Citat:
Ursprungligen postat av
Beatriceaurore
Det är klart att partitopparna måste vara osäkra på om detta verkligen hänt, konstigt vore det annars.
Men de signaler som HW skickat ut, se bilden på korvätandet i profil med trutande knallröd mun, och hennes utmanande tights, triggar garanterat snuskgubbar. Det vet hon naturligtvis.
Ja tänk! Det har kvinnor vetat i alla tider. Klädsel, smink, och beteende är det som avgör hur andra kvinnor och män ser på en kvinna.
När jag ser Wigh så ser jag en kvinna som saknar de attribut som visar på seriositet. Det jag retar mig på är de vanskötta tänderna. Hon ser allmänt sunkig ut, på ett billigt sätt. Att män finner henne snygg, säger ju mer om den sorts män som gillar henne, än något om henne.
Det finns många kvinnor på högt på högt uppsatta poster i Sverige som ingen man skulle ens komma på tanken att trakassera sexuellt. Visst kan man önska i en bättre värld att kvinnor har rätt att klä sig som de vill, och bli tagna på allvar.
Men i den värld vi befinner oss, styr sånt som klädkoder, och uppförandekoder, särskilt att man resonerar kring frågor om budget utan att bli så arg att man pucklar på en annan person man inte gillar. Eller som Wigh knuffar en annan person för åsikten skull.
Om man googlar på Wigh så är hon definitivt inte rädd för konflikter, eller för att få fiender.
Men när hon fick ett finger i fittan teg hon i fem år!
Hon påstår att hon är rädd. Det bör hon vara i ett fungerande rättssamhälle om detta är påhittat.