2017-09-26, 16:48
Medlem
Menimienais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
SD-sekten representeras bra här på Flashback.
Ni menar alltså på allvar att både Hanna Wigh och Maddelen Larsson ljuger? Det kanske är extra troligt att de ljuger eftersom de är kvinnor?

Frågan är vem inom SD som sysslar med sexuella trakasserier? Med alla SD-are som finns här inne så lär det finnas någon som vet.

Med tanke på att hon inte anmält händelsen någon gång så är det ju svårt att säga om hon talar sanning.
Så som det ser ut så känns det inte troligt att det hänt med tanke på det.
Citera
2017-09-26, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Segergudinnan
De har alltså pippat runt i riksdagshusets lokaler på diverse politikers skrivbord så det gått vilt till, när de "jobbat" sena kvällar. Tyvärr var det en riktig kaninkokerska han hittade denna gång. Synd. Jag gillar honom, han är den ende karln det luktar lite testosteron om i den riksdagsgruppen.

Vad tror du den arbetslöse litauern säger om detta?( Han som har barn med Hanna)😊
Citera
2017-09-26, 16:50
Medlem
Wigh säger sig veta sedan innan den påstådda händelsen att den utpekade haft en problematisk kvinnosyn. Svårt att få ihop det med att den utpekade säger sig haft en sexuell relation med den utpekade under flera år. Undrar om media kommer fråga Wigh huruvida den sexuella relationen stämmer och varför den i sådana fall pågick under flera år om hon samtidigt visste att andra drabbats av hans påstådda problematiska kvinnosyn?
Citera
2017-09-26, 16:51
Medlem
I slutet på intervjun med Aftonbladet säger personen att han aldrig varit inblandad i SD:s partiledning. Det utesluter en del personer.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
SD vill väl få fler kvinnliga väljare till nästa års val. Med tanke på vad som skett kan man ju bara säga lycka till med den partisekreteraren.

Så du tror att folk lyssnar på en bitterfitta?😉 Alla inser väl att hon lider av en psykisk sjukdom.. aggressionsproblem.. knytnävesslagsmål för 2 veckor sedan.. en person som hela tiden är offret..
Citera
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Det är sant. En polisanmäld misstänkt våldtäktsman ska pixlas på en bild självklart och sen så måste man skriva ut att kvinnan kan vara en lögnare också om man är en seriös tidning. Hannah säger att hon är våldtagen. Partiet visste om det tidigare men förstod först efter att Hannah talat ut med media att de skulle anmäla. Och då vet ju inte media så de lär ju pixla misstänkt gärningsmansbild. Eller hur?

Nope.

https://nyheteridag.se/sd-i-totalattack-tv4-utnyttjar-brottsoffer-och-valjer-att-undanhalla-for-polisen-for-sensationsverka n/

Citat:
När ska det här övergreppet hänt?

– Det vet inte vi. När vi frågar TV4 vägrar de berätta det för oss. Vi får ingen information alls om det här, därför har jag vänt mig till polisen eftersom TV4 vägrar medverka.

Citat:
Hon måste väl ha pratat med någon i partiet om det som hänt?

– Inte vad vi vet, nej.

Ingen alls?

– Nej, inte vad vi vet. Jag fick den här informationen sent igår eftermiddag. Då fick jag information om att hon ska ha blivit utsatt för ett övergrepp. Då sa jag att det första jag gör imorgon bitti, på måndag, är att kontakta polisen och be dom hjälpa oss utreda det här. Så i morse vände jag mig till polisen och berättade det jag hade fått höra från TV4.
Citera
2017-09-26, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Kent Ekeroth har knappt något hår på huvudet, men ok.. det kan se rufsigt ut ändå om han inte klippt sig på länge. Kent hamnar annars i trubbel titt som tätt, och det skulle inte förvåna mig om det är han. Bortsett från håret då.

Det rimliga är att det är någon kring Bengt Malmberg.,
Citera
2017-09-26, 16:53
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Så du tror att folk lyssnar på en bitterfitta?😉 Alla inser väl att hon lider av en psykisk sjukdom.. aggressionsproblem.. knytnävesslagsmål för 2 veckor sedan.. en person som hela tiden är offret..

Precis, hon har varit inblandad i diverse olägenheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Roland.G
Jag tvivlar på att mitt svar kommer göra dig eller andra nöjda men jag skall försöka ge min bild av hur jag och andra har upplevt Hanna under åren..

Låt oss säga att du skulle ha en människa i din omgivning och uppväxt som var elak och som visade illavarslande signaler på brist till känsla för folk i sin omgivning. En som agerar elakt mot svagare människor och är högst manipulativ mot sin omgivning. Så var hon hela vägen ifrån barnsben upp tills vuxen ålder. Ponera sen att denna människan senare i livet skulle ta sig till positioner inom politiken? En sådan människa vill jag verkligen inte ha över mitt huvud.
Hanna har under åren sabbat många relationer med människor runt sig men jag hoppas faktiskt helhjärtat att hon fått mer erfarenhet under livets gång och insett hur hon har varit och bättrat på sig.

Som barn var hon alltid (när jag träffande henne) intresserad att dominera och styra gruppen och hon utnyttjade gärna sin position som kvinna för att få den kontrollen. I samma veva så njöt hon av att trycka ner svaga människor och mobba folk om hon fick chansen. När jag ser tillbaka på händelser så får man vibbar att hon var som en katt som leker med sitt offer, inte för att det alls var nödvändigt utan enbart för att få plåga den (socialt och verbalt). Om en vuxen blev inblandade så spelade hon alltid "oskyldig och söt flicka" och försökte mygla sig ur problemen hon själv skapat.

Minns specifikt en gång där hon fysiskt skadade en person med sina naglar och hur det sken en intensiv lycka in hennes ögon när hon gjorde det. Det var ingen allvarlig skada (även om det blödde) men just det beteende syns oftast hos barn som har en problematik med empatin för andra. Man såg hur hon njöt att skada och det var helt klart ett wake up call för mig då det var riktigt obehagligt. Många jag känner som varit bekanta med henne har berättat liknande saker för mig, om hur hon ofta varit falsk och manipulativ både vuxen som ung.

Senare när vi alla blev vuxna så har jag också sett hennes sadistiska beteende fortsätta, tråkigt nog. Jag har varit närvarande flera gånger när hon verbalt skada svagare i individer grupper enbart för att höja sig själv och känna sig stor (förmodligen) och en del av dessa individer har varit snälla och mjuka personer som inte förtjänat elakheterna som kommentarer hur de ser ut. Hon har i dessa stunder återigen bevisat för mig att hon som vuxen erhöll kapaciteten och intresset att vara elak mot folk som inte förtjänat det. Hon har njutit av att skada andra helt enkelt. En del av oss växer ifrån sådant medans andra förblir som så livet ut. Trist. När vi blev unga vuxna så började hon också hänga runt folk som var farliga men också en del alkoholister och en del knarkare, vilket kanske säger en del. Trasiga människor drar sig ofta till varandra.

Med allt detta i bagaget så kan jag bara gissa hur hon betett sig i sitt fortsatta vuxna liv och i politiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Jag har en bakgrund hos Sverigedemokraterna, det har jag talat om i andra trådar. Hanna Wigh har jag träffat vid ett antal tillfällen. Om vi säger såhär; Hanna är inte den stabilaste av individer och framförallt inte den trovärdigaste. Hon har en benägenhet att vrida saker i sin egen riktning, så att säga. Utan att själv vara inblandad i vad som nu påstås ha hänt så känns det som att Hanna har varit involverad i någon form av liaison med någon, med ömsesidigt kännande och klämmande. Det är emellertid bara motpartens kännande och klämmande som Hanna nu minns när hon försöker koka ihop en trakasserisoppa att basera sitt utträde ur partiet på.

Jag har själv ingen orsak att skydda SD eftersom jag tagit flera kliv högerut sedan dess, men Hanna är ingen korg att lägga alla sina ägg i.

(FB) Vad kan vi gräva upp om Hanna Wigh Mazeitaviciene (SD)

(FB) Slagsmål mellan Hanna Wigh och en annan kvinna på SD-möte, Falköping 2017-09-12

(FB) Är HANNA WIGH tablettmissbrukare?
Citera
2017-09-26, 16:53
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Ni som outar oskyldiga annars, varför har ni silkessvantar på den här gången när folk från SD betett sig illa?

För att en SD-topp kan i grunden aldrig ha fel varken i åsikt eller gärning enligt anhängarna. Det måste alltid finnas någon annan/annat att lägga skulden på. Enkelt.

Det är så hjärntvätt bedrivs.
Citera
2017-09-26, 16:54
Medlem
Blir man invald till Riksdagen är det inte att sitta med armarna i kors.......inte benen heller antar jag.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Nej det krävs inte några bevis för att förstå att ett brott har begåtts. Är du galen?

Om Hannah är våldtagen har ett brott begåtts. Inga bevis i världen kan ändra på det.

Så det du säger är att om utsaga A är sann, så är utsaga A sann.

Kraftfull argumentation där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johny1
Min magkänsla säger att det är Josef Fransson, om man lyssnar noga på den intervjun, han låter exakt som Fransson ...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/O4Gkw/utpekade-sd-toppen-nekar-jag-ar-oskyldig--vi-hade-bra-relation

Fan. Du kan ha rätt. När jag hör båda röster mot denna så lutar det mer åt Franssons.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in