2017-09-23, 02:57
Medlem
Hunden007s avatar
varför använder inte PL fredagsmatcherna när CL skall spelas veckan efter? blir ju typ alla bra lag samma dag och när inte alla matcherna sänds på lördagarna kan man väl använda fredagen till en match?
Citera
2017-09-23, 04:48
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
varför använder inte PL fredagsmatcherna när CL skall spelas veckan efter? blir ju typ alla bra lag samma dag och när inte alla matcherna sänds på lördagarna kan man väl använda fredagen till en match?

Bra fråga..

Är de rädda för att tappa tittare pga just att det är fredag, folk gör annat? Eller mer utav tradition att det ska visas på lör-sön.

Själv hade jag inte klagat om de spelade en match på fredags kvällen. Men det känns lite ovant ändå måste jag säga, kan inte riktigt sätta tungan på det...

Citat:
Mourinho and now Guardiola talking down the League Cup. It's an outdated competition and time to ask if it is actually needed.

Peps tankar om Liga cupen :
Citat:
"If you have to play the competition you have to play the competition, but it is a title that when you win it is okay, but after that people don't give too much credit.

"You don't promote to go to international competitions. The prize is good when you win another one, but you waste a lot of energy. You can't imagine going to play Tony Pulis teams at West Bromwich Albion, play 90 minutes there in those conditions, and then after three or four hours - bus, come back, three days later Crystal Palace, three days later Shakhtar Donetsk, three or four days later Stamford Bridge."

Det blir faktiskt riktigt tight ibland och jag själv tycker nästan att det skulle vara bättre om lagen som har europa spel ska skippa denna cup. Någon annan?
Citera
2017-09-23, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Det blir faktiskt riktigt tight ibland och jag själv tycker nästan att det skulle vara bättre om lagen som har europa spel ska skippa denna cup. Någon annan?

Är ganska säker på att man kan dra sig ur Ligacupen/FA Cupen om man vill som klubb men då får man betala en straffavgift, vet att Manchester United drog sig ur FA Cupen innan den startade för 15-16 år sen.
Citera
2017-09-23, 09:13
Medlem
Citat:

Peps tankar om Liga cupen :

Men starta ungdomslaget då? Hur svårt kan det vara... Så slipper ni klaga och vi slipper höra ert klagande.
Citera
2017-09-23, 11:49
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Men starta ungdomslaget då? Hur svårt kan det vara... Så slipper ni klaga och vi slipper höra ert klagande.

Vart har du HÖRT oss klaga, eller något som du står ut med mycket i vardags livet, folk som klagar över liga cupen? jobbigt.
Citera
2017-09-23, 16:42
Medlem
Citat:
Vart har du HÖRT oss klaga, eller något som du står ut med mycket i vardags livet, folk som klagar över liga cupen? jobbigt.

Jag läste ditt inlägg vilket om jag antar är en del av ditt vardags"_"liv, om du inte jobbar som professionellåtyckare angående Engelsk fotboll på flashback?

Ser bara inte problemet? Bättre med fler tävlingsmatcher så kan man varva spelare och ge de mer speltid? Med tanke på hur trupperna ser ut bland de som spelar Europa så är det bara bra att ge de icke ordinariespelarna en chans att få spela tävlingsmatcher?

Om du inte vill satsa på en turnering finns ett optimalt beslut, att inte fatta beslutet att varva med bänkspelare och ungdomar och istället lämna WO är bara idiotiskt...
Citera
2017-09-23, 16:50
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Jag läste ditt inlägg vilket om jag antar är en del av ditt vardags"_"liv, om du inte jobbar som professionellåtyckare angående Engelsk fotboll på flashback?

Ser bara inte problemet? Bättre med fler tävlingsmatcher så kan man varva spelare och ge de mer speltid? Med tanke på hur trupperna ser ut bland de som spelar Europa så är det bara bra att ge de icke ordinariespelarna en chans att få spela tävlingsmatcher?

Om du inte vill satsa på en turnering finns ett optimalt beslut, att inte fatta beslutet att varva med bänkspelare och ungdomar och istället lämna WO är bara idiotiskt...

Respekterar din åsikt angående detta men det blir även så mycket mer för tränarna. Sen så är det väl inte optimalt tänkande att värva spelare just för en cup som inte tas på största allvar hos de större klubbarna som har ett trångt spel schema.
Citera
2017-09-23, 19:20
Medlem
Klass på Moratas andra mål; https://streamable.com/t0cku.
Citera
2017-09-23, 22:23
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Är ganska säker på att man kan dra sig ur Ligacupen/FA Cupen om man vill som klubb men då får man betala en straffavgift, vet att Manchester United drog sig ur FA Cupen innan den startade för 15-16 år sen.

United behövde inte betala nån straffavgift då (år 2000 var det), eftersom det var FA själva som ville att United skulle delta i en kortlivad variant av VM för klubblag (spelades i Brasilien det året). FA var rädda att det skulle ha en negativ påverkan på deras bud att hålla VM i England 2002 om en engelsk representant ratade en FIFA-turnering.
Citera
2017-09-24, 08:46
Medlem
Citat:
Respekterar din åsikt angående detta men det blir även så mycket mer för tränarna. Sen så är det väl inte optimalt tänkande att värva spelare just för en cup som inte tas på största allvar hos de större klubbarna som har ett trångt spel schema.

Du missförstår mig, jag säger inte att man ska värva spelare.. Utan att varva spelare, alla lag som spelar Europa har en trupp som har i princip tre startelvor. Varför inte låta bänknötarna få spela istället för att klaga på att det är för mycket cuper?
Citera
2017-09-24, 14:07
Medlem
Riktigt skön vinst mot West Ham och det är otroligt viktigt att Harry har börjat hitta målet.
Citera
2017-09-24, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Manchester City
Manchester United
Arsenal
Chelsea
Spurs
Liverpool
Southampton
West Ham
Newcastle
Everton
Bournemouth
Stoke
Leicester¨
Crystal Palace
WBA
Watford
Burnley
Swansea
Brighton
Huddersfield

City var redan förra året väldigt bra sett till prestation. Man tappade alldeles för många poäng sett till skapade chanser för och emot. I år har Pep fått mer tid både för idéer och värvningar. Stor favorit.
Egentligen samma sak kan sägas om United. Men värvningarna är lite sämre - likaså idéerna.
Arsenal har en bättre trupp i år. Lacazette bidrar med fler alternativ framåt. Bättre grundstyrka än vad man visade förra året.
Chelsea känns trötta. Truppen i sig är inte jättebra, CL ska spelas, och Morata är knappast bättre än Conte. Spelare som Moses, Azpi och Alonso kommer synas i år.
Spurs och Liverpool känns som ofta intressanta, men kommer inte topp-4 för den sakens skull.

De fyra lagen på plats 7-10 känns givna sett till truppstyrka och idéer. Det bör dock påtalas att jag inte stämmer in i hyllningar till Evertons fönster; Lukaku är ett enormt tapp, och spelare som Rooney och Klaasen ställer jag mig frågandes till.

I den gråa sörjan där bakom sticker Bournemouth ut mest. Stor potential utifrån idéer och kanske kan Defoe innebära ett lyft till en annars svag anfallsuppsättning.

Skyttekung: Aguero
Assistkung: Özil
Succévärvning: Lemina
Floppvärvning: Matic
Säsongens-honom-skulle-vi-ha-värvat: Lemina - igen.

Edit: 7800 inlägg. Jävlar alltså.

Matic ser just nu ut att vara en av de bästa värvningarna i Premier League.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in