• 1
  • 2
2017-09-25, 02:04
Medlem
sterdnerds avatar
http://www.nt.se/nyheter/ostergotlan...om4826662.aspx

"Strax före klockan halv två under natten mot måndagen larmades polis och räddningstjänst till en adress på Nygatan i centrala Norrköping.
Inga uppgifter finns om att någon person ska ha skadats, och räddningstjänsten säkrade platsen för polisen."

Enligt folk på Jodel är det Nygatan 89 som det berör vilket då ska vara huset mitt emot Kristinaskolan. Finns även uppgifter där om att mycket skumt folk ska röra sig i trappuppgången - någon som vet mer?
Senast redigerad av sterdnerd 2017-09-25 kl. 02:07.
Citera
2017-09-25, 02:05
Medlem
Explosion i centrala Norrköping

Någon mer som hörde smällen?

Jag bor en bra bit bort men hörde smällen ändå, måste ha varit något riktigt kraftigt?

http://www.nt.se/nyheter/ostergotlan...om4826662.aspx

"Räddningstjänsten var först på plats, och kunde konstatera att en detonation av något slag skett."

"Det hade varit en kraftig explosion. Det låg glassplitter på gatan, och en dörr var demolerad, säger Peter Holm, inre befäl vid räddningstjänsten."

"Inga uppgifter finns om att någon person ska ha skadats, och räddningstjänsten säkrade platsen för polisen."

Snorungar eller gängrelaterat?

Någon som vet något mer?
Senast redigerad av Fezk 2017-09-25 kl. 02:09.
Citera
2017-09-25, 02:12
Medlem
Terrorism? : o
Citera
2017-09-25, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Terrorism? : o
Njae, tror nog mer på ett hemkok som, så att säga, backfire:at.

edit: eventuellt förberedelse.
Senast redigerad av P-o-beln 2017-09-25 kl. 02:23.
Citera
2017-09-25, 02:29
Medlem
sterdnerds avatar
Enligt lexbase finns det ingen på adressen som ska vara dömd för brott.

Terrorism låter osannolikt, i såna här fall är det väl oftast så att det är kriminella som ska skrämma varandra?
Citera
2017-09-25, 03:01
Medlem
Nygatan 89 c

Enligt en grupp på Facebook
Citera
2017-09-25, 03:40
Medlem
Drinkycrows avatar
Lite knapphändig info men lär ju inte handla om terrorism. Jag menar chansen finns ju men tänker mer att det är mer åt handgranat i trapphus grejen som är populär i Malmö. Personen de intervjuade sa för övrigt inget om en bomb utan talade om kraftig explosion. Att det handlar specifikt om en bomb verkar ju rubrikssättaren vara den som bestämt.

Jag tänker drogrelaterat våld men det kan ju handla om nästan vad som helst vad gäller den information vi har. Men en demolerad dörr låter mer som en handgranat än något med ordentlig sprängkraft.

Edit:
Kraftig explosion är ju kul uttryckt. Nästan alla explosioner är "kraftiga". Iallafall när man inte är beredd.
Senast redigerad av Drinkycrow 2017-09-25 kl. 03:42.
Citera
2017-09-25, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Lite knapphändig info men lär ju inte handla om terrorism. Jag menar chansen finns ju men tänker mer att det är mer åt handgranat i trapphus grejen som är populär i Malmö. Personen de intervjuade sa för övrigt inget om en bomb utan talade om kraftig explosion. Att det handlar specifikt om en bomb verkar ju rubrikssättaren vara den som bestämt.

Jag tänker drogrelaterat våld men det kan ju handla om nästan vad som helst vad gäller den information vi har. Men en demolerad dörr låter mer som en handgranat än något med ordentlig sprängkraft.

Edit:
Kraftig explosion är ju kul uttryckt. Nästan alla explosioner är "kraftiga". Iallafall när man inte är beredd.
Benägen att hålla med om det fetade. Att någon utomstående vill skrämma/hota någon som bor/vistas i den berörda lägenheten är väl en lågoddsare. Kan exempelvis vara ett vittne i en kommande rättegång som skall tystas, om man vill spekulera fritt.
Citera
2017-09-25, 06:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Sammanfogat 2 trådar.

/Mod
Citera
2017-09-25, 06:48
Medlem
Polisens rapportering

https://polisen.se/Ostergotland/Aktu...on-Norrkoping/
2017-09-25 02:34, Detonation, Norrköping
Centrala Norrköping

Strax efter klockan 01 överöstes polisen av samtal från oroliga människor som hört en kraftig smäll. Någonting har detonerat i ett trapphus och det har uppstått materiella skador. I nuläget inga personskador. Polisen arbetar intensivt på platsen för att försöka utröna vad som hänt. Under natten kommer inga ytterligare uppgifter att lämnas.

Organisation
Polisen Östergötland
RLC
Text: Tor Sevelius. Publicerad: 2017-09-25 02:38
Citera
2017-09-25, 07:37
Medlem
En hel del invandrare som bor där.
Citera
2017-09-25, 07:46
Medlem
Satt uppe och rökte holk när det small till. Första tanken var att nu har någon klippt riksbron vid ÖB igen, men eftersom jag befann mig vid väster tull så stämde inte ljudet överens med platsen 😁
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in