2017-09-26, 23:25
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Detta köper jag inte.
Särskilt inte när det handlar om en person som alltid ställer saker på sin spets. Det är orimligt.
Citera
Medlem
Ja, så här håller dom på inom SD, Social Demokraterna ;-)

http://omni.se/kommunpolitiker-anmald-for-sextrakasserier-jag-visar-bara-karlek/a/OVnlV

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/s-kandidat-d%C3%B6md-f%C3%B6r-sexuellt-ofredande-av-barn-1.233573

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15408630.ab
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Helt OT, men du felanvänder rättshaverist. Rättshaverist är någon som har rätt men inte fattar att denne inte kommer att få rätt.
Det är en person som påstridigt HÄVDAR sin rätt.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rättshaverist
Senast redigerad av OweGbg 2017-09-26 kl. 23:27.
Citera
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det var då ett förbannat tjat om att hon inte anmält händelsen...

Jag kan se ett flertal anledningar till att hon inte anmäler:
- Det skulle skada hennes framtid i partiet.
- Det skulle skada partiet.
- Det skulle skada hennes image i.om att det saknas konkreta bevis.
- Det skulle slösa polisens resurser i onödan.
- Det skulle sätta någon annan i klistret (spekulativt då jag inte vet något om detta).

Alla dessa anledningar tycks enligt mig rimliga, om än sista är något spekulativ.
Att hon inte anmält betyder inte att det inte inträffat. Det hon för fram i media är inte heller att hon vill att MGM ska sättas dit. Utan hon kritiserar SD för att sopa hennes anmälan under mattan.

Vi tar det en gång till lite övertydligt:
Hennes kritik handlar om att SD inte tar sexuella övergrepp inom partiet på allvar och tystade ned det hela.
Hon har gått ur partiet och har inget med det längre att göra enligt utsago.
Hon själv skulle inte bry sig mindre om detta skadade partiet. Faktum är ju att flera spekulerar att hon gör just detta som hämnd.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nosemonkey
Jag tyckte att Hanna Wigh för några år sedan var en mycket lovande politiker. Men sedan har något hänt, om hon frysts ut av SD-ledningen eller själv tagit ett steg tillbaka vet jag inte - men hon har blivit väldigt osynlig de sista åren jämfört med tidigare då hon var med i debatter på TV osv.

Hela den här historien har något konstigt över sig:
- Övergreppet polisanmäls inte. Kan ha en naturlig förklaring som chock, rädsla osv.
- Enligt Hanna "vet alla" vem mannen som ständigt kladdar på kvinnor är, men inte ens andra kvinnor i riksdagen säger sig veta eller hört om detta.
- När SD nu gör polisanmälan, vilket är det enda rätta de kan göra, blir Hanna arg och påstår att det är spel för gallerierna.
- Hon vill inte kommentera den misstänktes berättelse om att de två haft en sexuell relation sedan 2012.
- Hon säger nu att polisanmälan kommer att läggas ned eftersom det är ord mot ord - men om det stämmer att mannen förgripit sig på fler kvinnor lär detta väl komma fram i polisutredningen? Ju fler som vittnar desto mindre risk att han går fri, men Hanna verkar inte alls tro på detta.
- Hannas egen historia är märklig, det är alltifrån anklagelser om att politiska motståndare bokstavligen nypt henne när de passerat varandra på väg till och från talarstolen i kommunfullmäktige till det senaste där Hanna själv misstänks för misshandel.

Luktar inte detta lite rättshaverist? Att hon förutom anklagelsen mot anonym person dessutom vitt och brett talar om SD's oduglighet att regerar, att allt är lögner inom SD osv verkar mycket märkligt. Detta borde väl vara något mellan henne och den person hon anklagar för övergrepp? Istället verkar det vara någon sorts hämnd mot SD och eventuellt mot den person som hon (kanske) haft en relation med.

Något verkar inte stämma i denna historia, och jag är den första att beklaga det. Om Hanna verkligen utsatts för övergrepp hoppas jag att den skyldige straffas hårt, men det verkar vara många frågetecken. Om allt är en lögn för att få hämnd på partiet/en eller flera personer är det bara så tragiskt för personerna som är inblandade och det är synd och skam eftersom Hanna var en verkligt lovande politiker för några år sedan.

Ett mycket sansat och bra inlägg! Håller helt med.
Citera
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det var då ett förbannat tjat om att hon inte anmält händelsen...

Jag kan se ett flertal anledningar till att hon inte anmäler:
- Det skulle skada hennes framtid i partiet.
- Det skulle skada partiet.
- Det skulle skada hennes image i.om att det saknas konkreta bevis.
- Det skulle slösa polisens resurser i onödan.
- Det skulle sätta någon annan i klistret (spekulativt då jag inte vet något om detta).

Alla dessa anledningar tycks enligt mig rimliga, om än sista är något spekulativ.
Att hon inte anmält betyder inte att det inte inträffat. Det hon för fram i media är inte heller att hon vill att MGM ska sättas dit. Utan hon kritiserar SD för att sopa hennes anmälan under mattan.

Vi tar det en gång till lite övertydligt:
Hennes kritik handlar om att SD inte tar sexuella övergrepp inom partiet på allvar och tystade ned det hela.
Polisen är ju till för att lösa brott. Så en anmälan vore ju till grund att få sin sak prövad. Varför ville inte Hanna ens det? Hon namngav inte den utsatte förrän idag då SD lämnat in en anmälan. Dessa punkter du tar upp är inte hållbara.
Citera
2017-09-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Varför blev hon då irriterad över att SD anmälde det och varför sa hon i tv4 intervjun att "Det är slöseri med polisens och åklagerns resurser". Kan tänka mig det vore om det är en falskanmälan.

Nu kan jag självfallet inte tala för henne men kan mycket väl tänka mig att hon är ärlig här. Att utreda en händelse utan någon som helst bevisning som skett för över ett år sedan har bokstavligt talat 0% chans att leda någonstans.

Likväl kan jag mycket väl tänka mig att hon inte är särskilt intresserad av att sitta i massa förhör och en eventuell HF medveten om att det inte kommer leda någonstans.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Inget av dessa argumenten förstår sig den typiska inavlade sd:röstande trollmannen på. För han gör själv allt för att härska och söndra, så när då en ung utsatt kvinna väljer att vara stark och faktiskt sätta sitt parti före sig själv kan personen inte relatera då han saknar allt samvete och medkänsla med andra.

Men en bra sammanfattning! Synd bara att det är våldtäktsmän och brottslingar som får sitta kvar i partiet, men det säger ju mer om partiet än om något annat.

Det är bra att rättshaverister som Hanna Wigh försvinner från partiet, från riksdagen.. och från politiken..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Ett parti som stöttas av manliga sympatisörer kan inte falla samman på grund av att det avslöjas sexuella eller ekonomiska brott bland deras representanter. Det är ju så att säga normalläget, se bara på Donald Trump.

Ja eller de 19 våldtäktsanmälan varje dygn i Sverige! Ta reda på fakta innan du talar. Och gärna lite fakta om "prinsessan" som köptes av vänstern.
Citera
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Sättet att minimera skadorna på är häpnadsväckande låg hos SD. Det här har garanterat varit känt länge men istället för att agera direkt och ta tjuren vid hornen, så väntar man och hoppas det ska rinna ut i sanden. Det här kommer förfölja dem länge nu om det inte kommer fram uppgifter som friar personen från övergreppet.

Att han tog henne på fittan? Hade de inte haft ett förhållande sedan tidigare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Mycket låg trovärdighet. Tråkigt för Hanna som uppenbarligen inte mår särskilt bra. En time-out skulle vara det bästa för henne i nuläget.

Nej Hanna har hög trovärdighet då hon tagit upp detta inom partiet en längre tid. Händelser uppbyggda på lögn är mycket svåra att bygga upp och använda på det sättet.

Motparten är dessutom dömd för våld. Hans trovärdighet är minimal.

Linus Bylund = VÅLDTÄKTSMAN

https://sv.wikipedia.org/wiki/Linus_Bylund
Citera
2017-09-26, 23:27
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Varför blev hon då irriterad över att SD anmälde det och varför sa hon i tv4 intervjun att "Det är slöseri med polisens och åklagerns resurser". Kan tänka mig det vore om det är en falskanmälan.

Ja ! "Å nu ska SD polisanmäla å ha sig"!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6xn1o/wigh-ytterligare-ett-satt-for-partiet-att-smutskasta-mig

Kuriosa,OBS att jag för ovanlighetens skull citerar Aftonslasket , det händer inte varje dag
Senast redigerad av Erik Öst 2017-09-26 kl. 23:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in