2017-09-26, 23:07
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
MEN VARFÖR GICK HON UT MED DET I MEDIA DÅ OCH SA ATT SD HAR BLIVIT MER ÅT HÖGEREXTREMT HÅLL OCH ATT MAN INTE SKA RÖSTA PÅ SD DET ÄR JU SJÄLVKLART ATT DET SKAPAR MYCKET MER HAT KOMMENTARER ISTÄLLET FÖR ATT POLISANMÄLA DET SÅ KRÄKET SOM HAR SEXUELT TRAKASERAT HENNE KASTAS UT FRÅN PARTIET!

Jepp, hon agerar STRATEGISKT.
Citera
2017-09-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag förstår att du läste artikeln om nättrollen, men det ger dig inga favörer att försöka tysta andra åsikter. Vill du köra den tonen så förslår jag dagcentret hos SD för jag diskuterar ett misstänkt brott som en åklagaren utreder. Jag tror inte du har förstånd nog att fatta innebörden av SD unkna kvinnosyn. Ska du dra på här så ät mer gröt lille man.
Vem stod för anmälan till polisen?
Citera
2017-09-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Har jag förstått det rätt, hon hade en KK relation med den utpekade GM under flera år och hon vill inte göra en polisanmälan? Hur trovärdigt är caset då?

Typ så. Detta lät ju bara sååå jävla bra ur ett SD-hatandes MSMs perspektiv. Och så visar det sig snarare att det handlar om att hon sur för att knullkompisen inte kunde vänta tills de kom hem innan han fingerpullande henne...

(Visst lite tillspetsat men nästan så)

Så detta har egentligen inte nåt med SD att göra utan med hennes och hennes kks sexlekar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Jag missade att få med det jag citerade sorry , Jomshof är skadlig för partiet, han blev tillsatt genom att man utmanövrerade Söder och MK ville ha någon i den rollen som han kunde styra. Om denna affär hanterats bättre från start hade den snabbt dött. Som det är nu uppdagas mer halvsanningar och lögner från partiet vilket ger Wigh trovärdighet hon inte förtjänar. Med en kompetent person som partisekreterare hade inte detta behövt ske. Sparka Jomshof

Är Jomshof inblandad i de påstådda sexuella trakasserierna? Argumenten känns aningen snurriga.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Detta styrker ju dessutom HW:

Men detta kan ju inte stämma! SD:are kom igen! hitta skit om Karin nu också...
Japp stora släggan kommer och Karin blir kallad som alla andra ett luder som berättar om övergrepp av riksdagsledamöter. Bra argument om person som talar om verkligheten och då kommer dom fula namnen och mobbningen fram. Hot och förföljelser.
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Läs på åklagarmyndighetens sida och pressmeddelandet.
Citera
2017-09-26, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Men vad är det som är strategiskt med att man är rädd för mycket hat och istället för att polisanmäla det så bäljer man gå utt i media och uppmana folk att inte rösta på sd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
[/b]

Vad hände med att man är oskyldig tills motsatsen bevisats?

När ingick det i SD-manualen för att hänga ut kulturberikare på flashback? Nu när det är en ledande partikamrat är det inte lika kul längre

Linus Bylund = VÅLDTÄKTSMANNEN

https://sv.wikipedia.org/wiki/Linus_Bylund
Citera
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs

SD, Wigh vill inte anmäla för att hon anser det är slöseri med polis och åklagare resurser. Något tv4 reportn inte höll med med och verkade chockad att Wigh just uttalat sig så. Man anar ugglor i mossen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ETA2824-2
Någon som har bild på inläggen, eller åtminstone kan säga vad det stod?
Jag råkade ha en webbläsarflik kvar, jag har även skärmdumpar:
Citat:
1. "Ni vet den där, vad jag trodde, nära vännen och "välkända politikern" jag rantade om för en tid sedan? Vännen som visade sig inte existera?"
2. "Där jag kort beskrev bakgrunden till min ilska och hur jag hade bevis för hur han varit ett stort kräk mot sin flickvän under senaste året."
3. "Och ja, faktiskt mot alla kvinnor han har varit i relation med sedan vi lärde känna varandra 2013 och fram tills för nån månad sedan."
4. "Ranten där jag (i affekt) efter ett stort personligt svek ställde frågan öppet om jag borde hänga ut han här eller skicka bevis till FV?"
5. "Jag var chockad, sårad och arg den gången och jag ångrade mig stort efteråt hur jag snarare gjorde mig själv till åtlöje genom att agera så."
6. "Jag har fått kämpa hårt med att försöka släppa besvikelse, sorg och ilska efter allt det som hände, försökt glömma, lägga det bakom, vidare."
7. "Accepterat att jag aldrig kommer att få mina frågetecken uträtade av den vän jag var säker på att jag hade. Han grundlurade mig verkligen."
8. "Men med allt detta sagt, och relaterat till vad som stormar på twitter och övriga sociala medier sedan igår kväll:"
9. "Ni anar inte hur innerligt starkt jag önskar att denna man åker dit nu, en gång för alla, för hur vidrigt han beter sig mot kvinnor."
10. "Vi är så många som efter erfarenhet vet exakt vad han är, bakom sin så sanslöst skickligt manipulativa och putsade fasad."
11. "Snälla, låt honom bli karmas bitch denna gång och låt henne ta honom så hårt att han aldrig nånsin glömmer."
Citera
2017-09-26, 23:11
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosemonkey
Jag tyckte att Hanna Wigh för några år sedan var en mycket lovande politiker. Men sedan har något hänt, om hon frysts ut av SD-ledningen eller själv tagit ett steg tillbaka vet jag inte - men hon har blivit väldigt osynlig de sista åren jämfört med tidigare då hon var med i debatter på TV osv.

Hela den här historien har något konstigt över sig:
- Övergreppet polisanmäls inte. Kan ha en naturlig förklaring som chock, rädsla osv.
- Enligt Hanna "vet alla" vem mannen som ständigt kladdar på kvinnor är, men inte ens andra kvinnor i riksdagen säger sig veta eller hört om detta.
- När SD nu gör polisanmälan, vilket är det enda rätta de kan göra, blir Hanna arg och påstår att det är spel för gallerierna.
- Hon vill inte kommentera den misstänktes berättelse om att de två haft en sexuell relation sedan 2012.
- Hon säger nu att polisanmälan kommer att läggas ned eftersom det är ord mot ord - men om det stämmer att mannen förgripit sig på fler kvinnor lär detta väl komma fram i polisutredningen? Ju fler som vittnar desto mindre risk att han går fri, men Hanna verkar inte alls tro på detta.
- Hannas egen historia är märklig, det är alltifrån anklagelser om att politiska motståndare bokstavligen nypt henne när de passerat varandra på väg till och från talarstolen i kommunfullmäktige till det senaste där Hanna själv misstänks för misshandel.

Luktar inte detta lite rättshaverist? Att hon förutom anklagelsen mot anonym person dessutom vitt och brett talar om SD's oduglighet att regerar, att allt är lögner inom SD osv verkar mycket märkligt. Detta borde väl vara något mellan henne och den person hon anklagar för övergrepp? Istället verkar det vara någon sorts hämnd mot SD och eventuellt mot den person som hon (kanske) haft en relation med.

Något verkar inte stämma i denna historia, och jag är den första att beklaga det. Om Hanna verkligen utsatts för övergrepp hoppas jag att den skyldige straffas hårt, men det verkar vara många frågetecken. Om allt är en lögn för att få hämnd på partiet/en eller flera personer är det bara så tragiskt för personerna som är inblandade och det är synd och skam eftersom Hanna var en verkligt lovande politiker för några år sedan.

Helt OT, men du felanvänder rättshaverist. Rättshaverist är någon som har rätt men inte fattar att denne inte kommer att få rätt.
Citera
2017-09-26, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash

Klart hon gör. Bara för att det hänt på riktigt innebär inte att hon inte får anmäla honom. Hanna har dessutom skött det snyggt och tagit det internt först under lång tid. Det har då tystats ner vilket ger att ... det nu blev publikt. Vems fel ? SD ledningens så klart
Citera
2017-09-26, 23:12
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
För att Wighs kk hade osmakligheten att fingerpulla henne på arbetstid så ska Jomshof tvinga bort?
Spännande hur en del tänker...

jag vet inte om du medvetet drygar eller om du missförstod, men det jag menar är, att om jomshof, i egenskap av chef, inte ens tar det vidare till sina chefer när en anställd kommer och säger att hon blivit antastad/sexuellt ofredad/våldtagen osv. så begår han ett fel. att han inte gör en polisanmälan kan jag köpa, men han ska i alla fall ta det vidare, när någon kommer och officiellt säger sådana saker till honom. det spelar ingen roll om han inte tror på henne, han ska ta det vidare till sin chef för att de ska diskutera vilka åtgärder som skall vidtas. nu har inte JÅ eller någon annan haft chansen att ta ställning till det här förrens nu, enligt deras version.

och läs mitt förra inlägg en gång till, så ser du att jag inte kräver jomshof avgång, men jag accepterar om han avgår självmant eller får sparken, liksom att jag accepterar om han sitter kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in