2017-09-26, 08:23
Medlem
Situationen är skrattretande.
En person har anklagat,men ids inte ens ange namnet på den anklagade och får stöd av makten.
Var är Josef K när man behöver honom?
Citera
2017-09-26, 08:27
Medlem
Jag försvarar inte på något sett övergrepp eller sexuella trakasserier men jag blir jäkligt irriterad över människor som "går " till pressen och driver sin process där istället för göra en polisanmälan.

Nu gör väl inte polisen så mycket sexuella trakasserier, det är ju var mans rättighet i Sverige och brukar ju mest skämtas bort att männen inte vet bättre. Männens IQ har ju markant försämrats de senaste 5 åren som alla vet.

Jag tycker ändå att kvinnan i fråga först borde ta upp detta med ledningen, därefter polisanmält därefter pressen...

Men det finns säkert en anledning till varför hon gjort som hon gjort

Mvh // Shas
Citera
2017-09-26, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Situationen är skrattretande.
En person har anklagat,men ids inte ens ange namnet på den anklagade och får stöd av makten.
Var är Josef K när man behöver honom?

Det förstår du nog själv varför det är så. Det skadar SD mycket mer, i form av intern misstänksamhet, om namnet inte publiceras på en gång än om det basuneras ut omedelbart och ärendet sedan dör ut inom två veckor.
Citera
2017-09-26, 08:29
Medlem
Nu är Wigh borttagen från förstasidan på SvD. Hon är kvar på DN, men väldigt långt ner. Det säger lite om hur hennes trovärdighet värderas rent journalistiskt. Hela storyn är ju bombad. Styggt pervo har alltså varit tafsig sedan 2012. 2015 frågar pervot om Hanna vill hänga med ut och ta en cigg. "Javisst, det skall bli gott!" svarar Hanna käckt, och går gärna ensam med pervot som alltid är så tafsig sedan tre år tillbaka. Inte bara tafsig mot henne, utan mot andra kvinnor också. Trovärdigt?
Citera
2017-09-26, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det förstår du nog själv varför det är så. Det skadar SD mycket mer, i form av intern misstänksamhet, om namnet inte publiceras på en gång än om det basuneras ut omedelbart och ärendet sedan dör ut inom två veckor.

Visst är det ett taktiskt smutsspel.Det är dock så oerhört illa iscensatt att någon till slut borde fråga efter helt uppenbara saker.
Citera
2017-09-26, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nja, jag ställer mig frågande till hur Hanna hade tänkt att någon skulle kunna agera på uppgifterna om hon inte namnger den aktuella personen.

Det spelar liksom ingen roll hur många som tror sig veta om hon själv inte väljer att peka ut honom.

Precis, jag förstår inte hennes tankegång.
Hon och ev. gärningsman var de enda som visste om detta. Så antingen hon eller GM har ju berättat om detta för folk. Om hon ändå har berättat detta för folk, utan att nämna GM namn, så kan hon uppenbart inte varit så rädd för repressalier. Annars hade hon hållit helt tyst om hela händelsen.
Och jag har svårt att se att GM har skrutit om detta för resten av SD toppen.

Hur tycker hon SD skulle ha agerat? De är ingen domstol och måste gå den rättsliga vägen i detta fall. Om hon tycker SD borde ha polisanmält redan då, men gör det själv då?
Citera
2017-09-26, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nu är Wigh borttagen från förstasidan på SvD. Hon är kvar på DN, men väldigt långt ner. Det säger lite om hur hennes trovärdighet värderas rent journalistiskt. Hela storyn är ju bombad. Styggt pervo har alltså varit tafsig sedan 2012. 2015 frågar pervot om Hanna vill hänga med ut och ta en cigg. "Javisst, det skall bli gott!" svarar Hanna käckt, och går gärna ensam med pervot som alltid är så tafsig sedan tre år tillbaka. Inte bara tafsig mot henne, utan mot andra kvinnor också. Trovärdigt?

Känns lite som att "pervot" är rätt attraktiv och duktig på att få tjejer i säng, tjejer som sedan inser att dom blivit pumped and dumped som 100+ andra brudar och är precis lika ospeciella och korkade som alla andra.
Tjejer som intalade sig att just de skulle få honom till pojkvän när de behövde rationalisera sin groupie-kåthet.

Det är inte något nytt under solen att kvinnor har våldtäktsanklagan nära till hands när de känner att belöningar efter sex inte blev av.
Citera
2017-09-26, 08:39
Medlem
Rebali179s avatar
Hanna Wigh: en polisanmälan skulle ge mig en måltavla på ryggen - Nyheterna (TV4)

https://www.youtube.com/watch?v=U6-fVKdhQBM
Citera
2017-09-26, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen

Men nu var det ju i mars 2016 övergreppet ska ha skett.
https://www.youtube.com/watch?v=LZbx0IisVyE
Citera
2017-09-26, 08:44
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Verkar i huvudsak handla om ord mot ord.
Men jag förstår inte hennes anledning att inte säga vem det är, inte ens till partiet. "Jag valde att inte säga vem det var då de redan vet vem det är" känns väldigt svagt och ologiskt.

Jag har svårt att se hur personen i fråga kan fortsatt vara anonym då både det ena och det andra läcks från SD. Borde ha kommit ut för länge sedan.

Äh sluta nu. Acceptera bara och ta det för en sanning. Personen i fråga har sextrakaserat en annan av SDs kvinnor. Av med skygglapparna.
Citera
2017-09-26, 08:45
Medlem
greta75s avatar
Jag tror att både media och SD vet vem det är.

Vill folk att det kommer fram så gör det det inom kort.

Den personen det handlar om lär inte känna sig lika tuff just nu som när han utövade sin vidriga härskarteknik på Hanna Wigh.
Citera
2017-09-26, 08:46
Medlem
pillenottens avatar
Får intrycket att begrepp som foliehatt och attentionseeker hänger i luften när det gäller Frk. Wigh - kan man ana sig till att det egentligen är missnöje med karriären som är den egentliga orsaken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in