2017-09-26, 08:57
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Herregud månsan! Har du alldrig pullat en kvinna förut?
Hur enkelt som helst.

Om jag pullat en motvillig kvinna i åtsittande byxor som står upp??
Nej, faktiskt inte. Hur gör man? Det finns ju ingen plats för handen.
Citera
2017-09-26, 08:59
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a11byndy
Hon vågar inte polisanmäla däremot vågar hon smutskasta hela SD i alla medier? helt klart ljuger hon, hon är inte det minsta rädd utan har förlorat en maktstrid och är nu bitter.

ja, det är mycket som inte lirar här. att hon inte vill anmäla, att det sker nån vecka efter hennes wt-catfight, att hon eller tv4 inte ville smygfilma den mystiske gärningsmannen, osv.

samtidigt är det hela ett tecken på sd:s rekryteringsproblematik. oavsett sanningshalt. man kan kallt räkna med att fler idioter kommer fylla stolarna 2018, både eventuella tafsare och exhibitionister/infiltratörer.
Citera
2017-09-26, 09:05
Medlem
Jimmie Åkesson (SD) säger att han, efter anklagelserna om sexuella övergrepp, stöttar Hanna Wigh till hundra procent.
Källa: https://www.svd.se/akesson-anklagelserna-skadar-inte-partiet
Citera
2017-09-26, 09:07
Medlem
Voltecs avatar
Intressant ändå hur folk som aldrig varit i närheten av AW eller partitopparna direkt avfärdar HW som mytoman för att de går emot partiet, känns barnsligt.
Citera
2017-09-26, 09:19
Medlem
MadBalts avatar
Det verkade som det var ett fall av attention seeking och hämnd från början. Men partiets märkliga omsvängning från att kategoriskt förneka det hela genom Jomshof till att öppna upp för möjligheten att Wigh talar sanning Åkesson idag gör att det verkar som att partiet är osäkra på om det kan finnas bevis. Detta får hela historien att svänga till så Wigh börjar framstå som mer trovärdig.

Jomshofs agerande är väldigt tvivelaktigt när han först förnekar att han hört detta och att det hänt för att sen backa på det. Söder var en bättre partisekreterare och hade hanterat detta på ett mer konsekvent sätt.
Citera
2017-09-26, 09:22
Medlem
Jag blir faktiskt förbannad över att en kvinna som går ut med så allvarliga anklagelser om att hon fått ett finger i fittan, för 5 år sedan, får så mycket utrymme i media utan att ange gärningsman. Hur är det med källkritiken hos media, när det gäller att främja viss sorts politik?

Varje dag hotas kvinnor i Sverige. Kvinnor som är rädda på goda grunder, av namngiven gärningsman och det händer absolut ingenting annat än att utredning inte ens påbörjas. Polisen utreder inte, eller nöjer sig med att avsluta anmälningen med att, brott inte kan styrkas för att gärningsmannen blånekar.

Att påstå att hon är rädd för repressalier, när hon har media och SDs partiledning på sin sida är fånigt. Hon har inget i politiken att göra om hon låter en våldtäktsman gå lös.

När media tar skamgrepp på folk så spelar det ingen roll hur högt uppsatta de är. Som exempel kan ju till och med vår egen kung Carl Gustaf nämnas. Han fick springa gatlopp i media utan skydd efter anklagelser om olika aktiviteter på fester. Samma sak med Littorin, Anders Borg m.m.

Som jag skrivit tidigare har Wigh kokat ihop en historia likt, den putslustiga storyn med den feta konvertiten och slöjmisshandeln. En rolig tråd om en störd kvinna som fick spö av sin egen arabiske man.

Jag ser detta som en politisk story, där det finns journalister som vill påverka opinionen genom att få till en hypotetisk våldtäktsman i SD, med det unkna syftet att skrämma kvinnor.

Jag är mer rädd för alla muslimer som väller in med seder och bruk som taharrush, våldtäkter, månggifte, omskärningar, bilbränder och allt annat som hindrar vanliga kvinnors rörlighet och frihet.

Om det fanns en man som lyckats få upp ett finger i fittan på denna kvinna vill jag veta hur det gick till. Jag vill också veta hur de kom i kontakt med varandra och om de har ett förhållande. Just för att jag begriper inte hur en kvinna med kläder på sig, plötsligt upptäcker ett finger i fittan, utan att ha reagerat lång tidigare på närmandet.
Citera
2017-09-26, 09:22
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltec
Intressant ändå hur folk som aldrig varit i närheten av AW eller partitopparna direkt avfärdar HW som mytoman för att de går emot partiet, känns barnsligt.

Vem är AW? Obegripligt inlägg.
Citera
2017-09-26, 09:23
Medlem
sinewaves avatar
Hanna Wighs svar varför hon inte anmäler är i princip att det inte gör någon nytta och att "Det är farligt". Farligt på vilket sätt då? Alla attacker som skett mot hennes hus, som hon nämner, är ju trots allt knappast från Sverigedemokrater.

Så om man ska plocka ut beståndsdelarna:
1. HW säger att hon blivit antastad
2. HW kan ej styrka detta då igen utredning kan göras (GM okänd)
3. HW säger att hon är rädd, kan inte specificera varför men nämner attacker mot hennes hus (som extremvänstern utfört)

Tråkigt att hon lämnar dock, men det hela liknar mest en smutskampanj och är väldigt svårt att ta på allvar.
Senast redigerad av sinewave 2017-09-26 kl. 09:27.
Citera
2017-09-26, 09:24
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag tror att både media och SD vet vem det är.

Vill folk att det kommer fram så gör det det inom kort.

Den personen det handlar om lär inte känna sig lika tuff just nu som när han utövade sin vidriga härskarteknik på Hanna Wigh.
Personen existerar inte och ni som nämner ord mot ord, finns ju bara en persons ord och ingen annan kan ju uttala sig om personen inte finns.
Citera
2017-09-26, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Svårt att agera när man inte får veta. SD polisanmälde ju direkt när de fick informationen.
Åkesson visste naturligtvis.
Polisanmälan är bara krishantering, inget annat.

Eller just det, det är så synd om stackars lilla oskyldiga Åkesson. Inte skulle han kunna ljuga. Han får vår aldrig veta någonting som händer i partiet och har aldrig något ansvar för någonting.
Citera
2017-09-26, 09:27
Medlem
flaskborstes avatar
Tittade just på SVT's morgon program där Hanna Wigh och någon annan fet SD bimbo blev intervjuade.
Hon hade ett väldigt märkligt kroppsspråk då hon berättade om "övergreppen". Himlade med ögonen, flackade med blicken och betedde sig väldigt konstigt.

Visade alla tecken man lärt sig om att en person ljuger och jag tror de flesta som studerar hennes agerande på SVT intervjuven ser att hon inte talade 100% sanning.

Det finns nog en hund begraven här och det verkar som om man vill komma åt folk i toppen för SD.
Citera
2017-09-26, 09:27
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Vem är AW? Obegripligt inlägg.
Att slinta på vänster lillfinger så att det blir höger pekfinger har jag sällan gjort men det känns som att personen menar HW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in