2017-09-25, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Ungefär sådär har det i och för sig varit sedan 90-talet i samband med festivaler i Kungsan. Har visserligen aldrig varit där eller på plattan efteråt, men läst tidningarna, kollat tv och hört av andra. Kan tänka mig att inget ändrats. Möjligen mindre kvantitet bråkstakar från förorten, men ändå.

Edit: Polisen var hårdare så ingen tjafsade på samma sätt när de kom.
Knappast. Jag brukade åka upp till Stockholm till vattenfestivalen och andra festligheter på 90-talet. Det såg inte ut sådär då. Du ljuger.
Citera
2017-09-25, 23:10
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Tack vare en patetisk trådstart i ett annat delforum så fann jag detta videoklipp som illustrerar hur områdena kring Sergels Torg och T-centralen såg ut sista datumet av festivalen We Are Sthlm 19/8.
Det där var inte ett skit, minns Valborg i Rålambshov cirka 2005-2006 det var som ett jävla postapokalyptiskt fält med brander och skit. Invandrarna, typ hundratals började slå på alla svenska kids medan man gick från tuben ner till parken.

Det var nog pga sånt man började släcka ner efter två timmars eld.
Citera
2017-09-26, 04:44
Medlem
maxorrs avatar
Undra vad etniska snuten tänker, upplever och kräver i polisväsendets anda med gamla invandrare "poliskonstapplare" som vart här 10 år eller mer? Polis som polis i detta fall, men dom praktiserar i all fall lag och ordning enligt nån regelbok dom läst. Kallar det "stapplare" för det dom försöker att göra är att hålla ordning och reda i en redan uppsparkad myrstack av kryllande problem

Sent sagt och säkert vart på tal om 100ggr men ska man inte försöka anpassa polisresurser, utbildade poliser till tillräckligt antal brott som begåtts rent statistiskt? Att statsen, måttstocken ökar är väl inte av nån direkt ögonbryns höjande nyhet eller? relativt till antal flyktingar som kommer, kommit. Undra vad myndigheten tänkte där ang riskbedömningen, typer av brott som ökar, typer av segregrations brott, situationsbrott, inge jobb,- skola babbe brott, utredningstid mm etc och hade dom inget att säga till ompå fakta eller påpeka beprövad praktik, teori om innan invasionen?

Förmodligen tänkte dom inte alls eller påpekade nåt? Kanske skulle bli gullungar och fina ordentliga änglar av alla MENA flyktingar tänkte dom`?

Första klippet av TS förklarar ju saken rätt tydligt hur kaos byggs och bevaras då relativt vad som kan kontrolleras till mängd problem (brott) utifrån ett polisperspektiv. . Skulle kanske haft lite tips från coachen av GW Persson långt innan allt bröts lös eller bara rota i gömda stulna dokument om brottsfakta genom åren. Rättväsendet är verkligen patetiskt relativt vad som behövs för att stävja brott och trots allt en myndighet som styrs av vår regering
Senast redigerad av maxorr 2017-09-26 kl. 04:53.
Citera
2017-09-26, 09:12
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Varför skriver du så mycket skit?

Åk till Vasagatan och titta själv på lördag- och söndagnätterna. Det där är inte längre bra platser alls för unga kvinnor att vara på. Som svensk man går man bara och gapar över att det just där och då kryllar av framförallt afrikaner och hazarer, samtliga män i grupper om 4-6 personer.
Nu pratade jag om Kungsanfestivalerna innan skolstart.

I övrigt är jag mycket väl medveten om hur säkerhetsläget i Sverige och Stockholm allt hastigare förfaller. Och jag vet vad det beror på.
Citera
2017-09-26, 09:15
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Knappast. Jag brukade åka upp till Stockholm till vattenfestivalen och andra festligheter på 90-talet. Det såg inte ut sådär då. Du ljuger.
Vattenfestivalen är inte Kungsanfestivalen innan skolstart. Den förra var ett svennebanankalas för langosälskande potatisskalsköpare som du. Kungsanfestivalerna har alltid varit ett paradis för bruschor. Tjing tjong kanelstång, hälsa korna.
Citera
2017-09-26, 10:36
Medlem
Citat:
Jodå, det gjorde det. Du ljuger. Frågan är vad du tror dig uppnå med alarmistiska lögner och överdrifter.
Citera
2017-09-26, 10:36
Medlem
Citat:
Vattenfestivalen är inte Kungsanfestivalen innan skolstart. Den förra var ett svennebanankalas för langosälskande potatisskalsköpare som du. Kungsanfestivalerna har alltid varit ett paradis för bruschor. Tjing tjong kanelstång, hälsa korna.
Den här snubben fattar.
Citera
2017-09-26, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Jodå, det gjorde det. Du ljuger. Frågan är vad du tror dig uppnå med alarmistiska lögner och överdrifter.
Om det stämmer att det såg ut så i Stockholm redan på 90-talet blir problemet knappast mindre alarmistiskt, tvärtom!

Inte ens den ökande gängkriminaliteten och våldtäktsanmälningarna som polisen lägger på hög, verkar få folk att vakna. Det är tydligen enklare att blunda och låtsas som att problemen inte existerar.
Citera
2017-09-26, 17:32
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Den här snubben fattar.

Vad är det han fattar?
Citera
2017-09-26, 18:26
Bannlyst
Citat:
Jag har inte överdrivit eller ljugit. Det enda jag gjort är att tala om att det du skrev inte stämmer. Är det en alarmerande överdrift? Kan du svenska eller översätter du med Google?
Citera
2017-09-26, 23:50
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Jag har inte överdrivit eller ljugit. Det enda jag gjort är att tala om att det du skrev inte stämmer. Är det en alarmerande överdrift? Kan du svenska eller översätter du med Google?
Om du ska vara så ball kanske du ska hålla reda på vem som skriver vad.

Jag är uppvuxen i Stockholms innerstad. Det är inte du. Jag vet hur det såg ut i Kungsan innan skolstart på 90-talet. Det vet inte du.

Du har sett en video och varit på Vattenfestivalen. Kul för dig, men du har ingen koll. Punkt.
Citera
2017-09-27, 00:13
Bannlyst
Citat:
Om du ska vara så ball kanske du ska hålla reda på vem som skriver vad.

Jag är uppvuxen i Stockholms innerstad. Det är inte du. Jag vet hur det såg ut i Kungsan innan skolstart på 90-talet. Det vet inte du.

Du har sett en video och varit på Vattenfestivalen. Kul för dig, men du har ingen koll. Punkt.
Ja, du ljuger. Punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in