2017-09-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Off topic, trodde länge detta själv, men det är fel. Enligt nationella trygghetsundersökningens resultat var förövarna av sexualbrott i 58 procent av fallen okända för offret.

Intressant, ska kolla upp det! Speciellt intressant då något annat lärs ut vid landets juristutbildningar.
Kan självfallet vara så att utbildningarna inte hänger med i utvecklingen, även om jag finner detta något osannolikt.

Nu har jag inte kollat upp undersökningen men skulle det inte kunna vara så att "sexualbrott" innefattar betydligt mer än våldtäkter? Tänker mig att man väldigt sällan när det kommer till sexuellt ofredande är bekant med gärningsmannen. Exempelvis att någon tar en på rumpa/bröst när man är på krogen eller skickar en bild på sin penis via snapchat?
Citera
2017-09-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Typ så. Detta lät ju bara sååå jävla bra ur ett SD-hatandes MSMs perspektiv. Och så visar det sig snarare att det handlar om att hon sur för att knullkompisen inte kunde vänta tills de kom hem innan han fingerpullande henne...

(Visst lite tillspetsat men nästan så)

Så detta har egentligen inte nåt med SD att göra utan med hennes och hennes kks sexlekar.

Spot on!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Typ så. Detta lät ju bara sååå jävla bra ur ett SD-hatandes MSMs perspektiv. Och så visar det sig snarare att det handlar om att hon sur för att knullkompisen inte kunde vänta tills de kom hem innan han fingerpullande henne...

(Visst lite tillspetsat men nästan så)

Så detta har egentligen inte nåt med SD att göra utan med hennes och hennes kks sexlekar.

Nej det handlade om att SD ledningen inte agerade på det faktum att hon lät dem få chansen att hantera detta internt. Den rätta äkta rakryggade SD personen i sammanhanget ÄR Hanna Wigh. Den andre är en simpel våldtäcktsman.

Linus Bylund = VÅLDTÄKTSMAN

https://sv.wikipedia.org/wiki/Linus_Bylund

Och kan man inte skydda sina egna kvinnor ja vem kan man då skydda?
Citera
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ETA2824-2
Någon som har bild på inläggen, eller åtminstone kan säga vad det stod?

Fullt med inlägg men en hel del där hon går till attack mot Linus varvat med massa bissart sex snack varvat med incest.

Citat:
Lite citat:
- Vi har jobbat halva dagen med att lägga mosaik och klinkergolv. Jag har inte stått på knä såhär länge sedan min pappas femtioårsdag!

- Jag kallar min vibrator för "extrapappa", men det är för att min riktiga pappa har Parkinson.

- Fredagen blev just 175 mg bättre (bild på en mun med piller i)
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Läser man din posthistorik så ser man att du aldrig har tänkt att rösta på SD, utan att du är en person långt ut på vänsterkanten.....

Får man inte yttra sig då eller vad menar du? Är det vigt för en viss grupp att diskutera ett misstänkt brott? Visserligen försöker man ge order men det fungerar inte här. Det har ingen betydelse och det borde du fatta.
Citera
2017-09-26, 23:17
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Mycket oklarheter i fallet som jag hoppas polisen reder upp. Hanna påstår ett sexövergrepp från en riksdagskollega som nu går till svarsmål med att ha haft en sexuell relation till Hanna. Hanna har inte velat polisanmäla kollegan men SD har nu valt att polisanmäla fallet. Varför har Hanna inte velat säga vem den utpekade mannen var förrän idag? Det s.k sexövergreppet var för flera år sen och varför går Hanna just nu ut med det i media? Kan det bottna med att Hanna är lättkränkt eller gjort sig omöjlig inom partiet? Får väl hoppas på att Hanna och SD sparat dokumentation kring ärendet för att få en klarhet vad som hänt, alt. inte hänt.
Citera
Medlem
Hanna Wigh var med och backstabbade Patrik Ehn ut ur partiet. Jag tyckte Ehn var briljant. När andra är offer är det inga problem för Wigh. Nu i dagarna har Wigh sagt att hon "hellre skulle sätta sin dotter i koranskola än i SD". Hon hatar nu det parti och den politik hon varit med och format från sin mångåriga plats i partistyrelsen. Jag trodde hon skulle vara stolt över vad hon åstadkommit. Arg och vindikativ på den som gjort henne illa och hela partiet tydligen.
Citera
Medlem
Mimurs avatar
Att hon inte polisanmälde när det väl hände tycker jag inte är så konstigt. Många svenskar och kanske också många Svergedemokrater har väl inte alltid så goda förhoppningar om att en anmälan ska leda till fällande dom. Kanske hellre då låta saken bero eller skjuta på anmälan istället för att anmäla och sedan stå där som en förlorare när utredningen läggs ner eller den åtalade frikänns i en rättegång
Citera
2017-09-26, 23:18
Medlem
And64luns avatar
Det enda som händer är att killen haft lite dålig timeing. Han hade väl kört upp ett finger efter struptaget? Endel tjejer gillar struptag men inte fingrar och ibland är det tvärt om. Hon kanske blev sur för att han gjorde både och samtidigt eller i fel ordning?

Det kan jag tycka var lite klantigt, faktiskt.....

Att tvinga lite till en början är väl okey när man ändå vet att de ändå vill till slut. Har hon nu haft både fingrar och hans kuk där innan är det väll ingen större skada skedd? Sånt får man ta!

Det är där nivån ligger nu när det här diskuteras internt i SD och lita av vad andra skriver här?
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Du har ju helt missat vad det här handlar om.
Wigh's kritik är mot partiet då dessa genom Jomshof aktivt mörkat denna händelse, (enligt henne) avrått henne från att polisanmäla och sen inte gjort ett skit åt saken.
Såvitt jag förstår ville hon inte anmäla (kan bero på flera saker) utan sköta ärendet internt. Sedan valde partiet att helt ignorera henne varpå hon hoppade av partiet och yttrade sig i media om att SD sköter sånt här dåligt.

Mycket märkligt att hon ska ut i media då.
Attention Whore som vill tjäna pengar.
Som sagt en hund begraven.
Citera
Medlem
Hon hänger alltså ut den misstänkte GM i Kalla Fakta (att hans namn kommer ut vet hon såklart) och genom att sen inte vilja polisanmäla så ska han inte få chansen att försvara sig?
Citera
2017-09-26, 23:19
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag förstår att du läste artikeln om nättrollen, men det ger dig inga favörer att försöka tysta andra åsikter. Vill du köra den tonen så förslår jag dagcentret hos SD för jag diskuterar ett misstänkt brott som en åklagaren utreder. Jag tror inte du har förstånd nog att fatta innebörden av SD unkna kvinnosyn. Ska du dra på här så ät mer gröt lille man.

Mer nedlåtande än så här kan man inte bli. Röstar du på Miljöpartiet?

Jag kan tro att hon hade ett förhållande och sedan kände sig sviken, och då gick hon all in.

Eller så var det bara ett Expotroll...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in