2017-09-26, 09:50
Medlem
Sperssons avatar
.
När det gäller att smutskasta SD så krävs det inte mycket för att TV4 ska bereda plats i morgonsoffan och ett avsnitt av "Kalla fakta".

Det räcker med en händelse utan vare sig polisanmälan eller misstänkt gärningsman.

Tänk om TV4 vore lika frikostiga med programtid när SD vill diskutera politik.
Citera
2017-09-26, 09:53
Medlem
Månsans avatar
Det här liknar ju mer och mer en smutsig kampanj istället för undersökande journalistik.

Både Aftonbladet och Expressen kör nu med Hannah Wigh: "Åkesson ljuger, jag har berättat vem det är"
Hon ska ha berättat i morse i korridoren på TV4. Nu idag alltså. Igår eller i förrgår eller förra året har hon inte berättat. Hur skulle partitoppen kunnat agera tidigare om Åkesson först imorse fick veta namnet på den påstådde fingervåldtäktsmannen. Så in i helvete ologiskt, Exp och AB vet förstås detta men drar ändå på med sin anklagande rubrik för att smutsa ner Åkesson och SD maximalt.
Citera
Medlem
Om jag förstår det rätt.

Hanna Wigh går till ett möte med dold kamera och mikrofon. Endast delar av detta material visas i Kalla Fakta. Inget av det är speciellt anmärkningsvärt mer än att Jomshof säger han är besviken över att hon gick till pressen, vilket nog de flesta partier hade varit.

Är det så att det finns mer och smaskigare material som man spar till nära valet?

Den underliggande agendan utöver det vanliga SD drevet är att man har som mål att få kvinnor att INTE rösta på SD. Det är rätt uppenbart skulle jag vilja säga.

Jag tror inte det kommer göra någon större skillnad. De kvinnor som redan tänkt rösta på SD har troligen en bra anledning till det och kommer inte ändra sig. T.ex. att man blivit utsatt för mångkultur.
Citera
Medlem
HeroesSilencios avatar
Jag tror personligen HW varit i det rummet men händelsen är totalt tvärtom, hon har hånglat med icke namngiven person och det har övergått till att han har haft fingrar inuti henne och det har pågått en stund. Den händelsen har omvandlats till ett övergrepp och hon använder den händelsen som underlag i sin lögn. Det är tydligt när hon berättar och hur hennes kroppsrörelser företar sig att hon ljuger, fick känslan genom tvburken att hon for med en lögn men att själva händelsen fast i annan form än sexuellt tvång har renderat till detta.
Hon har varit ett stort problem för partiet länge tror jag, hon använder detta nu som ett sätta att smutskasta SD och att TV4 gör sitt 4:e Kalla Fakta reportage om just Sd visar enbart hur sjukt kåta dom är i media att undergräva och smutskasta SD och med sämsta journalistik sprida osäkerhet. Dock är jag övertygad om att alla vuxna över 18 år med minst 55 i IQ kommer fatta det och genomskåda bluffen.

Det finns massor av skit i alla partier, moderaterna betalar svart till städare och barnpassare. Sossarna knullar horor som i Geijer skandalen, går på strippklubb och sitter och runkar (Göran Persson och Björn Rosengren på klubb Kino) Köper Toblerone på firmakorten etc etc etc etc och jag är övertygad om att om vi rannsakar de senaste 10 årens alla fester inom partierna så har det skett 100 tals våldtäckter eller till och med mer.... någon har pressat sin styva penis mot rumpan på dansgolvet eller tagit någon på brösten oavsiktligt till rent knullande och otrohet. Dvs precis som på en vanlig firmafest, så det är media och någon psykiskt labil attentionwhore som försöker blåsa upp denna skandal som egentligen inte finns.
Senast redigerad av HeroesSilencio 2017-09-26 kl. 09:55.
Citera
2017-09-26, 09:56
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
En till som vill misstänkliggöra BO..... Varför skulle hon få pengar? Vad har du för skäl till antydningen av diagnos/uppmärksamhet?

Men viktigaste är: vem tror du våldtäktsmannen är? och varför denna person i SD som utför en sådan här extrem kränkning och motbjudande tydlig härskarteknik.
"Varför skulle hon få pengar?" skriver du.

TV4 har stor glädje av att få sätta tänderna i en sån här smaskig historia, de letar hela tiden efter skandaler att göra program om. Det här var ju mumma för dem, hela Sverige talar om detta, två flugor i en smäll: Tjusig ung blondin "våldtagen" plus möjlighet att få kasta skit på SD. Bingo!

Kanalen är säkert villig att betala en rejäl hacka för detta, och de har råd. Klart hon fått pengar!
Citera
2017-09-26, 09:58
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Ju mer jag lär mig om Hanna Wigh och hennes ständiga förmåga att hamn i konflikter, ju mer börjar jag tro att det hela är en uppdiktad historia. Jag skulle gissa att det bottnar i någon händelse där någon inom partiet givit henne en invit av sexuell art och att Hanna valt att modellera en uppdiktad historia på den händelsen.

Jag får känslan av att Hanna Wigh från att ha varit påläggskalv med partistyrelseuppdrag, riksdags- och utskottsplats haft veritabelt fritt fall genom organisationen - hon har blivit av med alla förtroendeuppdrag och kommer inte finnas med på listan inför valet 2018. Hon har gjort sig ovän med i stort sett varenda partimedlem. Hennes karriär är finito. Kaputt. It's over.

Att Hanna Wigh nu för en dryg vecka sedan var inblandad i ETT SLAGSMÅL med en partimedlem har sannolikt resulterat i ytterligare åtgärder från partiet och ser man till hur hennes aversion mot SD och UPPENBARA försök att skada partiet ligger det nära till hands att alltihopa är ett enda stort uttryck för hennes besvikelse. Det är partiets fel. Nu skall hon ge igen.

Det är problematiskt att Hanna Wigh tidigare beskrivit hur starkt stöd hon fått från partiet när hon pekat ut en person för sexuella trakasserier - en person som tydligen då blev utesluten. Den här gången namnger hon inte ens personen.

Nä, jag tror Hanna Wigh överdriver ganska duktigt för att hämnas. Tyvärr.
Citera
2017-09-26, 10:00
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Jag tror personligen HW varit i det rummet men händelsen är totalt tvärtom, hon har hånglat med icke namngiven person och det har övergått till att han har haft fingrar inuti henne och det har pågått en stund. Den händelsen har omvandlats till ett övergrepp och hon använder den händelsen som underlag i sin lögn. Det är tydligt när hon berättar och hur hennes kroppsrörelser företar sig att hon ljuger, fick känslan genom tvburken att hon for med en lögn men att själva händelsen fast i annan form än sexuellt tvång har renderat till detta.
Ja, du är inne på samma spår som jag. Jag är inte heller bekväm med hennes kroppsspråk och hennes sätt att bli aggressiv när hon talar om händelserna - jag tror hon ljuger som en häst travar.
Citera
2017-09-26, 10:06
Medlem
Tror detta är rena fabler. Hanna har någon annan agenda
Citera
2017-09-26, 10:06
Medlem
Sillberskys avatar
Tror knappast hon ljuger om en sådan allvarlig sak, då borde alla våldtäkter på festivaler och liknande, som alla är så upprörda över också vara påhittade.
http://omni.se/a/Gp4Kx
Citera
2017-09-26, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Det är klart att partitopparna måste vara osäkra på om detta verkligen hänt, konstigt vore det annars.

Men de signaler som HW skickat ut, se bilden på korvätandet i profil med trutande knallröd mun, och hennes utmanande tights, triggar garanterat snuskgubbar. Det vet hon naturligtvis.

Ja tänk! Det har kvinnor vetat i alla tider. Klädsel, smink, och beteende är det som avgör hur andra kvinnor och män ser på en kvinna.

När jag ser Wigh så ser jag en kvinna som saknar de attribut som visar på seriositet. Det jag retar mig på är de vanskötta tänderna. Hon ser allmänt sunkig ut, på ett billigt sätt. Att män finner henne snygg, säger ju mer om den sorts män som gillar henne, än något om henne.

Det finns många kvinnor på högt på högt uppsatta poster i Sverige som ingen man skulle ens komma på tanken att trakassera sexuellt. Visst kan man önska i en bättre värld att kvinnor har rätt att klä sig som de vill, och bli tagna på allvar.

Men i den värld vi befinner oss, styr sånt som klädkoder, och uppförandekoder, särskilt att man resonerar kring frågor om budget utan att bli så arg att man pucklar på en annan person man inte gillar. Eller som Wigh knuffar en annan person för åsikten skull.

Om man googlar på Wigh så är hon definitivt inte rädd för konflikter, eller för att få fiender.

Men när hon fick ett finger i fittan teg hon i fem år!

Hon påstår att hon är rädd. Det bör hon vara i ett fungerande rättssamhälle om detta är påhittat.
Citera
2017-09-26, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Tror knappast hon ljuger om en sådan allvarlig sak, då borde alla våldtäkter på festivaler och liknande, som alla är så upprörda över också vara påhittade.
http://omni.se/a/Gp4Kx

Varför borde de det? Här finns ett motiv, att skada ett parti. Tror inte unga tonårstjejer har något sånt motiv. Här finns inga vittnen heller. De övergrepp du nämner är MYCKET väl dokumenterade.
Citera
2017-09-26, 10:11
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ju mer jag lär mig om Hanna Wigh och hennes ständiga förmåga att hamn i konflikter, ju mer börjar jag tro att det hela är en uppdiktad historia. Jag skulle gissa att det bottnar i någon händelse där någon inom partiet givit henne en invit av sexuell art och att Hanna valt att modellera en uppdiktad historia på den händelsen.

Jag får känslan av att Hanna Wigh från att ha varit påläggskalv med partistyrelseuppdrag, riksdags- och utskottsplats haft veritabelt fritt fall genom organisationen - hon har blivit av med alla förtroendeuppdrag och kommer inte finnas med på listan inför valet 2018. Hon har gjort sig ovän med i stort sett varenda partimedlem. Hennes karriär är finito. Kaputt. It's over.

Att Hanna Wigh nu för en dryg vecka sedan var inblandad i ETT SLAGSMÅL med en partimedlem har sannolikt resulterat i ytterligare åtgärder från partiet och ser man till hur hennes aversion mot SD och UPPENBARA försök att skada partiet ligger det nära till hands att alltihopa är ett enda stort uttryck för hennes besvikelse. Det är partiets fel. Nu skall hon ge igen.

Det är problematiskt att Hanna Wigh tidigare beskrivit hur starkt stöd hon fått från partiet när hon pekat ut en person för sexuella trakasserier - en person som tydligen då blev utesluten. Den här gången namnger hon inte ens personen.

Nä, jag tror Hanna Wigh överdriver ganska duktigt för att hämnas. Tyvärr.

Instämmer helt, ligger mycket i det du skriver. Dessutom att påvisa att SD skulle ligga bakom klotter med budskap som enbart AFA använder sig av när de skall utrycka sig eller skandera något är direkt löjligt. Att någon varit inne i huset när dottern är hemma är till och med ännu värre och ett bevis på hur hon fantiserar!! Skulle inte hunden eller hundarna skällt? Vad skulle ev en person vilja göra i hennes sunkiga bostad och riskera bli påkommen. Fantasi hos dottern som blir rädd när golven knarrar och som omvandlas till att SD personer har varit inne i hennes hus. Jag har inget med SD att göra, röstade inte ens på dom förra valet!! Men till och med jag får känslan av planerad smutskastning och just denna HW verkar ju sakna tyglar och spärrar eftersom hon nyligen har varit inblandad i slagsmål och dragit andra tjejer i håret. Gräv lite mer om henne lokalt hur hon beter sig på krogen med 2.0 i promille och hur hon är som person så kommer det komma fram mycket skit på henne skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in