2017-09-24, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
PW och gänget gjorde flera riktiga blunders, varav den där var en av dem. Det verkar dock som att PW har surnat till och inte vill vara behjälplig med något längre, men PW har ett ansvar att reda ut vissa saker och bringa klarhet.

Vad för sorts glasögon var det nu då: Vanliga i pilotmodell eller solglasögon i pilotmodell? Bor mannen kvar i Mariestad eller gör han det inte? Är Kl*s oskyldigt uthängd i vad som kan ha varit en slump, nämligen att PW bara råkade bestämma sig för att inte kommentera om mannen är/var nämnd i tråden just när Kl*s droppades i PM till tikimon och mig?

Jag tycker att PW och gänget hanterade efterspelet till radioserien fruktansvärt dåligt. Det var som att de inte hade någon plan för hur de skulle hanterade intresset från allmänheten. Alltså, det håller inte att i efterhand gå in och redigera bland de svar som man gav från första början, för att nu ta ett exempel. Men så är det också en lokalradiostation med en ganska risig journalistisk kompetens.
Hon inser väl sina misstag och tål inte kritiken. Sin sårade stolthet borde hon lägga åt sidan i detta fall. Sorgligt att de inte tar sitt ansvar och reder ut frågorna för de oskyldigt utpekades skull.
Citera
2017-09-24, 19:12
Medlem
Om man helt bortser från radioserien och uttalanden från PW, och enbart går efter det polis och utredare gått ut med. Blir det någon skillnad i spekulationerna?

Lägg ihop information från U i olika program genom åren. Fånga upp från veckans brott och dyl. Läs dåtida äldre tidnings reportage.
Jämför. Vissa uppgifter finns inte att finna tidigare i media bruset.
Ex: Narkotiska preparat återfanns i Helenas garderob.
Polis sökte kring fyndplatsen av första skon, hela natten fram till måndagen, utan att finna sko nr 2.
Helena anmäldes redan som saknad mitt på dagen runt 14 tiden av U.
Helena och U mfl, brukade ofta köra med bil på genvägen.
Att någon hjälpte Helena att ringa från statt.
Att U åkte till Töreboda på morgonen för att hämta Helenas plånbok.
Man i pilotglasögon.
Helenas halsband och ring som inte återfanns.

En liten fundering ang samtalet från statt. Var det bara för att delge U vilken lyckad kväll hon haft och om den speciella person hon var glad i osv. Var det för att få det sagt som Helena gjorde sej besväret att ringa utan pengar, samt fick involvera en person till som var behjälplig. Hon ringde men ville inget speciellt? U sade, väck mej om jag somnat så dricker vi te. Som de alltid brukade göra och ventilera om kvällen som varit. Varför då göra sej besväret att prompt ringa?
Citera
2017-09-24, 19:46
Medlem
Ringer hon till sin syster för att kolla att det är fritt att komma hem? Om de brukar dricka te o prata om utekvällen när de återigen är hemma förstår jag inte varför hon ringer då man kan vänta med det tills man kommit hem. Kan det vara så att hon ringer för att kolla om någon är hemma antingen för att hon inte har nycklar eller för att hon ville ta med sig mannen hem?
Citera
2017-09-24, 20:17
Medlem
GudrunStarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jörgen83
Ringer hon till sin syster för att kolla att det är fritt att komma hem? Om de brukar dricka te o prata om utekvällen när de återigen är hemma förstår jag inte varför hon ringer då man kan vänta med det tills man kommit hem. Kan det vara så att hon ringer för att kolla om någon är hemma antingen för att hon inte har nycklar eller för att hon ville ta med sig mannen hem?
Jag kan ha fel då jag snabbläst tråden och jag ofta blandar ihop men jag får för mig att jag läst någonstans att de delade nyckel? Det kan vara en trådsanning eller inbillning men någon kanske kan bekräfta eller dementera.
Det kan vara en god anledning att ringa hem som sagt.
Citera
2017-09-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GudrunStark
Jag kan ha fel då jag snabbläst tråden och jag ofta blandar ihop men jag får för mig att jag läst någonstans att de delade nyckel? Det kan vara en trådsanning eller inbillning men någon kanske kan bekräfta eller dementera.
Det kan vara en god anledning att ringa hem som sagt.

Jo, det kan ha varit så. F.ö. så väntar vi på svaret från Forensiskt center.

Varför ingen som var på Stadt vill delge information här på tråden, beror på att polisen uppmanat folk att hålla tyst med hänsyn till pågående utredning (har själv en källa som blir "mullvad" så fort ämnet kommer på tal).

Kanske det är förklaringen till en viss persons mycket undvikande svar om den aktuella natten?!
Citera
2017-09-24, 21:13
Medlem
MrsPollifaxs avatar
När U säger till H att ta en taxi hem och säger att hon inte vet varför hon sa så, det tror jag är en av kärnorna i det här fallet. En oro över något som hänt, kanske tidigare under dagen/veckan. Något om droger förvarade i hemmet. En hotfull röst i telefonen samma dag. Antagligen vet familjen vem det är eller anar detta men kan inte bevisa något.
Någon som minns ett inlägg där PU lär ha sagt att han tyckte H var fin och att henne skulle man ha? Till BW eller PK? Tycker mycket kommer tillbaka nu och det kanske är en enklare lösning än vi tror?
MrsP
Citera
2017-09-24, 21:14
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
PW och gänget gjorde flera riktiga blunders, varav den där var en av dem. Det verkar dock som att PW har surnat till och inte vill vara behjälplig med något längre, men PW har ett ansvar att reda ut vissa saker och bringa klarhet.

Vad för sorts glasögon var det nu då: Vanliga i pilotmodell eller solglasögon i pilotmodell? Bor mannen kvar i Mariestad eller gör han det inte? Är Kl*s oskyldigt uthängd i vad som kan ha varit en slump, nämligen att PW bara råkade bestämma sig för att inte kommentera om mannen är/var nämnd i tråden just när Kl*s droppades i PM till tikimon och mig?

Jag tycker att PW och gänget hanterade efterspelet till radioserien fruktansvärt dåligt. Det var som att de inte hade någon plan för hur de skulle hanterade intresset från allmänheten. Alltså, det håller inte att i efterhand gå in och redigera bland de svar som man gav från första början, för att nu ta ett exempel. Men så är det också en lokalradiostation med en ganska risig journalistisk kompetens.

Med flera.
Citera
2017-09-24, 21:28
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det som först och främst behöver klargöras är om pilotglasögonen var vanliga glasögon eller solglasögon. PW och gänget gjorde en riktig blunder när de var otydliga i beskrivningen av dessa glasögon. Hon bör kunna svara på vad för glasögon som menades eftersom de själva tagit upp detta men varit otydliga i sin dokumentär. Lägg en fråga till henne angående detta.

Om det nu mot förmodan skulle vara så, som en del spekulerar i, att PW/MÖ ljuger medvetet om att Pilot inte är nämnd och att han bor kvar i M-stads området, för att på så sätt skydda Pilot, då kan man ju t.om få för sig att de även skulle ljuga (alt. knipa käft) om flera fakta som skulle kunna peka ut Pilot, t.ex typ av glasögon. Njäää

Jag tror inte de ljuger.
Citera
2017-09-24, 21:32
Medlem
Någon som vet PR dödsorsak?
Citera
2017-09-24, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Om det nu mot förmodan skulle vara så, som en del spekulerar i, att PW/MÖ ljuger medvetet om att Pilot inte är nämnd och att han bor kvar i M-stads området, för att på så sätt skydda Pilot, då kan man ju t.om få för sig att de även skulle ljuga (alt. knipa käft) om flera fakta som skulle kunna peka ut Pilot, t.ex typ av glasögon. Njäää

Jag tror inte de ljuger.
Jag tror inte heller de ljuger. Problemet med förvirringen kring glasögonen är att de skrev att mannen bar pilotglasögon men visade en bild på ett par pilotsolglasögon. Frågan är då, vilket som är rätt? Direkt felaktigt att ge dubbla budskap som PW med gäng gjort här. Om det var vanliga glasögon så blir det så mycket klarare. Personligen så tror jag att det var vanliga glasögon som mannen bar och att PW och radio skaraborg ville visa på modellen när de delade bilden på solglasögonen och inte tänkte på följderna och de dubbla budskapen.
Senast redigerad av divadnil 2017-09-24 kl. 21:43.
Citera
2017-09-24, 21:52
Medlem
Klockan25s avatar
Ingen som har bilder på de misstänkta snubbarna??? Jag menar från 1992 eller runt den tiden alltså eller känner nån som kan ha? Det vore guld!!!
Citera
2017-09-24, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Om det nu mot förmodan skulle vara så, som en del spekulerar i, att PW/MÖ ljuger medvetet om att Pilot.......

Jag tror inte de ljuger.

Nä, det gör de inte. Numera snackas det bara om en person på stan, "Mannen med pilotglasögon".

Frågan är om han verkligen var ensam om dådet? Jag tvivlar...

Hoppas rättvisan får ha sin gång innan naturens krafter tar vid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in