Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-09-24, 15:06
Medlem
OssianOsanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ymfar
Vad jag har hört så är det bara lill-booken. Detta ska ha skett innan den förra våldtäkten (den kända). Vet inte varför dessa tjejer har väntat med att anmäla. Antar att det är orsaker som är vanliga bland våldtäktsoffer.
Vi bor nära Frösunda och enligt mina barn finns framför allt ett stort problem i området och det är Antonio. Dessutom, tom i fina Frösunda cirkulerar bakluckebolaget. Hoppas inga minderåriga blir blinda av det som sälljs.
Citera
2017-09-24, 15:11
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
I fup framgår att något tidigare offers förälder kontaktade A Book men blev avfärdad och 'hotad'.. Kan vara denna

Någonstans stod också att hans tidigare flickvän var jämngammal med detta offer.

Troligen är det dessa tjejer som nu tagit modet till sig och anmält honom. Även om det troligen kommer att bli tuffare att få honom fälld den här gången så är det bra att det kommer fram. Än en gång är det hela A.B och hennes mans fel att dessa våldtäkter har ägt rum. Sonen har växt upp i ett sjukligt sexfixerat hem och skulle ha omhändertagits redan vid födseln så att han kunnat få sunda värderingar.
Om det har förekommit hotelser osv mot flickorna hoppas jag att A.B blir fälld för övergrepp i rättssak.
Citera
2017-09-24, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag förstår inte det roliga, eller om det rör sig om en korkad ordlek. Jag är inte road. Flickan är 13 år.

Om du framför att flickan inte är oskuld, så påstår du att det inte är första gången hon är våldtagen. Varför?

Ja jag framför att hon inte var oskuld, något jag också tror framgår av FUPen. Det innebär inte explicit att hon blivit våldtagen. Tvärtom så har jag förstått det som att hon tidigare haft ett flertal frivilliga samlag både med jämngamla (vem våldtar i detta fall vem) och äldre.
Citera
2017-09-24, 17:41
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Med en morsa som skryter om sex på ICA Maxis toaletter och nu även pratar om trekanter och swingersliv så är det kanske inte så konstigt att lillbooken har en skev sexuppfattning. Anna pratade ju om att hon bara körde på i sängen med Roberto och att han bara skulle hålla käften. Det kanske är där lillbooken fått sina idéer från.

Det här förstår jag inte riktigt heller. Om man har en tonårig son som nyligen blivit dömd i ett sexualbrott - hur sjutton kan man ens komma på tanken att diskutera sexuell vidlyftighet offentligt som mamma??
Varje dag kommer ett nytt löp om sex på offentliga toaletter, "mina krav på sex" , "vårt nya sex-liv etc från Antonios mor. Hur ska killen, vars utveckling inte heller sexuellt är färdig som tonåring, kunna få sunda värderingar? Borde inte den här fastställda våldtäktsdomen av minderårig vara som en hink kallt vatten och få såväl Antonio som hans vårdnadshavare att vakna upp?

Antonio har tydligen störd syn på sex, i vart fall har han haft sex på offentlig plats med berusad minderårig - och är dömd i tingsrätt och hovrätt så sent som för ett par månader sedan.

Då tar man väl tag i saken som förälder och ger honom tydliga riktlinjer om att sex är något privat mellan två nykta frivilliga vuxna. Som man inte referera om i tidningarna eller utövar på Ica-maxi toaletten. Ens tonårsbarn ska väl inte behöva läsa om att mamma berättar offentligt om var och hur hon utövar sitt sexliv???

Borde inte någon förnuftig redaktionschef i beaktande av tonårssonens våldtäktsdom sätta stopp för moderns numera sex-inspirerade artiklar? Att hon själv inte har spärrarna har framkommit - men ge inte dessa reportage mer mediautrymme. Löpen undgår varken oss eller Antonio i lokaltrafiken - men vem läser artiklarna??
Senast redigerad av Solglittret 2017-09-24 kl. 18:10.
Citera
2017-09-24, 18:02
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OssianOsander
Vi bor nära Frösunda och enligt mina barn finns framför allt ett stort problem i området och det är Antonio. Dessutom, tom i fina Frösunda cirkulerar bakluckebolaget. Hoppas inga minderåriga blir blinda av det som sälljs.

På Anna Books instagram fanns dessa två kommentarer som styrker att Antonio Toledano Book inte står högt i kurs i Solna.

• martinahedbergDin sons fd vänner är inte ett dugg förvånade att han gjorde sådär, vi är fler som blivit utsatta av din son.
• beosh1ii@ammiej6802 Har själv hört han säga att han gärna "slår sin hora till ex" när han blev dumpad. Tror nt dehär var ett misstag, han har den synen och han yttrar sig fritt. Så tro inte han mår dåligt över vad han gjort, han mår dåligt för han blev anmäld och dömd.
Citera
2017-09-24, 18:18
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
På Anna Books instagram fanns dessa två kommentarer som styrker att Antonio Toledano Book inte står högt i kurs i Solna.

Det verkar även vara en självinsikt.
https://ask.fm/AntonioToledano/answers/127029858416
https://ask.fm/AntonioToledano/answers/126949591664
https://ask.fm/AntonioToledano/answers/131908124016

Dock tycker jag det luktar asgam att uppmuntra personer under 15 att våldtäktsanmäla sexpartners om det inte har förekommit tvång. Vi får väl se vad den här senaste historien mynnar ut i.
Citera
2017-09-24, 19:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Det verkar även vara en självinsikt.
https://ask.fm/AntonioToledano/answers/127029858416
https://ask.fm/AntonioToledano/answers/126949591664
https://ask.fm/AntonioToledano/answers/131908124016

Dock tycker jag det luktar asgam att uppmuntra personer under 15 att våldtäktsanmäla sexpartners om det inte har förekommit tvång. Vi får väl se vad den här senaste historien mynnar ut i.
Barn under 15 år har inte äldre "sexpartners" -- de utnyttjas.
Citera
2017-09-24, 20:05
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Barn under 15 år har inte äldre "sexpartners" -- de utnyttjas.

Vad bra. Då vet vi hur det ligger till.
Citera
2017-09-24, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Vad bra. Då vet vi hur det ligger till.

Lagen gäller alla, även dig och Anna Books avkomma.
Citera
2017-09-24, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Med en morsa som skryter om sex på ICA Maxis toaletter och nu även pratar om trekanter och swingersliv så är det kanske inte så konstigt att lillbooken har en skev sexuppfattning. Anna pratade ju om att hon bara körde på i sängen med Roberto och att han bara skulle hålla käften. Det kanske är där lillbooken fått sina idéer från.

Minst sagt tragisk utveckling, man trodde att mamma ABC skulle lugna ner sig lite när det kommer till mediala framträdande men det verkar snarast eskalerat. Kan det handla om ett försök till normalisering?

Hon vore ju knappast den första kvinnan som säljer ut sina systrar i feminismens namn om man säger så..
Citera
2017-09-25, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Ja jag framför att hon inte var oskuld, något jag också tror framgår av FUPen. Det innebär inte explicit att hon blivit våldtagen. Tvärtom så har jag förstått det som att hon tidigare haft ett flertal frivilliga samlag både med jämngamla (vem våldtar i detta fall vem) och äldre.
I fup framgår också att flickan redan mådde dåligt, att hon gick på antidepressiva osv, förutom att det är totalt irrelevant. Man har inte sex med (halvt eller helt) medvetslöst vuxna människor heller. Speciellt inte såna man v e t inte ger samtycke.

Extremt självupptagna personer kanske inte blir så bra föräldrar, om vi säger så. Apropå den unge våldtäktsmannen. Tar honom inte i försvar, men snacka om uppförslut.

Hon fortsätter
Citat:
Anna Book är öppen när det gäller hennes sexliv.
Hon har tidigare pratat om hennes och maken Roberto Toledanos lustfyllda äventyr på offentliga toaletter.
Nu berättar hon även om fantasierna om att vara fler än två i sängkammaren.
– Nu har vi varit tillsammans i 20 år. Jag skulle inte vilja ha ett öppet förhållande där man kan vara med vem man vill när man vill. Men jag är öppen för att man lär känna någon som man bjuder in i relationen, så att man är tre stycken i sovrummet, säger hon till Hänt.
"Vänner som swingar"
– Vi har pratat med våra vänner som swingar, då hör vi hur de resonerar och då tänker man att det är väldigt sunt. Men vi har fortfarande väldigt roligt på egen hand, säger hon.
Hennes tre svenska drömkillar – som hon kallar sina "frikort" – är skådespelarna Mikael Persbrandt, Ola Rapace och Joel Kinnaman, berättar hon för Hänt.
http://www.expressen.se/noje/books-sexbeslut--efter-forandringen-/
Senast redigerad av hjärnsläppet 2017-09-25 kl. 02:21.
Citera
2017-09-25, 07:44
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
I fup framgår också att flickan redan mådde dåligt, att hon gick på antidepressiva osv, förutom att det är totalt irrelevant. Man har inte sex med (halvt eller helt) medvetslöst vuxna människor heller. Speciellt inte såna man v e t inte ger samtycke.

Extremt självupptagna personer kanske inte blir så bra föräldrar, om vi säger så. Apropå den unge våldtäktsmannen. Tar honom inte i försvar, men snacka om uppförslut.

Hon fortsätter

http://www.expressen.se/noje/books-sexbeslut--efter-forandringen-/

Det hade varit trevligt att få en kommentar av Mikael Persbrandt, Ola Rapace och Joel Kinnaman ang. detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in