Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Nu är det ju du/ ni som tycker invandring är negativt, det är helt ert eget tyckande. personligen ställer jag mig neutralt positiv.
Och nej etnicitet är inte en av feminismens frågor...kön däremot är det.
Neutralt positiv? Snälla förklara detta.
Jag säger inte att invandringen är dålig. Det är systemet som är dåligt. Och med det system vi har nu, så är invandring överlag väldigt dålig. Jag menar vi behåller inte ens dom invandrare med skarpaste knivarna i lådan om man säger som så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Nej det gör det ju sällan, detta visar ju just hur män vid makt format samhällen i patriarkala riktningar med gravt förtryck mot kvinnor.
Trump valdes av en majoritet män.
Offrar man sitt liv, (nu vet vi ju alla att en mans värde beror på vad han gör och åstadkommer), skarp skillnad mot kvinnor som bara behöver vara, så ska man få fördelar.
Många kvinnor upplever detta "förtryck" som en välsignelse. Tänka sig, att inte behöva göra något, men ändå få respekt, för man har en vagina. Om nu kvinnor är så starka, så självständiga, så mycket bättre än män. Varför har dom behövt hjälp av mannen och staten för att ses likvärdig mannen?
Det var så många kvinnor som röstade på Trump att kvinnogruppen inte kan negligeras.