2017-09-27, 07:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
ehh,,

Ja du, har man följt politik så har hanna varit flitig i media, klara budskap o en förebild för många sd väljare, främst kvinnliga sådana. Att du sedan vill förminska dennes roll visar än en gång på manlig slå sig på bröstet mentalitet som förstör för partiet.
Manligt slå sig för bröstet?
Fråga min fru vad hon tycker om Hanna.
Citera
2017-09-27, 07:06
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Okej du är för gammal för att förstå ny information så då kanske det inte är så stor idé att du grubblar över juridiska definitioner.

Men kanske du kan förstå om jag skriver sakta att miljön som finns på en arbetsplats inte är så bra om man trycker upp kvinnorna mot väggen och tvingar in ett finger i deras underliv mot deras vilja.

Vad är det för ny information jag inte har tagit till mig? Att sexuella övergrepp hanteras under olika lagstiftningar beroende på om de sker på arbetstid eller inte?
Jag betackar mig för spydigheter.
Citera
2017-09-27, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Valår kallas det, man gör allt för att misskreditera SD.
Nästa år ja.
Citera
2017-09-27, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Är det ute vem den anklagade killen är? Om han har tagit en paus så borde det ju vara läckt vid det här laget

Det är LB som Karin Bruce twittrat om, det är LB som hon själv haft relation med men som avslutades för han var otrogen, det är LB som Hanna Wigh samtidigt hade en KK relation med.

Vi har två bedragna kvinnor som nu vill se LB dras i skiten, famförallt Hanna Wigh som hänger ut LB som våldtäktsman men samtidigt inte vill polisanmäla honom så han bara blir korsfäst i media utan chans att försvara sig.

Innebär det att han inte är skyldig? Nej det vet vi inte, men hela hennes trovärdighet blir ju rätt låg när hon var KK med honom samtidigt som han hade en flickvän och de båda tjejerna nu gaddat ihop sig mot honom med påståenden om våldtäkt, bedragna kvinnor kan ju spåra rätt rejält.
Citera
2017-09-27, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Så du tycker det är bra att SD-ledningen bara hör att någon säger sig våldtagen av en person men de ska inte säga något till den personen som är anklagad.

Så alla i partiet kan prata om att han är anklagad för våldtäkt men de får inte säga det till honom?

Så fort han kommer in i ett rum så pratar de om något annat. Är det bra personalpolitik enligt dig?

Vad ska de göra med de som ändå säger till killen att alla vet att han är anklagad sen några veckor eller så att han våldtagit X?

Hur skulle du själv uppleva det om de på din arbetsplats i flera månader pratat om hur du våldtagit en av dem?

Personalpolitik är det den som recenseras så är det inte mycket till fall kvar. Jaha ett parti kan ha bättre personalpolitik, chockerande.

SD har inte ett parallellt rättssystem. Personalpolitik har inte med saken att göra. HW vägrar att anmäla vare sig då eller ens nu. Hennes argument mot anmälan är bisarrt, polisen har för mycket att göra ändå. Svårt att anmäla för tredje person i första läget om hon helt enkelt inte vill och av allt att döma haft en relation med personen i fråga. Både svarande och kärande skulle ogilla detta, därtill skulle partiet också ogilla det. Det finns helt enkelt inget utrymme för att dra iväg med en anmälan.

Att anmäla nu handlar om att syna korten. SD vet att det inte finns något och anmäler nu själva. Det har inget med personalvård att göra i nuläget, det handlar om skademinimering. Detta oavsett vad som hänt.

Uppenbarligen ville hon skada "GM"s karriär såväl då som nu, men inte göra det till rättssak. Hon ville att partiet i första hand skulle skada "GM", i andra hand (det vill säga nu) media. Nu när hon tappat inflytande i partiet går hon ut med detta, fortfarande kritisk till juridisk process. För lite och försent är ett engelskt talesätt som stämmer in här, även om hon skulle ha rätt i sak.

2013 säger hon sig fått bra stöd av partiet, Söder och Jomshof i ett ärende med trakasserande tjänsteman. Nu säger hon själv att hon ljög om det stödet. Jaha... Jag tycker för min del att historien tycks märklig och det tycker nog var och en oavsett vad de tycker om SD och den utpekade.
Senast redigerad av Rundstedt 2017-09-27 kl. 07:39.
Citera
2017-09-27, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hahaha källorna är alltså gubbligan varav en möjlig misstänkt gärningsman. Möjligen tidigare dömd också, och du tror det är gångbart här?
Noep H W har tvärtom påstått att det är smutskastning om ett förhållande.Det Kb talar om är något helt annat.

Smutskastning, det är vad HW gör med sina egna barn. Drar in ungarna idetta genom att komma med årets mest idiotiska uttalande om att hon skulle välja koranskolan framför SD åt sin dotter. Alltså hennes dotter skall endera slängas till pesten eller koleran, hon valde koleran åt sin unge i Tv.

Lämna barnen utanför detta trams istället för att dra in ett osyldigt barn i en öppen smutskastning där sex, våldtäkter och fingerpullning skall vara huvudingrediensen. Sjukt, ännu sjukare att media blir kanalen utåt, sådana här uttalanden skall ingen bjuda på. Där barn blir slagträn. Har du hör någon mamma göra på detta vis tidigare inför hela svenska folket? Stackars barn vilken cirus den ofrivilligt drogs in i av en instabil mamma och tv4.
Citera
2017-09-27, 07:35
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Wigh älskar ju att bråka med Sverigedemokrater och att sen få stoltsera i media med detta.
Det här är helt klart ett påhitt, blir väldigt tydligt eftersom hon inte har nåt namn.
Tror nån kalla fakta skulle göra ett avsnitt om sexuella trakasserier inom Socialdemokraterna eftersom en medlem sagt att nån rörde mig för fem år sedan, men jag har inte sagt vem det va till någon.

Ja det tror jag dom skulle göra ett avsnitt om.
Citera
2017-09-27, 07:42
Medlem
Har haft både Hanna Wigh och Karin Bruce som vänner på Facebook.

Faktiskt blockerat båda för kanske ett halv år sedan, båda två är lika galna och trasiga personer som behöver vård inte uppmärksamhet.
Citera
2017-09-27, 07:46
Medlem
Jag tror att alla har rät och fel här. Hon gjorde nog detta för hon var arg på på partiet pga bråket som hände där hon slog någon förut. Men hon blev nog också sexuelt antagen 2012.
Citera
2017-09-27, 07:53
Medlem
I den här artikeln från 2013 träder hon fram o berättar om trakasserierna som skedde 2012, hennes kommentar om hur partiet då agerade:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab

"Hur har du behandlats efter det som hänt?
– Partiet har varit förvånansvärt bra att ha att göra med. De berättade att de skulle stötta mig om jag ville gå ut och prata om det här. Linus Bylund och Björn Söder har varit väldigt stöttande."

I den här artikeln från igår kommenterar hon återigen det som skedde 2012, men nu med en HELT annan historia om hur partiet agerade:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6xn1o/wigh-ytterligare-ett-satt-for-partiet-att-smutskasta-mig

"Varför tog du inte upp det själv med honom?
– Jag vet vad som hände när jag 2012 berättade för vår dåvarande säkerhetschef om hur min chef hade betett sig. Direkt efter samtalet gick säkerhetschefen till min chef och berättade. "

Hon ljuger ju helt uppenbart!
Citera
2017-09-27, 07:54
Medlem
WordWarriors avatar
Knappt två dygn, så föll vänstermedias korthus. Bra grävt Flashback!

Det handlar alltså om en försmådd kvinna i ett triangeldrama, förmodligen med en allvarlig störning.

LB får framstå som en jävla häradsbetäckare. Hjältestatus! Fan vad bra!
Senast redigerad av WordWarrior 2017-09-27 kl. 07:58.
Citera
2017-09-27, 08:02
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
ehh,,

Ja du, har man följt politik så har hanna varit flitig i media, klara budskap o en förebild för många sd väljare, främst kvinnliga sådana. Att du sedan vill förminska dennes roll visar än en gång på manlig slå sig på bröstet mentalitet som förstör för partiet.

Instämmer, klart hon var en röstmagnet. Fick enormt många personliga streck på valsedeln. Upplevdes som en orädd, klämmig kvinna som vågade ta debatten mot tröga kärringar av båda könen. Kryssade själv henne på valsedeln 2014 efter att hon blivit nypt av den där otäcka sossetanten.

Jag tror dock att hon mest har sig själv att skylla att stjärnan dalat -- självcentrerad, impulsiv, extremt lat och allmänt bråkig och utan förmåga till konsekvensanalys har med tiden gjort henne mer och mer omöjlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in