2017-09-24, 19:03
Medlem
Hej på er!

Vet inte om tråden har hamnat rätt , så om den ligger fel får mod gärna flytta den.

Råkar vara så att jag har blivit premiummedlem på c-date , alltså betalat in en summa pengar för att kunna skriva med tjejer på sidan, men nu i efterhand så säger min magkänsla att sidan inte är helt seriös.

Så nu till min fråga , är det någon därute som har varit i samma sits och vet hur det fungerar?
Har läst runt lite på andra ställen och där står det att man ska skicka fax eller brev till en adress i Luxemburg. Med andra ord tycker jag det verkar aningen rörigt.

Mycket tacksam för svar!
Citera
2017-09-25, 04:47
Medlem
Drinkycrows avatar
Känner inte till den sidan specifikt men det var ju dumt att skicka dem pengar, tjejerna du talat med är definitivt inte samma som på bilderna utan en anställd.

Om jag var i en liknande sits hade jag bara mailat en uppsägning och om en faktura kommit hade jag bara skrivit på den att jag bestrider fakturan och skickat tillbaka. Min gissning är att ett halvskumt företag som detta inte skulle driva det vidare. De vill inte ha någon rättsprocess och är vana kunder kommer och går.
Citera
2017-09-25, 06:16
Moderator
evilhoneys avatar
Att säga upp ett medlemskap är inte en fråga för BDSM, vi provar med juridik.
//mod
Citera
2017-09-25, 06:17
Moderator
evilhoneys avatar
BDSM, fetischism, parafili och kinky sex --> Juridik
/Moderator
Citera
2017-09-25, 11:13
Medlem
miikoss avatar
Om det känns oseriöst, och du betalat med exempelvis MasterCard eller Visa, så kan du reklamera till kortutgivaren.

Men om sidan är seriös så kanske de motsätter sig kraven och kräver betalt.
Citera
2017-09-25, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Känner inte till den sidan specifikt men det var ju dumt att skicka dem pengar, tjejerna du talat med är definitivt inte samma som på bilderna utan en anställd.

Om jag var i en liknande sits hade jag bara mailat en uppsägning och om en faktura kommit hade jag bara skrivit på den att jag bestrider fakturan och skickat tillbaka. Min gissning är att ett halvskumt företag som detta inte skulle driva det vidare. De vill inte ha någon rättsprocess och är vana kunder kommer och går.

Ja , det var lite väl impulsivt. Men har mailat dem och dom säger som jag skrev i första inlägget att man ska skicka en blankett till Luxemburg ,, dom tycks vara svenskspråkiga vilket underlättar.
Så jag antar att man får skicka iväg brevet och hoppas på det bästa.
Känns lite naivt att tro att man får pengarna tillbaka, men bara man slipper ha något mer med dem att göra så blir det bra , dvs att inte riskera inkassokrav och annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in