Citat:
Hur pass fokuserar du på miljöfrågor? Där är vi i princip lika aktiva med att förstöra våra barns och barnbarns framtid. Jag är generellt emot en stor invandring, men anser inte att det är det enda raka enkla svaret på all problematik.
Det ena har att göra med att jag anser invandringsagendan oärlig, och upplever att det uppstår någon slags kollektiv skuld som gör att jag som svensk främst borde skämmas och vilja hjälpa, så om jag inte vill lägga stora nationella resurser på det eftersom jag ser olika prioriteringsfrågor så är jag bara en sån där "ond rasist". Det att hög invandring inte nödvändigtvis är den bästa taktiken för en generell god utveckling tycks man gärna vilja undvika. Men det faktum att invandring inte är den enda problematiken är också intressant hur det hela tiden duckas. Miljöfrågorna är akuta men invandringsfrågorna har tagit över, för det är mer "spännande" och laddat. Vi väljare tenderar gå på det som är mer reaktivt...
Miljöfrågorna visar också på hur vi väljer sådant som är mer personligt bekvämt för oss att fokusera på.
Visste du att om några decennier kommer vi alla dö av samma sjukdomar som för 100 år sedan? Antibiotikaresistensen minskar ordentligt, och det beror till stor del på vår höga köttkonsumtion. När antibiotikan slutar funka så kommer fler kvinnor och barn dö i födselsängen, fler kommer dö av tubekulos, etc (minns inte exakt vilka sjukdomar, men trevligt verkar det inte vara). Vi sitter i en trygghetsbubbla på så många vis.
Det ena har att göra med att jag anser invandringsagendan oärlig, och upplever att det uppstår någon slags kollektiv skuld som gör att jag som svensk främst borde skämmas och vilja hjälpa, så om jag inte vill lägga stora nationella resurser på det eftersom jag ser olika prioriteringsfrågor så är jag bara en sån där "ond rasist". Det att hög invandring inte nödvändigtvis är den bästa taktiken för en generell god utveckling tycks man gärna vilja undvika. Men det faktum att invandring inte är den enda problematiken är också intressant hur det hela tiden duckas. Miljöfrågorna är akuta men invandringsfrågorna har tagit över, för det är mer "spännande" och laddat. Vi väljare tenderar gå på det som är mer reaktivt...
Miljöfrågorna visar också på hur vi väljer sådant som är mer personligt bekvämt för oss att fokusera på.
Visste du att om några decennier kommer vi alla dö av samma sjukdomar som för 100 år sedan? Antibiotikaresistensen minskar ordentligt, och det beror till stor del på vår höga köttkonsumtion. När antibiotikan slutar funka så kommer fler kvinnor och barn dö i födselsängen, fler kommer dö av tubekulos, etc (minns inte exakt vilka sjukdomar, men trevligt verkar det inte vara). Vi sitter i en trygghetsbubbla på så många vis.
Inte för att det hör till ämnet, men SD har den mest realistiska miljöpolitiken också. De har t.ex. synat "klimathot"-bluffen, vilket inget annat parti har gjort. Alla andra partier har gått på bluffen och bygger sin politik kring den.
Jag är väldigt väl påläst om kost, hälsa och sjukdomar om du nu vill ta den rundan med mig. De vanligaste dödsorsakerna idag är hjärtinfarkt, stroke, cancer och diabetes. Samtliga av dessa sjukdomar är relaterade till en alldeles för hög andel socker och stärkelse i kosten. Vi äter dessutom alldeles för lite av animaliskt mättat fett som innehåller livsnödvändigt kolesterol. Istället för naturlig mat rik på naturliga fetter och proteiner så äter vi näringsfattig tillsatsspäckad fabrikstillverkad mat som ställer till en massa oreda i kroppen, får blodsockret att skjuta i höjden och inflammerar blodkärlen, som i sin tur leder till en för tidig död för en majoritet av människorna i det här landet. Vi är sjukare nu än någonsin tidigare, och det har absolut ingenting med kött att göra. Kött är ofarligt, så länge det inte är tvättat med ammoniak. Jag vet vad jag pratar om och har massvis med seriös forskning att hänvisa till.
Det mest akuta problemet just nu är dock inte miljön och klimatet, för hela klimatdebatten kretsar kring ett påhittat hot om global uppvärmning som kommer orsaka en massa katastrofer och annat i framtiden. Allt detta är påhittat, och SD är det enda partiet i riksdagen som vet om det. Även på den punkten har de alltså den mest realistiska politiken. Men gör vad fan du vill. Rösta på Miljöpartiet igen då och fortsätt gnälla på män och sverigedemokrater, medan landet går åt helvete. Jag har försökt banka vett i er idioter i flera år och jag orkar inte längre.
2018 är sista chansen och ni kommer sumpa den. Helt jävla otroligt.
Senast redigerad av deadset 2017-09-25 kl. 20:22.
Senast redigerad av deadset 2017-09-25 kl. 20:22.