Citat:
Ursprungligen postat av
Warulv
Linus Bylund satt inte i riksdagen då detta enligt Hanna skulle ha hänt så han kan du stryka.
Som medlem i SD utan förtroendeuppdrag kan jag säga att mitt personliga intryck av HW då jag några gånger träffat henne på landsdagar och i Almedalen en gång är att hon gillar att dra otroliga historier om vad hon varit med om genom livet....
P.S jag har aldrig hört talas om detta ens som ett rykte inom partiet utan det var först igår genom MSM som jag noterade detta och ingen av de jag frågat har hört talas om det...
Glöm vad Hanna Wigh har sagt. Lyssna på den förre säkerhetschefen som säger att MGM varit med i många år i SD och därmed är untouchable.
Linus Bylund har i ett 10-tal år varit Jimmie Åkessons närmaste man i egenskap av att sondera terrängen - alltså se till att Åkesson inte hamnar i sällskap som han inte bör hamna i. Därmed inte sagt att det skulle vara Bylund - bara ett konstaterande att MGM är någon som har Åkessons beskydd. Annars hade vederbörande rykt för länge sen.
När det gäller Mattias Karlsson vore det high five för alla - för utan Mattias Karlsson kan partiet gå en annan väg politiskt. Den person som borde få svara på frågor är
Paula Bieler. Varför har hon vänt Hanna Wigh ryggen?
När Hanna Wigh kom in i riksdagen spreds rykten från SDs högsta ledning att hon gick omkring i riksdagskorridorerna drogpåverkad. Sanningen var ju den att hon använder läkemedel. Inte några droger. Så varför spred SDs ledning ut sånt? Varför skulle Hanna Wigh vara lojal mot människor som trampat på henne och dragit omkring henne i smutsen. No fucking way!