2017-09-26, 23:37
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Du tänker som så att SD:s ledning har en massa bevis på våldtäkten?

Eller vad är det polisen ska utreda på?

Du behöver inte ha bevis för att göra en anmälan. Polisen utreder och kommer sedan fram till om det går att driva vidare eller ska läggas ner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Hanna Wigh har på typ 4 år tagit sig från att ställa upp i kommunval i Falköping till att sitta i partistyrelsen. Detta hade inte gått om hon inte knullat med den hör mannen i 5 år. När hon satte dit Forsberg samt höll på Kasselstrand och Hahne så blev hon nedpetad. Detta tolererar inte en sådan personlighet som Wigh.. som alltid själv varit den som lett gruppen..

Klart att en kvinna inte kan ta sig någonstans utan att knulla sig fram...

Kvinnosynen i denna tråd...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Om den personen i fråga inte gjort något alls så har jag svårt att tänka mig att han skulle ta time out.
Så något har säkerligen hänt.
Självfallet skulle de själva ha polisanmält direkt när Hanna först tog upp det, men om vi bortser från det så hade säkert Hanna gått med på att hålla tyst om de sparkat gärningsmannen. Moraliskt tveksamt, helt klart men ändå en möjlighet till att undvika att det kom ut.

Man stängs alltid av under en utredning.. skulle vara konstigt att se honom i talarstolen medans riksdagsledamöter satt och viskade..
Citera
2017-09-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jens4
Bidra gärna till diskussionen med något nytt istället för att i varje inlägg upprepa exakt samma sak.
Intressant f.ö med en profil som inte skrivit ett enda inlägg om något annat än HW sedan registreringen.

Bidra själv med att bemöta fakta. SD svek Hanna genom att inte agera. Hanna var en mycket lojal SD person som ville sköta det här internt. Nu blev det publikt och vems ansvar är det?
Citera
Medlem
Hanna Wigh menar alltså att det inte är väsentlig information att hon har knullat "gärningsmannen" fem år i sträck innan händelsen? Klart att det minskar hennes trovärdighet. Ligger en hund i begraven i denna historia känns det som. Varför gör hon inte en polisanmälan efter detta? Hon drar ju sig uppenbarligen inte för att skada partiet då hon pratar med media på ett annat sätt.

Jag gissar att det är ett svartsjuke-drama som eskalerade när "gärningsmannen" inte ville knulla henne längre.
Citera
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Hanna Wigh har på typ 4 år tagit sig från att ställa upp i kommunval i Falköping till att sitta i partistyrelsen. Detta hade inte gått om hon inte knullat med den hör mannen i 5 år. När hon satte dit Forsberg samt höll på Kasselstrand och Hahne så blev hon nedpetad. Detta tolererar inte en sådan personlighet som Wigh.. som alltid själv varit den som lett gruppen..

Ja faller ju bra in med en barndomsväns inlägg gällande det fetade bla.

(FB) Vad kan vi gräva upp om Hanna Wigh Mazeitaviciene (SD)

Citat:
Ursprungligen postat av Roland.G
Jag tvivlar på att mitt svar kommer göra dig eller andra nöjda men jag skall försöka ge min bild av hur jag och andra har upplevt Hanna under åren..

Låt oss säga att du skulle ha en människa i din omgivning och uppväxt som var elak och som visade illavarslande signaler på brist till känsla för folk i sin omgivning. En som agerar elakt mot svagare människor och är högst manipulativ mot sin omgivning. Så var hon hela vägen ifrån barnsben upp tills vuxen ålder. Ponera sen att denna människan senare i livet skulle ta sig till positioner inom politiken? En sådan människa vill jag verkligen inte ha över mitt huvud.
Hanna har under åren sabbat många relationer med människor runt sig men jag hoppas faktiskt helhjärtat att hon fått mer erfarenhet under livets gång och insett hur hon har varit och bättrat på sig.

Som barn var hon alltid (när jag träffande henne) intresserad att dominera och styra gruppen och hon utnyttjade gärna sin position som kvinna för att få den kontrollen. I samma veva så njöt hon av att trycka ner svaga människor och mobba folk om hon fick chansen. När jag ser tillbaka på händelser så får man vibbar att hon var som en katt som leker med sitt offer, inte för att det alls var nödvändigt utan enbart för att få plåga den (socialt och verbalt). Om en vuxen blev inblandade så spelade hon alltid "oskyldig och söt flicka" och försökte mygla sig ur problemen hon själv skapat.

Minns specifikt en gång där hon fysiskt skadade en person med sina naglar och hur det sken en intensiv lycka in hennes ögon när hon gjorde det. Det var ingen allvarlig skada (även om det blödde) men just det beteende syns oftast hos barn som har en problematik med empatin för andra. Man såg hur hon njöt att skada och det var helt klart ett wake up call för mig då det var riktigt obehagligt. Många jag känner som varit bekanta med henne har berättat liknande saker för mig, om hur hon ofta varit falsk och manipulativ både vuxen som ung.

Senare när vi alla blev vuxna så har jag också sett hennes sadistiska beteende fortsätta, tråkigt nog. Jag har varit närvarande flera gånger när hon verbalt skada svagare i individer grupper enbart för att höja sig själv och känna sig stor (förmodligen) och en del av dessa individer har varit snälla och mjuka personer som inte förtjänat elakheterna som kommentarer hur de ser ut. Hon har i dessa stunder återigen bevisat för mig att hon som vuxen erhöll kapaciteten och intresset att vara elak mot folk som inte förtjänat det. Hon har njutit av att skada andra helt enkelt. En del av oss växer ifrån sådant medans andra förblir som så livet ut. Trist. När vi blev unga vuxna så började hon också hänga runt folk som var farliga men också en del alkoholister och en del knarkare, vilket kanske säger en del. Trasiga människor drar sig ofta till varandra.

Med allt detta i bagaget så kan jag bara gissa hur hon betett sig i sitt fortsatta vuxna liv och i politiken.
Citera
Medlem
MeanMEs avatar
Fullkomligt meningslöst och utsiktslöst att försöka bilda sig en uppfattning om det.

Det får bli tingsrättens uppgift om det går så långt.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Är väl bra att de inte gör en socialdemokrat och lägger locket på eller hur?

Jag höll på att redigera när du svara men citatet var HWs egna ord från länken jag sedan lade till
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Du behöver inte ha bevis för att göra en anmälan. Polisen utreder och kommer sedan fram till om det går att driva vidare eller ska läggas ner.

Men varför skulle hon vilja anmäla för?

För att hon vill bli åtalad för falsk tillvitelse eller något sådant? Varför skulle hon tycka det var bra för då?
Citera
2017-09-26, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Att hon inte ville skada partiet betyder inte att hon inte vill skada det nu.

Att hänga ut en offentlig person i Kalla Fakta som våldtäktsman (ja hon fattade att hans namnm skulle läcka ut direkt) utan att ge han en chans att försvara sig är ett totalt haveri, hon borde gjort en polisanmälan innan hon gick till media såklart.
Citera
Medlem
0rganets avatar
Vad jag har sett i denna tråd är HW inte dömd/misstänkt för något brott i hennes under hennes liv men MGM är dömd! stämmer detta?

Nu ska man självklart inte se en tidigare brottsling som mindre trovärdig men som det är nu så har ju MGM inte kommenterat detta officiellt.. känns väldigt misstänkt.. om det nu är Linus som är mannen som med härskarteknik stoppar upp fingret (vilket?) i en SD kvinnas underliv. MEN bara för att han är tidigare dömd så ska vi INTE dra slutsatser man kan ändra sig se på Ekeroth!
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Nej Hanna har hög trovärdighet då hon tagit upp detta inom partiet en längre tid. Händelser uppbyggda på lögn är mycket svåra att bygga upp och använda på det sättet.

Motparten är dessutom dömd för våld. Hans trovärdighet är minimal.

Linus Bylund = VÅLDTÄKTSMAN

https://sv.wikipedia.org/wiki/Linus_Bylund

Det är ju just det hon inte gjort. Till och med när hon själv ska ha blivit utsatt för övergrepp struntade hon i att ta upp saken. Hon hade med sig en dold kamera och gick till Jomshof över ett år senare. Inte heller då berättade hon vem som våldtagit henne.

Stackars Hanna är rejält körd nu med sina intrasslade uppgifter som inte alls hänger ihop. Tråkigt, hon var en frisk fläkt i partiet och drog många väljare innan hon stökade till det för sig med offentliga slagsmål, snurriga våldtäktsanklagelser via media åratal för sent och nu senast hennes besynnerliga, närmast maniska, motstånd mot att låta polisen utreda ärendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in