2017-09-23, 10:18
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jepp, både Uganda och Somalia är länder som man skulle riskera sitt eget liv. Point proven, med andra ord.
Uganda och Somalia är typiska afrikanska länder .
Det spelar ingen roll vad västerlandet försöker med , så länge afrikaner är inblandade blir det kaos .
För att citera en kompis som ägnat åtta år åt att gräva brunnar och bygga skolor därnere :

Citat:
- Afrika är hela världens rövhål .
Senast redigerad av sealstryper 2017-09-23 kl. 10:22.
Citera
2017-09-23, 11:57
Medlem
[quote=AdjooooglE|61861694]
Citat:
När något bra händer i världen då är det minsann feminism som har varit den bidragande orsaken! Utan den händer inget positivt. När det händer något negativt, nej nej, det är inte "riktig feminism" eller ingen feminism alls.
Sen är etnicitet väldigt viktigt för feminismen och har varit det sen 10 år tillbaka. Även gränser till och med.

Nu är det ju du/ ni som tycker invandring är negativt, det är helt ert eget tyckande. personligen ställer jag mig neutralt positiv.

Och nej etnicitet är inte en av feminismens frågor...kön däremot är det.

Citat:
I det huset ingår kvinnan och barnen. Se där, männen är bara något kvinnan kan utnyttja. Och folk kallar mig korkad när jag hävdar att mannen bara är ett objekt för kvinnan.

Eftersom du är så stolt över rösträtt för kvinnor, hur kom det sig att Trump blev vald? Hade kvinnan varit i beslutsrummen, hade misären blivit värre, man måste tänka på barnen eller hur?

Finns många invandrade människor som INTE delar Sveriges Värdeavgrund.

Nej det gör det ju sällan, detta visar ju just hur män vid makt format samhällen i patriarkala riktningar med gravt förtryck mot kvinnor.

Trump valdes av en majoritet män.
Citera
2017-09-23, 12:15
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nu är det ju du/ ni som tycker invandring är negativt, det är helt ert eget tyckande. personligen ställer jag mig neutralt positiv.
Du får titta på den här meningen hur länge du vill. Säg till när du hittar det logiska hjärnsläppet.
Citera
2017-09-24, 00:28
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Fast den som tydligast har deklarerat att hemmafrun inte är tillräckligt "fin" är väl de som bestämt att den rollen inte ska ges någon ekonomisk ersättning eller status av samhället.

Och den gruppen har väl snarare varit de strikt "antifeministiska" genom historien.

Antifeminismen har nog avsevärt mer "bildats" för att man anser att feminismen inkräktat på mäns "frihet" till privilegier. Är nog mer där skon klämmer för vissa.

Det är nog så men man kan ju inte lägga sig platt för det. Tänk vilken skillnad ifall barnen fick se någon av sina föräldrar efter 4-5 timmar istället för som det är nu, 9-10 timmar.

Det är så fel att barnen ska behöva vara skilda från sina föräldrar mer än de är tillsammans ( av den vakna tiden ) .
Citera
2017-09-24, 01:15
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:

Neutralt positiv? Snälla förklara detta.

Jag säger inte att invandringen är dålig. Det är systemet som är dåligt. Och med det system vi har nu, så är invandring överlag väldigt dålig. Jag menar vi behåller inte ens dom invandrare med skarpaste knivarna i lådan om man säger som så.

Citat:
Nej det gör det ju sällan, detta visar ju just hur män vid makt format samhällen i patriarkala riktningar med gravt förtryck mot kvinnor.

Offrar man sitt liv, (nu vet vi ju alla att en mans värde beror på vad han gör och åstadkommer), skarp skillnad mot kvinnor som bara behöver vara, så ska man få fördelar.

Många kvinnor upplever detta "förtryck" som en välsignelse. Tänka sig, att inte behöva göra något, men ändå få respekt, för man har en vagina. Om nu kvinnor är så starka, så självständiga, så mycket bättre än män. Varför har dom behövt hjälp av mannen och staten för att ses likvärdig mannen?

Det var så många kvinnor som röstade på Trump att kvinnogruppen inte kan negligeras.
Citera
2017-09-24, 01:29
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Jag tror antifeminismen anser rörelsen ska agera logiskt, förnuftigt och inbegripa alla kön i diskussionen. Tre direktiv den nuvarande extrtemistfeminismen inte på några sätt kan gå med på, eftersom det för närvarande är en tokreligiös, samhällsförstörande rörelse som inte har så mycket med seriösa resonemang att göra.

Ungefär där kan man distansera antifeminismen gentemot feminismen (dvs modern genusvetenskap, tidigare graders feminister skriker i plågor): sunda resonemang.

Sunda resonemang uppbackade av akademiskt underbyggda argument. Den moderna feminismen försvann vid första ordet i min mening. Visst kan jag resonera med sanna feminister, men jag stannar före hälsandet med de som idag kallar sig för feminister innan handslaget i offentligt rum.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2017-09-24 kl. 01:32.
Citera
2017-09-24, 01:31
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Neutralt positiv? Snälla förklara detta.

Jag säger inte att invandringen är dålig. Det är systemet som är dåligt. Och med det system vi har nu, så är invandring överlag väldigt dålig. Jag menar vi behåller inte ens dom invandrare med skarpaste knivarna i lådan om man säger som så.

Offrar man sitt liv, (nu vet vi ju alla att en mans värde beror på vad han gör och åstadkommer), skarp skillnad mot kvinnor som bara behöver vara, så ska man få fördelar.

Många kvinnor upplever detta "förtryck" som en välsignelse. Tänka sig, att inte behöva göra något, men ändå få respekt, för man har en vagina. Om nu kvinnor är så starka, så självständiga, så mycket bättre än män. Varför har dom behövt hjälp av mannen och staten för att ses likvärdig mannen?

Det var så många kvinnor som röstade på Trump att kvinnogruppen inte kan negligeras.

Jag ser heller ingenting fel med invandraren i sig. Utan det är självaste processen med mass-invandring .. och att man har haft vidöppna gränser för "gud vet" vilka våldsmän som helst att komma och attackera samhället o kvinnor i synnerhet.
Citera
2017-09-24, 01:35
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Jag ser heller ingenting fel med invandraren i sig. Utan det är självaste processen med mass-invandring .. och att man har haft vid öppna gränser för "gud vet" vilka våldsmän som helst att komma och attackera samhället o kvinnor i synnerhet.
Snälla, sluta nu inte ge feminismen ännu ett slagträ att fortsätta puckla på den svenska medelklassmannen för allt elände hen har ställt till med. Man måste vara ateist för att kunna komma med såna gudomliga uttalanden av skuld, som inte motparten har någonting att göra med.

Vad sägs om att kasta alla västerländska män, bakbundna i floden och se om de flyter? Det låter som ett lämpligt empiriskt test för genusvetenskapen och den moderna feminismen. Drunknar männen är de oskyldiga, överlever de floden bränns de på bål. Det är såklart bara vita män som är dömda till detta juridiska förfarande. Är man av annan etnicitet ligger man under förbannelse från de vita männens ondska och är skonsamt förskonade.

Låtom oss skapa ett nytt samhälle utifrån denna uppenbarelse! Amen!
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2017-09-24 kl. 01:39.
Citera
2017-09-24, 01:35
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Jag ser heller ingenting fel med invandraren i sig. Utan det är självaste processen med mass-invandring .. och att man har haft vid öppna gränser för "gud vet" vilka våldsmän som helst att komma och attackera samhället o kvinnor i synnerhet.

Precis. Om invandringen kan "lyfta Sverige" till högre nivåer så ta hit dom.
Det där med att kvinnor drabbas skiter jag högaktningsfullt i. Deras liv, deras ansvar, deras skyldigheter att skydda sig själva.
Citera
2017-09-24, 06:40
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Neutralt positiv? Jag höll på att dö av skratt. Läste detta efter att ha skummat igenom morgonens nyhetsflöde, inklusive den extremt vänstervinklade svenska slaskpressen. T.o.m svenska statens kommunistpropaganda, dvs Public Service fick klick av mig denna fantastiska höstdagsmorgon.

Min förundran över hur det är möjligt att framställa verkligheten så skevt och så vinklat med hjälp av skattemedel har du nu satt ord på. Man är helt enkelt neutralt positiv till vänsterextremism. Kanske även neutralt negativ till oss vanliga tråkiga och torra skattebetalare som envisas med att använda vårt sunda förnuft och inte med själ och hjärta kasta oss in i religiösa eller ideologiska sekter.

Tillägg: Finns det någon vettig människa på detta forum som kan förklara vad som händer i huvudet på en person som beskriver sig som neutralt positiv? Uttrycket kommer hamna i min signatur oavsett.
Senast redigerad av Djupfrys 2017-09-24 kl. 06:45.
Citera
2017-09-24, 06:59
Medlem
Djupfryss avatar
Jag är för övrigt neutralt positiv till jämställdhet mellan könen samt neutralt negativ till skrock och hjärnspöken.
Detta gör mig till en antifeminist, tydligen.
Citera
2017-09-24, 07:03
Medlem
Merwinnas avatar
-Vilka förändringar vill ni göra i det svenska samhället idag? Och här efterfrågar jag handfasta, reella förslag.

- Bort med pappamånaderna i föräldraförsäkringen, och inför för Guds skull inte fler! Återinför i stället vårdnadsbidraget, men ett större belopp än det var på senast. Finansiera detta genom att ta bort maxtaxan på dagis och låta höginkomsttagare betala en större del av vad deras barns platser faktiskt kostar för samhället. Dagissubventioner är toppen för unga, ensamstående mammor, men inget som samhället behöver stå för till 40-åriga läkarpar.

- Underlätta för kvinnor som varit hemmafruar att komma tillbaka till arbetsmarknaden, genom sådana instegsprogram som invandrarna får

- Uppvärdera moderskapet igen, för det behöver födas fler barn och de behöver få en bättre start än på ett överfyllt, bullrigt dagis. Det måste bli slut på synen att utbildning och karriär är det viktiga i en kvinnas liv, och barn något som hon måste försöka jämka in någonstans däremellan i 40-årsåldern

- Underlätta för kvinnor som varit hemmafruar, genom att göra män underhållningsskyldiga i åtminstone fem år om de överskrider en viss inkomst.

- Sänk abortgränserna till 12 veckor för fri abort och 16 veckor för Socialstyrelsens godkännande

- Bort med genuspedagogik i dagis och skolor. Låt barnen leka med det de vill, utan styrning. Förmodligen kommer de då att dela upp sig efter kön större delen av tiden och leka med traditionella leksakerna för sitt kön. Låt dem göra det. Om en pojke hellre vill vara med flickorna eller vice versa - låt honom göra det. Men ingen indoktringering över dom som faller in i sin naturliga könsroll.

- Bort med könskvotering både i privat och offentlig verksamhet. Ändra tillbaka fyskraven (längd, vikt, styrka, kondition, snabbhet etc.) på polis-, brandmans- och militärutbildningarna till de som gällde år 1970 eller så. Om det finns några kvinnor som vill göra testen och som klarar av dem, och även i övrigt uppfyller kraven för dessa yrken - så låt dem bli det. Men att vi nu har små flickor i polisen o.s.v. som inte klarar av sitt jobb BARA FÖR ATT det ska vara 50 procent kvinnor (eller var nu ribban sitter) fast det är allmänfarligt, är en av de mest bisarra feministgrejerna.

-Hur vill ni att ett framtida Sverige ska se ut gällande kön/ genus? Ska vi ha roller för vardera kön? och hur ska dessa i sånt fall se ut?

Jag tycker att detta åter ska få falla sig naturligt. Utan propaganda och påtryckningar. Då kommer man förmodligen att finna att de flesta mammor kommer att ta hela föräldraledigheten, att många av dem kommer att vilja vara hemma ytterligare några år, och att få flickor kommer att välja ingenjörs- eller verkstadsutbildningar. Och nästan inga kvinnor kommer att bli poliser, brandmän eller soldater. Men då får det vara så. Det var MENINGEN att vi skulle vara olika, för annars skulle vi inte ha blivit två kön, och det är också helt uppenbart att vi är programmerade till delvis olika uppgifter i samhället. Det ser man bara på vilket stenåldersfolk i Amazonas djungel eller vilken apflock som helst. När vi tvingas gå emot naturen mår vi inte bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in