2017-09-24, 16:42
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GudrunStark
Ni har rätt. Sista timmen/halvtimmen så var det bara att promenera in. Det var mer regel än undantag!

Känner du någon som var där den kvällen?
Citera
2017-09-24, 16:50
Medlem
Klockan25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Hej
Har du koll på om BW och PU hade något gemensamt

Dom kände nog till varandra iallafall om man rökar braja så känner man till andra som gör det i samma stad
Citera
2017-09-24, 16:52
Medlem
GudrunStarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Känner du någon som var där den kvällen?
Tyvärr inte!
Citera
2017-09-24, 17:02
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan25
Vet man om det var vanliga pilotglasögon eller spegelglas??? Det kan ha betydelse

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/898322?programid=3103

Ser troligtvis ut som bilden radio skaraborg lagt ut. Alltså inte spegelglas, snarare solglasögon.
Citera
2017-09-24, 17:08
Medlem
Hir ser skogarna söder om Golfbanan ut? Alltså sydväst om själba staden? Det är väl den snabbaste och smidigaste vägen ut från staden? Det är där man skall leta tror jag.
Citera
2017-09-24, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det här med BW är intressant ändå på ett sätt. Trots att han var en av de sista som såg och pratade med Helena efter det att Stadt hade stängt, tas han inte med i programmet. Jag kan tycka att det är lite märkligt. Någon har redan lyft möjligheten att det kanske berodde på att han senare skulle komma att intervjuas som "mannen med pilotglasögonen". Men för att detta ska kunna vara fallet behöver vi reda ut i huvudsak en sak, nämligen: Var BW inne på Stadt?

Vi vet ju från H*kan J*lhä (som hade festen i Radbyn) att BW och Shane P lämnade festen i Radbyn efter det att BW hade strulat med sin flickvän. BW hade druckit och var arg. Tidsangivelserna när BW och Shane lämnade festen varierar något, men en rimlig tidsangivelse är att de båda kom ner till Stadt runt 01:30. Frågan är alltså: Gick BW in på Stadt? Om han inte gick in kan han omöjligen vara "mannen med pilotglasögonen". Men om han gick in skulle han faktiskt ha kunnat vara den som sågs klänga på Helena - men bara under förutsättning att detta klängande skedde under den sista halvtimmen, då. Finns det någon som kan bekräfta eller dementera om BW gick in på Stadt? En intressant detalj i sammanhanget är att GW hävdar att det var två personer inblandande och inte alls Skövde-polisens "singel-gubbe". Skulle dessa kunna vara BW och Shane? Jag påstår inte detta, utan jag frågar bara. Och återigen klinkar "Hannas" vittnesmål om minst två upprörda mansröster i Kohagen.

När det gäller "mannen med pilotglasögonen" vet vi ju att han hjälpte Helena att ringa ett telefonsamtal runt 01:30. Denne man hörde givetvis vad Helena sa till Ulrika och visste naturligtvis att Helena skulle gå hem (och givetvis visste han var hon bodde). Det är också denne man som fått namnet "mannen med pilotglasögonen". BW borde vara den som lättast kan inkluderas/exkluderas i det här skedet. Gick han in: möjlig. Gick han inte in: omöjlig.

En annan person som själv har sagt sig vara på Stadt är ju PU, som märkligt nog dras med "passande" minneslucka från 02:00 och framåt - och allt det där andra konstiga som ingen blir klok på. Dessutom verkar han av någon orsak nu hålla sig undan tråden.

Ytterligare en person som påstås ha varit på Stadt är KM, men för min egen del är detta just bara ett påstående.

Jag har kokat ner antalet möjliga personer till fyra: PU, BW, Shane P och KM (som dock har pekats ut på ett lite märkligt sätt). MR är för all del möjlig, trots allt. Samma ska gäller PR, men i det fallet är det ju som att svära i kyrkan ... Men sedan finns då den besvärliga möjligheten att det är en ännu ej namngiven person, även om jag har svårt att tro det - fortfarande lutar jag åt att "mannen med pilotglasögon" hade nämnts i tråden innan PW beslutade sig för att inte kommentera saken längre.

Bra Ugglan. Håller med om din sammanfattning rakt av. Någon utsocknes och okänd för Helena handlar det absolut inte om. Och som sagt, PU's frånvaro i tråden kan vara av intresse...
Citera
2017-09-24, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det här med BW är intressant ändå på ett sätt. Trots att han var en av de sista som såg och pratade med Helena efter det att Stadt hade stängt, tas han inte med i programmet. Jag kan tycka att det är lite märkligt. Någon har redan lyft möjligheten att det kanske berodde på att han senare skulle komma att intervjuas som "mannen med pilotglasögonen". Men för att detta ska kunna vara fallet behöver vi reda ut i huvudsak en sak, nämligen: Var BW inne på Stadt?

Vi vet ju från H*kan J*lhä (som hade festen i Radbyn) att BW och Shane P lämnade festen i Radbyn efter det att BW hade strulat med sin flickvän. BW hade druckit och var arg. Tidsangivelserna när BW och Shane lämnade festen varierar något, men en rimlig tidsangivelse är att de båda kom ner till Stadt runt 01:30. Frågan är alltså: Gick BW in på Stadt? Om han inte gick in kan han omöjligen vara "mannen med pilotglasögonen". Men om han gick in skulle han faktiskt ha kunnat vara den som sågs klänga på Helena - men bara under förutsättning att detta klängande skedde under den sista halvtimmen, då. Finns det någon som kan bekräfta eller dementera om BW gick in på Stadt? En intressant detalj i sammanhanget är att GW hävdar att det var två personer inblandande och inte alls Skövde-polisens "singel-gubbe". Skulle dessa kunna vara BW och Shane? Jag påstår inte detta, utan jag frågar bara. Och återigen klinkar "Hannas" vittnesmål om minst två upprörda mansröster i Kohagen.

När det gäller "mannen med pilotglasögonen" vet vi ju att han hjälpte Helena att ringa ett telefonsamtal runt 01:30. Denne man hörde givetvis vad Helena sa till Ulrika och visste naturligtvis att Helena skulle gå hem (och givetvis visste han var hon bodde). Det är också denne man som fått namnet "mannen med pilotglasögonen". BW borde vara den som lättast kan inkluderas/exkluderas i det här skedet. Gick han in: möjlig. Gick han inte in: omöjlig.

En annan person som själv har sagt sig vara på Stadt är ju PU, som märkligt nog dras med "passande" minneslucka från 02:00 och framåt - och allt det där andra konstiga som ingen blir klok på. Dessutom verkar han av någon orsak nu hålla sig undan tråden.

Ytterligare en person som påstås ha varit på Stadt är KM, men för min egen del är detta just bara ett påstående.

Jag har kokat ner antalet möjliga personer till fyra: PU, BW, Shane P och KM (som dock har pekats ut på ett lite märkligt sätt). MR är för all del möjlig, trots allt. Samma ska gäller PR, men i det fallet är det ju som att svära i kyrkan ... Men sedan finns då den besvärliga möjligheten att det är en ännu ej namngiven person, även om jag har svårt att tro det - fortfarande lutar jag åt att "mannen med pilotglasögon" hade nämnts i tråden innan PW beslutade sig för att inte kommentera saken längre.
Det som först och främst behöver klargöras är om pilotglasögonen var vanliga glasögon eller solglasögon. PW och gänget gjorde en riktig blunder när de var otydliga i beskrivningen av dessa glasögon. Hon bör kunna svara på vad för glasögon som menades eftersom de själva tagit upp detta men varit otydliga i sin dokumentär. Lägg en fråga till henne angående detta.
Citera
2017-09-24, 18:28
Medlem
Klockan25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det som först och främst behöver klargöras är om pilotglasögonen var vanliga glasögon eller solglasögon. PW och gänget gjorde en riktig blunder när de var otydliga i beskrivningen av dessa glasögon. Hon bör kunna svara på vad för glasögon som menades eftersom de själva tagit upp detta men varit otydliga i sin dokumentär. Lägg en fråga till henne angående detta.
Ja det vore väldigt bra o få veta
Citera
2017-09-24, 18:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

PW och gänget gjorde flera riktiga blunders, varav den där var en av dem. Det verkar dock som att PW har surnat till och inte vill vara behjälplig med något längre, men PW har ett ansvar att reda ut vissa saker och bringa klarhet.

Vad för sorts glasögon var det nu då: Vanliga i pilotmodell eller solglasögon i pilotmodell? Bor mannen kvar i Mariestad eller gör han det inte? Är Kl*s oskyldigt uthängd i vad som kan ha varit en slump, nämligen att PW bara råkade bestämma sig för att inte kommentera om mannen är/var nämnd i tråden just när Kl*s droppades i PM till tikimon och mig?

Jag tycker att PW och gänget hanterade efterspelet till radioserien fruktansvärt dåligt. Det var som att de inte hade någon plan för hur de skulle hanterade intresset från allmänheten. Alltså, det håller inte att i efterhand gå in och redigera bland de svar som man gav från första början, för att nu ta ett exempel. Men så är det också en lokalradiostation med en ganska risig journalistisk kompetens.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-24 kl. 18:39.
Citera
2017-09-24, 18:37
Medlem
Citat:

Det har vi gjort utan framgång.
Citera
2017-09-24, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Det har vi gjort utan framgång.
Okej tack Lubbe. Att inte bekräfta eller dementera namn som man vill ha svar på förstår jag men det är märkligt att hon inte svarar på frågan om glasögonen för det borde vara en självklarhet om hon vill delge rätt information. Jag tycker tom att det är hennes skyldighet att rätta till informationen som faktiskt har blivit tvetydig och det är PW och gänget som är ansvariga för det.
Citera
2017-09-24, 19:06
Medlem
Klockan25s avatar
Dom kanske gissar på fler grejer i den där intervjuen de kanske inte vet så mycket utan chansar att det stämmer. PW verkar ju inte så proffsig så det stör direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in