Citat:
Ursprungligen postat av
Hunden007
varför använder inte PL fredagsmatcherna när CL skall spelas veckan efter? blir ju typ alla bra lag samma dag och när inte alla matcherna sänds på lördagarna kan man väl använda fredagen till en match?
Bra fråga..
Är de rädda för att tappa tittare pga just att det är fredag, folk gör annat? Eller mer utav tradition att det ska visas på lör-sön.
Själv hade jag inte klagat om de spelade en match på fredags kvällen. Men det känns lite ovant ändå måste jag säga, kan inte riktigt sätta tungan på det...
Citat:
Mourinho and now Guardiola talking down the League Cup. It's an outdated competition and time to ask if it is actually needed.
Peps tankar om Liga cupen :
Citat:
"If you have to play the competition you have to play the competition, but it is a title that when you win it is okay, but after that people don't give too much credit.
"You don't promote to go to international competitions. The prize is good when you win another one, but you waste a lot of energy. You can't imagine going to play Tony Pulis teams at West Bromwich Albion, play 90 minutes there in those conditions, and then after three or four hours - bus, come back, three days later Crystal Palace, three days later Shakhtar Donetsk, three or four days later Stamford Bridge."
Det blir faktiskt riktigt tight ibland och jag själv tycker nästan att det skulle vara bättre om lagen som har europa spel ska skippa denna cup. Någon annan?