2017-09-25, 00:00
Medlem
Vilken sopa som helst kan ju skjuta in bollen när spelet är avblåst... Därför inget bortdömt mål utan snarare en feldömd frispark, vilket Bojan bjöd på många gånger. Knappt någon spelare förutom Solheim i bajen jublade ju när bollen gick i mål, signalen hörs tydligt innan bollen vallas in via Solheim. Sedan att han inte hör det och trycker in bollen efter avblåsning spelar mindre roll.
Citera
2017-09-25, 07:12
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

Varför går det så dåligt för storklubben IFK Göteborg?

Vi har inga pengar och gör egentligen om hela föreningen nu. Då tar det tid igen.
Jag kan fortfarande inte sluta förbanna Richmonds handsavblåsning i Basel 08, utan den hade dom senaste tio åren troligen sett väldigt annorlunda ut...

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag håller med, och vi borde nog ha sålt Rogne under sommaren, det hade inte påverkat vår prestation och poängskörd speciellt mycket även om han var bra mot Bajen.

Så är det utan tvekan. Vi borde spelat in Erling Jr/Da Garca där nu.

Förövrigt match ikväll, givetvis hörsammas bojkotten och man är inte på plats men det skall bli intressant att se vart det hela tar vägen ändå.
Hade J.Södra vunnit igår hade det alltså varit endast fem pinnar ner till kval... Nu är det iaf sju. Visst kan man tycka att vi har ett lätt program kvar men vi har ju inte direkt imponerat mot "sämre" motstånd under året.
Idag får vi väl se MSD som högerback om inte Emil tillfrisknar fort som tusan. Det känns inte helt stabilt.
Citera
2017-09-25, 09:23
Medlem
Som Södrait känns det naturligtvis surt efter det sena poängtappet igår. Att vi inte kan stänga till det sista är ju något vi blivit vana vid som supportrar nu (tror det är fjärde gången vi tappar en seger sista fem minuterna i år).
Vet inte om någon har sett straffsituationen, och hur ni isåfall tycker det borde dömts? När jag först såg situationen i realtid tyckte jag det såg 50/50 ut, men desto mer repriser jag sett desto pinsammare tycker jag det är. Inte ska det bli straff om man sparkar ner en motståndarspelare i offensivt straffområde. (Länk: https://www.fotbollskanalen.se/video/3935946/danielsson-saker-fran-straffpunkten-raddar-en-poang-at-sundsvall/)
Man hade haft förståelse om Al-Hakim varit dåligt placerad eller skymd, men nu ser han hela situationen klart och ändå blåser han. Magstarkt.

Nu räknar man som supporter på kval. Bör kunna hålla undan så länge vi inte förlorar borta mot AFC. Vi är ett bättre lag rakt genom matchen igår men får inte utdelning på våra chanser. Tycker nästintill det är pinsamt att ett lag som Sundsvall med största sannolikhet spelar allsvenskt 2018. Går för 0-0 oavsett match.
Citera
2017-09-25, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Förövrigt match ikväll, givetvis hörsammas bojkotten och man är inte på plats men det skall bli intressant att se vart det hela tar vägen ändå.
Hade J.Södra vunnit igår hade det alltså varit endast fem pinnar ner till kval... Nu är det iaf sju. Visst kan man tycka att vi har ett lätt program kvar men vi har ju inte direkt imponerat mot "sämre" motstånd under året.
Idag får vi väl se MSD som högerback om inte Emil tillfrisknar fort som tusan. Det känns inte helt stabilt.

Tycker att känns helt ok med MSD, om han nu får spela, Emil har varit under isen i år, mot Bajen hade vi dock framförallt problem med vänsterkanten, Svendsen gjorde livet rätt surt för Billy i den matchen, det var som jag kommer ihåg det i princip där dom anföll gång på gång och lyckades ta sig runt. Sedan var ju frisparken inte otagbar heller, hade det inte varit för alla individuella misstag denna säsongen hade poängskörden varit mycket bättre, finns knappt någon som inte slängt in en boll i eget mål i år, inklusive vår golden boy, Dahlberg, det är iaf 3-4 baljor där han typ orsakat målen genom dassiga ingripanden(sedan är han fortfarande riktigt, riktigt bra).
Citera
2017-09-25, 11:42
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iweridd
Vet inte om någon har sett straffsituationen, och hur ni isåfall tycker det borde dömts? När jag först såg situationen i realtid tyckte jag det såg 50/50 ut, men desto mer repriser jag sett desto pinsammare tycker jag det är. Inte ska det bli straff om man sparkar ner en motståndarspelare i offensivt straffområde. (Länk: https://www.fotbollskanalen.se/video/3935946/danielsson-saker-fran-straffpunkten-raddar-en-poang-at-sundsvall/)
Man hade haft förståelse om Al-Hakim varit dåligt placerad eller skymd, men nu ser han hela situationen klart och ändå blåser han. Magstarkt.

Fattar inte vad du menar...!?
Er back sparkar ner motståndaren. Det sker i ert straffområde. Solklar straff.
Citera
2017-09-25, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT

Det är Rajalakso som svingar med benet för att träffa bollen på volley. Södrabacken vill endast täcka och gör ingen direkt pendelrörelse med benet. Dessutom är träffen när bollen är förbi rajalakso, så träffen hade inget med chansen att göra.

Och att få det till solklart är pinsamt. Det är verkligen inte solklart, oavsett hur man ser det.
Citera
2017-09-25, 12:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

På reprisen tycker jag att man ganska klart ser att båda missar bollen och sparkar ihop. Bollen åker väl ut ur straffområdet just därför att ingen träffar bollen.

Axén tycker likadant men samtidigt så vet jag inte exakt var Al-Hakim står placerad. Han ska ta ett beslut på 1/10 sekund så jag säger inget annat än att beslutet kan i slutet av säsongen vara skillnaden på kvalplats eller inte.

Värre är då Jonas Olssons pinsamt usla filmning som skulle gett Hammarby 2-1 och Olsson en varning.
Citera
2017-09-25, 12:48
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det är Rajalakso som svingar med benet för att träffa bollen på volley. Södrabacken vill endast täcka och gör ingen direkt pendelrörelse med benet. Dessutom är träffen när bollen är förbi rajalakso, så träffen hade inget med chansen att göra.

Och att få det till solklart är pinsamt. Det är verkligen inte solklart, oavsett hur man ser det.

OK du har en poäng. Jag tycker nog ändå att det är straff, men den är inte solklar... ;o
Känns som att er spelare sparkar ner motståndaren som försöker gå på bollen (men missar).
Väldigt klumpigt försvarsspel.
Citera
2017-09-25, 12:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Mjo för stunden känns det bara fint, kruxet är att man är medveten om hur ojämna våra prestationer är denna säsong (bara å ta Halmstad å Sundsvall som närliggande exempel) och det kan gå hur som helst mot Elfsborg.

Men vilken match vi gör idag! Per Karlsson gör mål och försöker sig på en bicykleta när han ändå är på g
Sundgren å Lindkvist får utdelning i sina roller som wing-backs (deras sista mål är ju ursnygga!) och allt såg stabilt ut. Och på förhand var man säker på en tråkig match.

Viktigt som fan i kampen om en Europaplats men säsongen känns ganska avslagen, bara vi lyckas med topp 3 så är säsongen godkänd, hamnar vi före Dif är det en stor bonus.

Grattis till en jättebra insats. Det var som ett seniorlag mot ett juniorlag i den biten jag såg. Det blev sju mål och jag lyckades missa alla av olika anledningar. Extra kul att en "gammal" trotjänare äntligen får göra mål än bättre om fått bättre träff på sitt försök till bicykleta.

Hoppas ni tar andra platsen så att Jonas Olssons usla försök till filmning inte får någon betydelse för sluttabellen.
Citera
2017-09-25, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Axén tycker likadant men samtidigt så vet jag inte exakt var Al-Hakim står placerad. Han ska ta ett beslut på 1/10 sekund så jag säger inget annat än att beslutet kan i slutet av säsongen vara skillnaden på kvalplats eller inte.

Al-Hakim står väldigt bra placerad då han står långt bak och inte har någon spelare som helst som skymmer situationen. Därav är det så surt. Hade varit en annan grej om han stått på motsatt sida och varit skymd.

Citat:
OK du har en poäng. Jag tycker nog ändå att det är straff, men den är inte solklar... ;o
Känns som att er spelare sparkar ner motståndaren som försöker gå på bollen (men missar).
Väldigt klumpigt försvarsspel.

Att det är klumpigt försvarsspel säger jag inte emot, södrabacken måste tidigare kunna se att bollen går för långt och rätta sig efter det. Det är ett hopslag, och därför tycker jag det är magstarkt av Hakim att blåsa straff.
Jag hade kunnat förstå det på ett sätt om det hade varit en typ av kompensatorisk straff, dvs straffsituationer innan som han inte blåst för, men i detta fallet så var det ingenting alls innan.
Men vi får väl enas om att vi tycker olika helt enkelt
Citera
2017-09-25, 13:11
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Al-Hakim står väldigt bra placerad då han står långt bak och inte har någon spelare som helst som skymmer situationen. Därav är det så surt. Hade varit en annan grej om han stått på motsatt sida och varit skymd.

Att det är klumpigt försvarsspel säger jag inte emot, södrabacken måste tidigare kunna se att bollen går för långt och rätta sig efter det. Det är ett hopslag, och därför tycker jag det är magstarkt av Hakim att blåsa straff.
Jag hade kunnat förstå det på ett sätt om det hade varit en typ av kompensatorisk straff, dvs straffsituationer innan som han inte blåst för, men i detta fallet så var det ingenting alls innan.
Men vi får väl enas om att vi tycker olika helt enkelt
Jag håller med dig där, på reprisen syns det ju tydligt att båda missar bollen och då träffar varandra. Till Al-Hakims försvar så kanske man kan säga att det "normala" i liknande lägen är att backen sparkar ner anfallaren så han går på den varianten..

Det ser ju jättekonstigt ut och saker som ser jättekonstiga ut är inte lätta att döma för. När jag har varit domare så har jag noterat att det är mycket lättare att döma en match mellan två rutinerade seniorlag än en match mellan två knattelag, för i knattematchen så händer det alltid en massa skitskumma saker som inte borde kunna hända och det kan vara skitsvårt att bedöma dom grejerna.
Citera
2017-09-25, 13:11
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Grattis till en jättebra insats. Det var som ett seniorlag mot ett juniorlag i den biten jag såg. Det blev sju mål och jag lyckades missa alla av olika anledningar. Extra kul att en "gammal" trotjänare äntligen får göra mål än bättre om fått bättre träff på sitt försök till bicykleta.

Hoppas ni tar andra platsen så att Jonas Olssons usla försök till filmning inte får någon betydelse för sluttabellen.
Tycker den här bilden var rätt talande, pinsamt för domarna hur de faller för hans snack, för det är därför han dömer. Han har bestämt sig redan från början för att döma frispark.

https://pbs.twimg.com/media/DKjVDF8W4AArAY8.jpg:large
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in