2017-09-25, 08:43
Medlem
JoeBidens avatar
Kan ju också vara så att hon ljuger, att hon faktiskt haft en relation med denne mannen och sedan blivit sne på honom av någon anledning. Därför skall man i alla relationer man har med kvinnor, oavsett om det är för en natt eller flera år, samla på sig bevis om att något sexualbrott aldrig begåtts.

Bara en anmäla om sexbrott/våldtäkt kan förstöra en mans liv, så det gäller att ha kött på benen den dagen en falskanmälan träffar en i ansiktet.

Citera
Medlem
tryggtochbras avatar
Pinsamt, förstås, men tveksamt om det påverkar i någon betydande grad.

Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Men om något annat rimligt stort parti skulle acceptera SD:s invandringspolitik, och i övrigt uppföra sig som civiliserade människor, så skulle jag rösta på dem i stället.

Ja, det är bara att välja och vraka:
http://exilen.forumotion.eu/t239-samlingstraden-kriminella-politiker-i-sjuklovern

Vad sägs om den socialdemokratiske riksdagsledamoten som full som en kastrull och iklädd bara kallingarna stod och bankade på en kollegas hotelldörr och skrek "Knulla! Knulla för fan!"?

Alla partier har sina stolpskott och läser du länken ovan ser du att det finns såväl pedofiler som våldsbrottslingar även bland självgoda och värdegrundsivrande Miljöpartister och Vänsterpartister.
Citera
Bannlyst
Med anslutning till kvällens kalla fakta finns en 50 minuter lång intervju med Richard Jomshof.

https://www.tv4play.se/program/kalla-fakta/3935812
Citera
Medlem
Browngreeneyess avatar
Den enskilda individen får stå för sina handlingar och jag tycker inte Jimmy Åkesson som partiledare bär ansvar för hur någon annan beter sig. Kom i håg också att det är mindre än ett år till val och pajkastningen redan är i full gång!!!!!!!!!!!

Det är inte unikt för SD utan politik i sig är smutsigt och sådant förekommer. Det är så klart oacceptabelt!
Citera
2017-09-25, 08:47
Bannlyst
Partiet måste rensa ut sånt här slödder. Nu kommer pressen göra en Ny demokrati, dvs man kommer gräva upp all skit och sedan slänga på partiet. Det räcker med att man en fd fängelsekund som representant i Värmland.

Hur fan kan man låta fd kåkfarare får vara medlem i partiet?
Senast redigerad av 53280 2017-09-25 kl. 08:50.
Citera
2017-09-25, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det verkar lite oklart. Skedde övergreppet, d.v.s strupgreppet och fingrar innanför, av en Riksdagsledamot 2012? Då finns det rimligen bara, som jag ser det, fyra namn att välja mellan. Om det hela nu är sant.

Jag har också känslan av att OM det nu är sant.

Det jag tagit in är en nervös männsika som kanske har för höga krav på sig och det påpekas om tablettmissbruk. Hon ropar kanske på hjälp?
Det kan vara attans så svårt för SD att kommentera OM det är så att hon är problemet själv och behöver stöd i annan form.

Missa gissningar....
Citera
2017-09-25, 08:59
Avslutad
vänta nu...är inte många av de "nya" röster som SD fått pga sexuella övergrepp från Afghaner, somalier, etc osv?

Är det kanske rätt då som feministerna säger att det enda gemensamma bland våldtäktsmännen är att de är MÄN.

Ett sjukt land, som ska räddas av ett sjukt parti? Nja, det här går inte.
Citera
2017-09-25, 09:06
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Kan ju också vara så att hon ljuger, att hon faktiskt haft en relation med denne mannen och sedan blivit sne på honom av någon anledning. Därför skall man i alla relationer man har med kvinnor, oavsett om det är för en natt eller flera år, samla på sig bevis om att något sexualbrott aldrig begåtts.

Bara en anmäla om sexbrott/våldtäkt kan förstöra en mans liv, så det gäller att ha kött på benen den dagen en falskanmälan träffar en i ansiktet.

Hon verkar ju inte speciellt stabil den där kvinnan! Var ju inte länge sedan hon var i "slagsmål" på ett fullmäktigemöte!

Det är ingen slump om en del konstant är inblandade i oegentligheter.

(FB) Slagsmål mellan Hanna Wigh och en annan kvinna på SD-möte, Falköping 2017-09-12
Citera
2017-09-25, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Tror inte det finns någon tajming, saken imploderade nu bara. Risken är väl att SD också faller ihop, och det var i så fall inte oväntat. SD har haft svårt att locka vettiga människor pga stigmatiseringen. Med så många stolpskott i en organisation rämnar det till slut. Trist, eftersom SD är den den enda fyrbåken i kampen mot PK-fjolligheterna i övriga partier.
Den stora fråga är ju om SD nu skulle falla(vilket jag inte tror). Får det existera ett parti som kritiserar den förda invandringspolitiken och som vågar påstå att Sverige har en egen kultur och histori utan att de stigmatiseras?
Citera
2017-09-25, 09:11
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Den stora fråga är ju om SD nu skulle falla(vilket jag inte tror). Får det existera ett parti som kritiserar den förda invandringspolitiken och som vågar påstå att Sverige har en egen kultur och histori utan att de stigmatiseras?
Ja, det är klart. Det är SD:s rötter som är problemet. Ponera att ett nytt parti går till val med exakt samma agenda, men med medlemmar som har ett oförvitligt förflutet. Skulle fungera, ja.
Citera
2017-09-25, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
SD-sekten representeras bra här på Flashback.
Ni menar alltså på allvar att både Hanna Wigh och Maddelen Larsson ljuger? Det kanske är extra troligt att de ljuger eftersom de är kvinnor?

Frågan är vem inom SD som sysslar med sexuella trakasserier? Med alla SD-are som finns här inne så lär det finnas någon som vet.
Varken du eller jag vet hela historien. Det kan vara sant, det kan vara fabricering. Var bättre än Aftonbladet och tillåt dig att vara öppen för att det finns mer till en händelse än ena partens sida.
Jag ställer mig mest tvivlande till att JÅ och Henrik Vinge skulle ha känt till detta i alla fall. Sen att det skulle finnas en idiot som utför denna hemska handling mot Hanna är jag definitivt öppen för. Är det sant så ska aset bestraffas.
Citera
2017-09-25, 09:14
Medlem
Om nu detta fäller SD som parti så har de iallafall lyckats lyfta frågan om flykting och integration så pass att den är bärande i nästa års val.

Se bara den politik S nu bedriver i flykting och integrationsfråga. Hade de bedrivit samma typ av frågor för 5 år sedan hade hela Sverige skrikit att de är rasister. Nu går det att prata om frågan iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in