2017-09-26, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Kan möjligen ha ett samband med att om anklagelserna stämmer så sitter det en våldtäktsman i Sveriges riksdag och är en av de personer som styr Sverige, stiftar lagar osv...

Blanda inte ihop våldtäkt med sexuell relation..
Citera
2017-09-26, 17:28
Medlem
Hanna går på starka mediciner kan det vara så att hon fått vanföreställningar igen, hon var inblandad i slagsmål för några dagar sen vilket bekräftar att medicinerna kan vara inblandad...
Citera
2017-09-26, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Kolla skvallertråden om Linus Bylund, den är bara 10 sidor.

Står inte ett skit som skulle visa på att Hanna och Linus haft en relation!
Citera
2017-09-26, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av a11byndy
Hanna går på starka mediciner kan det vara så att hon fått vanföreställningar igen, hon var inblandad i slagsmål för några dagar sen vilket bekräftar att medicinerna kan vara inblandad...
Ja, kan spela in. Det står helt klart att Hanna har stora problem med sig själv..
Citera
Medlem
8711s avatar
Om personen som anklagas menar att det här är falskt och inte stämmer bör en motanmälan om falsk tillvitelse/anmälan och förtal omgående lämnas in.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
De hade en sexuell relation sedan 5 år tillbaka.. Jonshof visste kanske om detta. Självklart han inte sätter igång något stort när han vet detta.. samtidigt som hon varit opålitlig tidigare..

Vad vet du om att Linus och Hanna haft en relation?
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
För att media vill fälla SD till vilket pris som helst om det så är för en försmådd kvinnas hälsa.

Ok, hur är det med åklagarmyndigheten? Har dom agenda också? Det här har partiet vetat om ett bra tag, och inte agerat vilket är väl känt. Så medias agenda i fallet är kanske inte direkt trovärdigt.

Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Om personen som anklagas menar att det här är falskt och inte stämmer bör en motanmälan om falsk tillvitelse/anmälan och förtal omgående lämnas in.

Det ser mer ut som att åklagaren tagit initiativet här så vi får se hur HW agerar om hon fortgår en utredning. För att det ska ske falsk angivelse/tillvitelse krävs det att polisanmälan ska ske genom HW. Jag är osäker att så har skett för tillfället.
Citera
2017-09-26, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
De hade en sexuell relation sedan 5 år tillbaka.. Jonshof visste kanske om detta. Självklart han inte sätter igång något stort när han vet detta.. samtidigt som hon varit opålitlig tidigare..

Vad fan menar du med det? Att det är ok att begå ett sexuellt övergrepp mot en person som man har en sexuell relation med? Då ska den som hör talas om övergreppet skita i att man får information om att ett övergrepp har begåtts.
Citera
2017-09-26, 17:32
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Personen i Aftonbladet-intervjun låter väldigt trovärdig på sättet att uttrycka sig (ja, jag vet att det är en skådespelare, men ordvalen).

Att han utan omsvep erkänner att han haft en sexuell relation med Hanna Wigh ökar hans trovärdighet mycket kraftigt. Han är bara ute efter att förstå, och försöka förstå vad Hanna egentligen håller på med. En annan sak som kraftigt ökar hans trovärdighet är att han inte går till motangrepp. Han säger "jag betraktade Hanna som en förtrogen", och "han vet inte varför hon gör så här".

Jämför detta med Hanna Wighs svavelosande slugger mot denne person och egentligen hela partiet, så framstår det snabbt vem man bör lita på. Man ser också att media delvis har vänt idag. TV4 har plockat bort det mesta av detta från sin sida. Aftonbladet publicerar balanserad intervju med mannen, och verkar mest försöka gjuta olja på vågorna. Man inser att detta lögnaktiga beteende från lugenpresse kan slå tillbaka våldsamt från folkdjupet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Man får riktigt obehagliga vibbar av Hanna Wighs beteende. Känslan är en person som gått med i SD bara för att göra karriär (via sängen) men knappt vet något om deras politik. Nu anklagar hon SD för att "radikaliseras", men när Hahne/Kasselstrand blev uteslutna så var hon kritisk mot just det. Antagligen för att de var snygga unga gossar.

Hon verkar minst sagt psykiskt labil, som anklagar än den ena, än den andra, och hamnar i regelrätt slagsmål. Detta, och inkompetensen, har gjort att karriären inom SD tagit stopp trots att hon utnyttjat sängvägen till max. Då har hon blivit bitter, och så blev det så här.

Media (TV4/Kalla Fakta) som alltid gör allt för att skada SD hakar på Hannas lögner och hon fick säkert en slant för besväret. Där har ni nog essensen i denna historia i korthet

Men man får ännu mer obehagliga vibbar av att Hannah fick komma med ända i partitoppen utan att kunna ett enda dugg. Det är riktigt vidrigt om de ska röstas fram för att få någon som helst makt om något.

SD verkar riktigt sjuka i huvudet om de tar med en uppenbart psyksikt vriden person som äter så höga doser Citodon så att hon inte vet om hon haft frivilligt sex eller blivit våldtagen och har henne så nära och i partitoppen så länge.

Vad ska de hitta på nu när Hannah är ute då? Byts ut mot någon annan hora?

SD gamle vän? Vad fan håller du på med?

Tycker du inte att de är mer sjukt att de låtit Hannah ta upp en viktig plats i Riksdagen nu när hon faktiskt aldrig har kunnat något?
Citera
Medlem
L0110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukeperry
Här finns en version av intervjun med lite justerad pitch. Kanske gör det lättare att höra vem det är:
https://dropfile.to/FXz2MAV

originalintervjun:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/O4Gkw/utpekade-sd-toppen-nekar-jag-ar-oskyldig--vi-hade-en-bra-relation

2.51 aftonbladets intervju - anges att skådespelare läser upp vad sd-toppen sagt...... ??
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Hur vill du beskriva din och Hanna Wighs relation?

– Vi har haft en sexuell relation som har pågått av och till från 2012. Det har skett på hennes initiativ, på mitt initiativ. Många gånger.

Citat:
Kan du sitta kvar?

– Jag vet inte. Men det är klart att jag kan göra det. Jag har inte gjort någonting. Men jag har inte en rolig tid framför mig. Jag har sökt hjälp för sömnsvårigheter och ångest långt innan jag visste att det här programmet ens skulle sändas. Nu kommer alla att koppla ihop de två sakerna. Men det är ingenting jag kan göra någonting åt.

Kommer du att ta time-out nu?

– Just nu är jag fokuserad på rättsprocessen, det är svårt att göra någonting annat med det här hängande över mig. Jag tänker vara hundra procent öppen mot polis och åklagare.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/O4Gkw/utpekade-sd-toppen-nekar-jag-ar-oskyldig--vi-hade-bra-relation

Om ovanstående stämmer så sjunker hennes trovärdighet något enormt. Om hon under flera års tid haft en KK-relation med en man, sen efter flera år anmäler honom för en påstådd händelse som hände för flera år sedan som hon helt plötsligt är mycket upprörd över. Det är helt orimligt och man får direkt en känsla av att något här inte stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in