SD eller koranskolor, inga mellanting). Rätt åt SD. Men prioritera ni Jimmies glugg.
Citera
2017-09-27, 10:06
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Nej men en polisanmälan vill hon inte gå igenom. "De har ju så mycket att göra ändå"

Det har jag full förståelse för. Våldtäktsförsök och Våldtäkt samt tafsning är ju numera "lågprioriterat "
på grund av killars/mäns lek med dödliga vapen.
Citera
2017-09-27, 10:08
Medlem
lectors avatar
Namnge?. Polisanäl? Men nej.
Misstänkliggöra alla JA.
Skada JA
Hallå Admin:
Vi vet ju INTE vem som är inblandad. ALLA har ju misstänkliggjorts.
Detta är en privatsak som gjorts till att skada så mycket som möjligt POLITISKT.
Hur ska vi skilja sakerna åt när Hanna Wigh INTE gjort det?
Citera
2017-09-27, 10:11
Bannlyst
Citat:
Det har jag full förståelse för. Våldtäktsförsök och Våldtäkt samt tafsning är ju numera "lågprioriterat "
på grund av killars/mäns lek med dödliga vapen.
Är det inte dumt att sänka SD, nu när det är så illa ställt med samhället?
Citera
2017-09-27, 10:14
Medlem
lectors avatar
Rättsväsendet sätter gärna dit "rasister"
Polisen utreder direkt. Åklagare åtalar.
Annat är inte så noga.
Så hennes påstående att det inte skulle leda till något är.fel och det vet hon.
Citera
2017-09-27, 10:18
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
De är sina egna fiender p g av egen osund kultur.

Jag tror man kan dra slutsatsen att det inte spelar någon roll om man är man eller kvinna huruvida man tror på henne. De flesta här verkar göra sin bedömning baserat på om de stödjer SD eller inte. Vissa bedömer hennes trovärdighet. Men både män och kvinnor antingen tror henne eller tror henne inte. Jag är kvinna och jag tror hon skarvar en hel del beroende på hennes tidigare uttalanden som motsäger vad hon säger nu. Och att hon efter en snabb googling varit utsatt för 5 sexuella ofredanden och våld de senaste åren enligt henne själv varav endast ett tillfälle lett till något.
Citera
2017-09-27, 10:18
Medlem
Det jag inte fattar är att programmet kalla fakta marknadsförde det som ett program om sexuella övergrepp inom SD , 15 minuter i programmet byter det riktning som sen handlar om hur folk stjäl pengar , är korrupta osv . Om jag minns iaf senaste 5 åren så har andra partier varit otroligt mer korrupta ön SD ? Hela programmet känns mer som en hit piece
Citera
2017-09-27, 10:20
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Det är bara ta en titt runt omkring på Flashback så ser man snabbt den uppenbara ironin i att Sverigevänner i allt väsentligt delar såväl kvinnosyn som straffrättsliga ideal med rådande kultur i mellanöstern.

En annan ironi är att du nu precis intog exakt samma position som sagda Sverigevänner när det gäller beskrivningen av kulturer i mellanöstern...
Citera
2017-09-27, 10:28
Medlem
greta75s avatar
Ni som frågar efter gärningsmannen hela tiden, det lutar åt LB. Om han är tjänstledig så lär det stå helt fast mycket snart.

Men det är ointressant vem det är. Hanna har inga som helst förhoppningar om att han skall åka fast eftersom ord står mot ord.

Det som saken handlar om är SD's pisskultultur som de aldrig lyckas höja. Det går inte eftersom så många i partiet är drägg från topp till botten. Det finns många företag som går under för att man har dålig personal med kass värdering och där ledningen aldrig lyckas få rätt inställning i leden.

Det finns så många avhoppare som vittnat om den här skiten. Och om du blir wistleblower, ja då är du självklart inte välkommen i SD längre (fullt förståligt).

Så hur mycket ni sektmedlemmar än pissar på Hanna för att hon berättat om detta, det finns en kultur inom SD som skadar partiet otroligt mycket.
Citera
2017-09-27, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Det var sexuella trakasserier för många år sedan och så skedde den påstådda våldtäkten i det lilla arbetsrummet.

Så klart att ingen kan säga vad som har hänt genom att lyssna och läsa om olika grejer så men jag fattar Hannas grej att hon går ut och berättar vad hon tycker om SD just nu med dessa händelser som utgångspunkt. Ska bli intressant att se vad hon kommer att berätta vidare om sin tid med SD. Hon har ju en historia att berätta som det heter.

Kanske alla inte är lika glada åt det men så är det ju, alla har ju rätt att ha åsikter om SD även om de varit SD:are längre.

Får hon bara bra betalt så kommer det här att bli en följetong.
Citera
2017-09-27, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Synesis
Jo visst känns det lite långsökt, inte minst p.g.a hans ålder. Men han är sekreterare åt partiet och hade en central roll i konflikten som fick Hanna sparkad ur utskottet. Återstår att se antar jag, men absolut ett namn jag kommer behålla i minnet för nu......

Jobbar inte han i Malmö också? Visste inte att han jobba i riksdagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in