2017-09-26, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Om han var helt oskyldig skulle han ju inte ta timeout. Då skulle han kalla till presskonferens och stå upp för sin sak så in i helvete. Om man utsätts för en så allvarlig anklagelse kryper man inte undan. Då går man till frontalattack.

man brukar stänga av folk under utredning. Helt normalt. Han är snart tillbaka i tjänst.
Citera
2017-09-26, 12:56
Medlem
Okej, allt tyder på att Bylund är den som avses. Då borde han: 1. om han är oskyldig, stämma för förtal så fort namnet släppts, vilket det väl kommer göras inom kort med tanke på alla starka insinuationer. 2. om han är skyldig, petas omgående samt lagföras!
Citera
2017-09-26, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Fascinerande självbedrägeri många i tråden ägnar sig åt när de tvärsäkert dömer ut HW som lögnerska när vi alla vet att SD-riksdagsmän är mer överrepresenterade i brottsstatistiken än vad invandrare är.

Den naturliga reaktionen borde väl vara viss indignation och sorgsenhet med ytterligare ett rötägg i leden!?

Fast oavsett vad som händer, bevisat el inte, så kan man med offerkoftan på och med en rejäl näve hat mot kvinnor/media/vänstern försvara vilket beteende som helst (som utförs av de egna).

Det är de inte alls. Grattis, du är hormedias nyttiga idiot.
Citera
2017-09-26, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Ja, jag har ju väldigt svårt att tro att Aftonbladet - i det här läget - fortfarande inte lyckats luska ut vem det handlar om.

Hade dom vetat hade dom inte tvekat en sekund på att publicera det, tro mig.

Det är sådan konkurrens mellan "medierna" nuförtiden att alla vill vara först
och bäst.
Citera
2017-09-26, 12:58
Medlem
Hm det här verkar väldigt underligt jag får en känsla att det inte riktig stämmer. Det händer ganska mycket nu t.e.x att Roger Moore kritiserar Sveriges regering och många andra saker. Rasist stämpeln fungerar in längre men att stämpla sd som sexister skulle funka bättre om man ville skrämma bort folk ifrån sd. Var det inte Hanna Wigh som bråkade med någon nyligen?
Citera
2017-09-26, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jag föredrar nån som haft högsta betyg när han/hon gått ut gymnasiet framför nån som fixar 2.0 på högskoleprovet. För Paula Bieler har ju bevisligen ingen förmåga att slutföra saker och ting. Hur många utbildningar hoppade hon av i Uppsala innan Mattias Karlsson blev hennes beskyddare i SD?

Det du säger är att om/när Paula Bieler blir statsråd så kommer det stå på regeringens sida på Bielers CV:
2.0 på högskoleprovet
Inga avslutade universitetsstudier

Tyder på intelligens. Viktoria Palm har 0,4 likaså Tobias Tobe.. tyder på ointelligens.. Anders Borg hade 1:a i matte på gymnasiet.. detta bekräftar hans beteende på festen.. vill bara säga att många politiker inte skall vara på de platser de är..
Citera
2017-09-26, 13:00
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Och nu spekuleras det i att den utpekade skulle vara skyldig - detta baserat på att personen tagit time-out.

En kanske viktigare fråga är på vilket sätt den här personen skulle bemötas/behandlas av media. Med respekt? Skulle media betrakta personen som oskyldig tills dess att någon form av bevis presenterats?

I själva verket känns det ganska uppenbart att personen kan se fram emot att kölhalas alldeles oavsett om anklagelserna är sanna eller ej. Och detta då beroende på att media tycker om att kölhala Sverigedemokrater. Och inget annat.
Citera
Medlem
Den här skandalen är nog det mest skadliga som partiet råkat utför. Det finns nog få människor som accepterar sexuella övergrepp.
Citera
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Hade dom vetat hade dom inte tvekat en sekund på att publicera det, tro mig.

Det är sådan konkurrens mellan "medierna" nuförtiden att alla vill vara först
och bäst.

Nu har SDs riksdagsledamot tagit time out så nu är det en tidsfråga innan vi får reda på vem som anklagas av Hanna:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/anklagade-sd-ledamoten-tar-timeout/
Citera
2017-09-26, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segergudinnan
Nu är det tydligen medierna som håller våldtäktsmannen bakom ryggen och inte släpper hans namn.
Snarare vill inte medierna att namnet ska komma fram, då detta skulle innebära att saken kan bli utredd och SD kan börja jobba med de viktiga frågorna för landets framtid och nästa val igen, i stället för att behöva ta ansvar för nåt som i grunden är en eventuell händelse mellan två personer där den ena parten vill att en massa oskyldiga också blir drabbade så att hon kan få ut sin hämnd för en eller flera tappade välbetalda prestigeposter
Citera
2017-09-26, 13:02
Medlem
Om vi inte kan lista ut vem den utpekade SD-mannen är så får vi helt enkelt börja från andra hållet. Här finns en lista med samtliga manliga SD-ledamöter i riksdagen. Några vi kan stryka från listan på direkten? http://piratepad.net/aEWpZb1fu7

Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
...

Hur visste HW att det hade lånats ur kassan? Hade hon ansvar själv för detta? Hur annars kunskap?

...

Om jag inte missförstått helt så var hon distriktsordförande i distriktet som det "lånats" pengar ifrån. Ta dock detta påstående med en nypa salt. Jag KAN ha fel!
Citera
2017-09-26, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Den här skandalen är nog det mest skadliga som partiet råkat utför. Det finns nog få människor som accepterar sexuella övergrepp.

Tror jag inte den är det minsta. Som Jimmie sa själv. Väljarna är kloka. De vet att det finns många i detta land som vill skada partiet pga dess politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in