2017-09-26, 16:18
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Pk media är snabba med att göra ett påstående till en sanning.
Fast den som påstår måste alltid bevisa.

Vanligtvis inte, dessvärre. Konstig historia, den känns otroligt läglig och hon känns som exakt den typen av tjej jag hade försökt skicka in i SD som en mullvad, men samtidigt så tror jag inte att någon skulle påstå att det inte finns kritivita män med en minst sagt knepig kvinnosyn inom SD.

Ska bli spännande att se hur det här spelar ut, vet att jag och en kompis till mig spekulerade i vad som skulle komma närmare valet och vad vänstern skulle kunna tänka få för sig för att motarbeta SD, vår smartaste och mest effektiva idé var mer eller mindre exakt det som spelar ut just nu. Men vi ska inte spekulera fritt, får se vad som framkommer, men det är ju anmärkningsvärt att få snart ens misstanken dryftas så är offret på framsidan i alla tidningar med en perfekt bild för tillfället och uppenbarligen inte en minut av den stora skam som våldtäktsoffer ofta vittnar om.

Är det inte kusligt likt det som hände senaste gången någon verkligen hamnade på socialdemokraternas hitlist? Assangefallet var också en "våldtäkt".
Citera
2017-09-26, 16:18
Medlem
greta75s avatar
Från Aftonbladet:

"
Kan du sitta kvar?
– Jag vet inte. Men det är klart att jag kan göra det. Jag har inte gjort någonting. Men jag har inte en rolig tid framför mig. Jag har sökt hjälp för sömnsvårigheter och ångest långt innan jag visste att det här programmet ens skulle sändas. Nu kommer alla att koppla ihop de två sakerna. Men det är ingenting jag kan göra någonting åt.
"

Han (och alla inom SD) visste att programmet skulle komma. Alla visste.
Citera
2017-09-26, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hm, personen som skrivit artikeln, och träffat politikern i sitt hem, bor i Malmö.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/O4Gkw/utpekade-sd-toppen-nekar-jag-ar-oskyldig--vi-hade-bra-relation
Jag vill minnas att han skrivit fler artiklar i detta fall. Han kanske har ett vik i Stockholm nu?
Citera
2017-09-26, 16:20
Medlem
Förlåt, men detta låter så klassiskt som en man som inte fattat att ett ja en gång eller femton eller hundra gånger, inte är ett ja alltid. "jag skulle ha kommit ihåg ett övergrepp". Inte om du inte fattade att det var ett övergrepp du begick.
Min känsla ända sen igår har varit LB. förstärks av beskrivningarna i intervjun, han har ju alltid utpräglat slickat hår, så det märks ju om det är rufsigt.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Skulle den misstänkta vara en skånsk SD politiker menar du?

Man skickar väl inte en skånsk AB journalist till kålhuvudstaden.

Vet inte. Kan ju också vara så att Kenan Habul är i Stockholm. Eller att MGM har en övernattningslägenhet i Stockholm, och att någon annan än KH har gjort själva intervjun.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Skulle den misstänkta vara en skånsk SD politiker menar du?

Man skickar väl inte en skånsk AB journalist till kålhuvudstaden.

Ingen skånsk dialekt om du lyssnar på intervjun.
Citera
2017-09-26, 16:22
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Här är alla manliga riksdagsledamöter för SD mellan 2010-2014, och som är kvar än. Någon av dessa ska det alltså vara.

Jimmie Åkesson - Ej trolig, skulle vara en ännu större skandal
Björn Söder - Sägs ha stöttat Hanna Wigh
David Lång
Johnny Skalin
Jonas Åkerlund
Josef Fransson

Kent Ekeroth - Ej trolig
Mattias Karlsson - Ej trolig, skulle vara en ännu större skandal
Mikael Jansson
Per Ramhorn
Richard Jomshof
Sven-Olof Sällström
Tony Wiklander
Markus Wiechel
Det är skillnad på att ha en riksdagsplats och att jobba i riksdagen. Alltså fler än så möjliga.
Citera
Medlem
Jozzs avatar
Varför är det så svårt att förstå vem GM är?
13.15 in i klippet
https://youtu.be/U6-fVKdhQBM
Sedan är det ju bara att Googla.
Citera
Medlem
Ormhunds avatar
Lägg namnet P0ntus Anderss0n på minnet, det kan komma att tas upp i tråden flera gånger.
Citera
Medlem
kranendroppars avatar
Om inte Bylund, vem annars skulle det kunna vara?
Citera
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hm, personen som skrivit artikeln, och träffat politikern i sitt hem, bor i Malmö.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/O4Gkw/utpekade-sd-toppen-nekar-jag-ar-oskyldig--vi-hade-bra-relation

Det står att han åkte direkt hem från riksdagen. Bor han i Malmö så måste han ha rest snabbt. Annars kanske periodiskt övernattningsboende i Stockholm?
Citera
2017-09-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Oj! Ska ickenegern upp i domstol nu också. Det var intressant. Då får vi vänta på det domslutet då. Eller vad pratar du om egentligen?

I Sverige är man oskyldig till motsatsen bevisats. Man är inte skyldig till brott bara för att någon anklagar en för brott. Förstår du nu lilla gubben?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in