2017-09-23, 19:16
Medlem
mishimas avatar
De får väl läsa lite poesi eller spela lite teater för att lugna sig.

Det här låter ju som ett rätt störigt omoget gäng.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/oX5wg/johanna-35-bad-mig-halla-kaften
Citera
2017-09-23, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Hahahahahaha herregud nej såklart inte spelarna la sig. Det var en katastrofal prestation av spelarna och ett taktisk fiasko av JM. Såhär dåliga är vi just nu (du såg väl insatsen förra veckan också?)

Spelarna är bra mycket mer professionella än att man låter difs guldläge styra resultatet. Finns såklart ingen som helst jävla grund i det.
Ok, en plötslig formtopp i Malmö och en bottennotering hos er. "Det är sånt som händer under en säsong" 😂
Citera
2017-09-23, 23:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/oX5wg/johanna-35-bad-mig-halla-kaften
Tro mig, det är ett gäng förvuxna bebisar (särskilt icke-svenskarna)... Ingen spelare i den klubben bryr sig om allt "värdegrundsarbete" och annat trams, de vill bara visa upp sig på så hög nivå som möjligt för att sedan kunna få chansen att spela utomlands.
Citera
2017-09-24, 00:00
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Exakt. Man får hålla tummarna för att Wiland vaknat på rätt sida, och inte minst, att gårdarnas mentala problem fortsätter. Hade ju varit sjyst om de ledde med två bollar i halvtid och så vinner vi med 3-2. Romulu med ett hattrick.
Nästan ett tjänstefel att inte spela vår speciella derbydödare.

Känns ändå som att vi har det gott ställt framåt med Sander Svendsen, Romulo (5 mål senaste 2 mot Dif) och inte minst en gubbe som varit i grym form på sistone och som gjort mål i alla derbyn i år - Pa Amat Dibba, Stockholm derby killa.

Skönt också att Jeppe A är tillbaka, utgår ifrån att han startar med Kennedy och sedan Smarra, Hamad och Svendsen framför. Tankovic och Romulo får agera inhoppare. Hoppas Hamad kan visa samma fina intentioner som mot Gbg.

Ser tyngre ut bakåt. Degerlund är inte lika bra som Fenger men ändå stabil. Värre då med Junior som varit vår klart bästa spelare i år och som dammsugit framför backlinjen. Jeppe är som bäst när han får agera tvåvägsspelare så gissar att Kennedy tar den defensiva rollen centralt. Trodde man inte direkt när han kritade på -99.
Citera
2017-09-24, 00:04
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Ser tyngre ut bakåt. Degerlund är inte lika bra som Fenger men ändå stabil. Värre då med Junior som varit vår klart bästa spelare i år och som dammsugit framför backlinjen. Jeppe är som bäst när han får agera tvåvägsspelare så gissar att Kennedy tar den defensiva rollen centralt. Trodde man inte direkt när han kritade på -99.
Björn Paulsen då...? Vi behöver hans attityd i ett derby.
Citera
2017-09-24, 00:25
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Björn Paulsen då...? Vi behöver hans attityd i ett derby.

Ja alltså, syftade på Kennedy som def mitt.

Johan Wiland
-
Birkir Sævarson
Bjørn Paulsen
Markus Degerlund
Mats Solheim
-
Kennedy Bakircioglu
Jeppe Andersen
-
Sander Svendsen
Jiloan Hamad
Arnor Smarason
-
Pa Dibba

Tror JM vill fortsätta med Hamad centralt men kan ev också bli Sander och Dibba på topp med Jille på kanten. Blir intressant att se om han fortsätter lämna kvar 3 gubbar på defensiva hörnor. Une Larsson/Olsson är dock jävligt bra i luften så det är risky.
Citera
2017-09-24, 00:34
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Ja alltså, syftade på Kennedy som def mitt.

Johan Wiland
-
Birkir Sævarson
Bjørn Paulsen
Markus Degerlund
Mats Solheim
-
Kennedy Bakircioglu
Jeppe Andersen
-
Sander Svendsen
Jiloan Hamad
Arnor Smarason
-
Pa Dibba

Tror JM vill fortsätta med Hamad centralt men kan ev också bli Sander och Dibba på topp med Jille på kanten. Blir intressant att se om han fortsätter lämna kvar 3 gubbar på defensiva hörnor. Une Larsson/Olsson är dock jävligt bra i luften så det är risky.

Vill också ha exakt den här elvan, men vet inte om det blir så. Arnor och Jeppe kommer inte petas, och jag är faktiskt osäker på om Tankovic kommer bli det heller. Möjligen Dibba, men han har gjort det bra senaste matcherna. Tror tyvärr det troligaste är att Kennedy är den som offras imorgon.
Citera
2017-09-24, 07:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Nu vet man ju inte exakt vad som stämmer i hela den där storyn mer än att galgpojken fått gå av, men jag stör mig på hur Kindberg bemöter "håll-käften"-snacket. Det kan givetvis vara så att det bara är åt henne någon sagt "håll käften, sköt dig själv" men det är ju illa nog.
Det är ju svårt att se vad hon skulle "tjäna" på att säga något som inte stämmer dessutom.

Dom får väl dansa mer balett i Östersund istället. Hade det varit hos oss hade jag blivit vansinnig om det inte straffats rejält för dylikt beteende, av nån anledning tror jag det inte sker något åt det håller i balett-laget.
Citera
2017-09-24, 09:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu vet man ju inte exakt vad som stämmer i hela den där storyn mer än att galgpojken fått gå av, men jag stör mig på hur Kindberg bemöter "håll-käften"-snacket. Det kan givetvis vara så att det bara är åt henne någon sagt "håll käften, sköt dig själv" men det är ju illa nog.
Det är ju svårt att se vad hon skulle "tjäna" på att säga något som inte stämmer dessutom.

Dom får väl dansa mer balett i Östersund istället. Hade det varit hos oss hade jag blivit vansinnig om det inte straffats rejält för dylikt beteende, av nån anledning tror jag det inte sker något åt det håller i balett-laget.

Minns ni när "experterna" ställde frågan: Är Östersund det bästa som hänt svensk fotboll?

Vad svarar de idag?
Citera
2017-09-24, 09:54
Medlem
bombaccis avatar
Grymt bra säsong av Djurgården, ligger tvåa, känns lite oväntat. DIF brukar ju ligga lite ovanför kvalstrecket. Hoppas på tre poäng och att bajarna får känna av hur det känns att förlora ett derby mot DIF.

Varför går det så dåligt för storklubben IFK Göteborg?
Citera
2017-09-24, 10:32
Medlem
Idag bryter dif sviten, aldrig varit så säker på det som idag. Lastar in allt av återstående lönen på difseger så kan man gå hem och isolera sig från omvärlden efter matchen.

Fyfan vad jag inte ens vill spela den här matchen. Utan Junior dessutom
Citera
2017-09-24, 10:36
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Idag bryter dif sviten, aldrig varit så säker på det som idag. Lastar in allt av återstående lönen på difseger så kan man gå hem och isolera sig från omvärlden efter matchen.

Fyfan vad jag inte ens vill spela den här matchen. Utan Junior dessutom

Eller Fenger. Det är just defensivt vi hade behövt vara starkast då dif har seriens bästa offensiv. Det usla råttderbyt ligger på näthinnan också, samt icke-insatsen i Malmö.

Ser inte heller i någon horisont hur vi ska komma ut från detta med poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in