2017-09-25, 19:26
  #541
Medlem
kranendroppars avatar
Såg att SD själv anmält händelsen nu. Synd bara att de inte vågade anmäla det innan media började rapportera om det, ett trist mönster som de ständigt upprepar.
Citera
2017-09-25, 19:26
  #542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Knappast.
Däremot så kräver vi mer än en parts anklagan för att fälla.
Sådant sysslar man med i diktaturer.
Det pågår inte ett karaktärsmord av Hanna Wigh i denna tråden?
Jag orkar inte citera alla inlägg, det är så många.

Okej, du tillhör SD-sekten, men nu spelar du bara dum.
Citera
2017-09-25, 19:27
  #543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det verkar som om han sitter inne med hel del fakta.
https://nyheteridag.se/mejlet-avslojar-sd-toppens-harda-ord-om-sextrakasserierna-hall-dig-helt-borta/

Det där är väl i.o.f.s Håkan Borg härvan antar jag.
Citera
2017-09-25, 19:27
  #544
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det verkar som om han sitter inne med hel del fakta.
https://nyheteridag.se/mejlet-avslojar-sd-toppens-harda-ord-om-sextrakasserierna-hall-dig-helt-borta/

Tyvärr är inte Nyheter ibland (idag) en trovärdig nyhetskälla när det gäller SD-bevakning. Chang Frick fungerar nämligen som SD-ledningens megafon.
Citera
2017-09-25, 19:28
  #545
Medlem
kranendroppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Synd att han inte gör sken av det, snarare tvärt om, han ser het bortkommen ut. Och ser man till IQ, skulle han kunna ha en daggmask i släkten

Jimmie säger alltid att "han inte vet", "han är inte insatt" etc. När det kommer obekväma frågor, tyvärr!
Citera
2017-09-25, 19:29
  #546
Medlem
crawlys avatar
Den här typen av händelser är enormt svåra att hantera, just på grund av att skuldfrågan är så svår att bevisa. Det slutar sålunda nästan alltid med olika läger som bildas baserat på vem man tror på mest.

Väldigt olyckligt att hon inte anmälde det inträffade direkt, men det är lätt för mig att säga. Det kan ha varit en obehaglig situation, och hon kan ha lagt skulden på sig själv. Det är heller inte ovanligt att kvinnor inte vågar eller vill anmäla pga risken att bli utsatta för repressalier vid senare tillfällen.
Men det kan också vara så att hon hittat på, eller överdriver situationen, och att mannen det handlar om är mindre skyldig än han verkar.
Det är i princip omöjligt att veta utan att känna till personerna. Den som säger något annat ljuger.

Min erfarenhet är att personer av det här slaget lämnar många olika mindre händelser omkring sig. Om han är skyldig finns det säkerligen fler saker som kan styrka detta. Om hon är skyldig finns det troligtvis ett mönster av liknande anmälningar eller påståenden sedan tidigare.

Jättesvårt som sagt.

Jag tycker dock att det är dåligt av SD ledningen att inte hantera situationen tidigare, om det stämmer att det funnits indicier, eller rykten om problem. Här krävs uppenbarligen bättre och hårdare ledarskap i mellanleden. Det går inte att undvika idioter i produktionen, men man måste ha processer som eliminerar dom kvickt.
Det märks ofta att SD är en ung organisation som vuxit snabbt, och det för verkligen med sig stora utmaningar för vilken organisation som helst.
Citera
2017-09-25, 19:29
  #547
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
TV4 gör sig skyldig till solklart fall av "Skyddande av brottsling" i detta fall. Reportern som gjort Kalla Fakta-reportaget gör sig skyldig till ett solklart fall av Skyddande av brottsling. Om detta har hänt, vilket jag håller för osannolikt.

Man anklagar SD för än det ena än det andra. Och sen när SD försvarar sig mot lögnerna så säger man "Titta, det är precis så här vi väntade oss, de har en tystnadskultur".
Citera
2017-09-25, 19:30
  #548
Medlem
kranendroppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
TV4 gör sig skyldig till solklart fall av "Skyddande av brottsling" i detta fall. Reportern som gjort Kalla Fakta-reportaget gör sig skyldig till ett solklart fall av Skyddande av brottsling. Om detta har hänt, vilket jag håller för osannolikt.

Man anklagar SD för än det ena än det andra. Och sen när SD försvarar sig mot lögnerna så säger man "Titta, det är precis så här vi väntade oss, de har en tystnadskultur".

Varför menar du att de har skyddat brottslingar?
Citera
2017-09-25, 19:33
  #549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Givetvis kan det vara så. Expressenreportern kan dock ha blandat ihop det hela i den allmänna upphetsningen över att få vara med dagens inrikespolitiska toppnyhet. Jag tror i så fall mer på årtalet 2015 även om TV4 reportern nämnde förra året d.v.s 2016.
Hon sa "för lite mindre än två år sen" i Studio Ett. 2015 då.
Citera
2017-09-25, 19:33
  #550
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kranendroppar
Jimmie säger alltid att "han inte vet", "han är inte insatt" etc. När det kommer obekväma frågor, tyvärr!

Fast JÅ är motsvarigheten till en VD i en stor, växande, spretig rikstäckande organisation. Om han gick in i personalärenden av det här slaget skulle han jobba helt fel, och dessutom inte få ett skit gjort.

Problemet är att dom behöver en lokal chef på varje ort som har kompetensen som en mellanchef förväntas ha i ett privat bolag, och det finns inte en chans att dom har det rekryteringsunderlaget eller budgeten.
Citera
2017-09-25, 19:33
  #551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kranendroppar
Såg att SD själv anmält händelsen nu. Synd bara att de inte vågade anmäla det innan media började rapportera om det, ett trist mönster som de ständigt upprepar.
Strutsen finns överallt men det ligger en sanning i det här, man drar inte igång källa fakta utan fakta.
Ska bli kul att se dokumentären och hur man får till det att alla i SD är våldtäktsmän. Skandaler har aldrig sänkt ett parti, kolla på Miljöpartiet!
Citera
2017-09-25, 19:34
  #552
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hon säger alltså hur mycket hemska saker som helst om partiet, i TV4-studion. Och detta gör hon utan någon som helst darr på rösten:
- Att det är utbrett med sexuella övergrepp inom partiet
- Förskingring av pengar
- Toppstyrning och tystnadskultur

Och när hon har pratat om detta i TV4-studion i en kvart, så vågar hon inte namnge någon och kan inte ge några detaljer överhuvudtaget. Hur otrovärdigt som helst. Man kan inte tro på detta.

Om hon namnger en person och inte kan bevisa att det hon säger är sant sitter hon på pottkanten så uppenbarligen har hon inga bevis. Men det är bra att SD polisanmäler händelsen och är det så att någon gjort det hon påstår lär hon bli tvungen att avslöja personen i ett förhör.

För på samma gång som hon nu pekar finger åt ett parti som hon själv påstått älskat hejdlöst så gör hennes påstående skada och då blir det att hosta upp namnet. Sedan får vi se hur resten blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in