2017-09-26, 16:00
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfilm
Tror Hanna Wigh ljuger och har hittat på allting för att skada partiet. Hon verkar vara den där typen som måste hämnas och alltid vill vara i centrum. Här får hon båda delarna.

Ja, det får man ju givetvis tro på, men då hade han väl inte behövt timeout eller? Meningslöst att bekosta en förundersökning om hon då skulle utgöra en form av falsk tillvitelse vilket i sig är ett straffbart brott. Dum är hon inte, så nej det finns substans i hennes anklagelse givetvis.
Citera
2017-09-26, 16:00
Medlem
Ormhunds avatar
Har det kommit upp vem hon slogs med för någon månad sen?
Citera
2017-09-26, 16:01
Medlem
Den misstänkte säger till Aftonbladet:

Hur vill du beskriva din och Hanna Wighs relation?
Vi har haft en sexuell relation som har pågått av och till från 2012. Det har skett på hennes initiativ, på mitt initiativ. Många gånger.

Hästarna är inte helt hemma i stallet hos Hanna Wigh.
Citera
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Så hon har sagt vem det är till media och till partiet? Hon sa ju i kalla fakta att hon inte ville säga vem det var för att hon var rädd. Men har nu alltså gjort det till slut ändå?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Skjortan är uppknäppt, håret rufsigt, ibland suckar han djupt, begraver ansiktet i händerna. Så fort han blev informerad om anklagelsen åkte han hem från riksdagen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/O4Gkw/utpekade-sd-toppen-nekar-jag-ar-oskyldig--vi-hade-bra-relation

Rufsigt hår utesluter väl:

Mikael Eskilandersson
Runar Filper
Magnus Persson
Sven Olof Sällström
Jonas Åkerlund.
Citera
2017-09-26, 16:02
Medlem
Om nån ids leta ledtrådar så finns ju alltid Wighs ask.fm om den inte redan varit uppe på tal. Hon nämner en del om de sexuella övergreppen i ett par inlägg för ca 1 år sedan.

https://ask.fm/HWigh
Citera
2017-09-26, 16:03
Medlem
Pk media är snabba med att göra ett påstående till en sanning.
Fast den som påstår måste alltid bevisa.
Citera
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Vore han helt oskyldig skulle han kalla till presskonferens och gå till motattack. En sådan här anklagelse låter man inte bara liga. Det är för allvarligt för det.
Följer man praxis och tradition så är det time-out oavsett, vilken någon nu har tagit samtidigt som han förnekar anklagelserna. Helt i sin ordning, men inte självklart då SD har en tendens att inte göra som de andra partierna. Men nu gjorde de det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Hur vet du att han tryckte upp henne? Kanske hånglade dom och han förde ner ett finger varpå ett gammalt hederligt knull fullbordades. Ingen kommer någonsin med säkerhet veta. Så frågan är vem det är som har vanföreställningar. Bara HW och GM vet.

Om de haft en relation så måste rimligtvis några i hennes närhet känt till detta. Därav kanske oviljan att anmäla eller komma fram med namnet.
Detta med den sexuella relationen kan orsaka svårigheter för HW. Det kan bli många besvärliga frågor till henne.
Citera
2017-09-26, 16:04
Medlem
Vilka är det på SD:s kansli som brukar ligga med Hanna Wigh?
Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/O4Gkw/utpekade-sd-toppen-nekar-jag-ar-oskyldig--vi-hade-bra-relation
Citera
2017-09-26, 16:04
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
HW är mao helt obildad. Hon ser hellre att hennes dotter bär slöja, gifts bort som barn och blir gravid innan hon är 15. Utöver det ska hon dela man med tre andra fruar. Är det verkligen så illa inom SD också? Hur kan en SD-are vara så obildad avseende islam? Oroväckande.
Har man följt hennes twitter de senaste åren framstod hon allt mindre som SD. Mer som en blandning av C L och S. Jag är inte särskilt förvånad.

Jaså, hon har knullat runt i riksdagskorridoren och nu blivit dumpad. Hell hath no fury....
Det var väl något sånt Dulny antydde för några dar sen. Nåt om att unga tjejer kommer in och blir beundrade, får uppmärksamhet för de är så få, ligger runt och börjar bli klängiga och sen går det rakt utför. Kan jag lätt tänka mig om Wigh, men mannen som verkar lajva häradsbetecknare har ju inte skött det så snyggt heller. Tycker det är dags för lite kyskhetsbälten i kammaren, modell järnring.

Jag förespråkar egentligen den amerikanska versionen där ett par på en arbetsplats efter några få dejter är skyldiga att inställa sig hos chefen och berätta. Så vet alla var man har varandra och det är lättre att reda ut senare bråk.
Citera
2017-09-26, 16:05
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Om de haft en relation så måste rimligtvis några i hennes närhet känt till detta. Därav kanske oviljan att anmäla eller komma fram med namnet.
Detta med den sexuella relationen kan orsaka svårigheter för HW. Det kan bli många besvärliga frågor till henne.

Noep hon är inte anklagad, så vad pöbeln säger har inget värde i sig om man talar rent juridiskt då.
Det är han som är under förundersökning och skulle hon falskt anklaga någon riskerar hon att dömas för falsk tillvitelse. Är det något som är oklart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in