Citat:
Ursprungligen postat av
knatte200
Men det är ju lite konstigt i detta forum, att ingen haft med Studerrevox.se att göra, alla ni som komenterat dem, endast att de inte visar sin adress osv.
Så det vore på plats att efterlysa någon av er som kritiserar, upp till bevis!
Jag har. Mailkonversationen kan man få i PM och den är nästan festligare än Basil Fawlty.
Citat:
Ursprungligen postat av
absolut-justice
Hade glömt bort denna tråd, upptäcker nu att knatte200 lagt ner en enorm energi på att svartmåla en annan person i "reparatörsbranschen".
Jag kan bara säga att denna person är inte 75 år utan 67, så det är knappast gammal gubbe som du framställer det. Denna har också gott rykte, och lyckas att hålla humana priser trots att reservdelarna från Revox/Studer i Schweiz numera är svindyra. Det blir ren parodi hur Knatte200 först kastar skit på en seriös reparatör för att sen sprida falska rykten om denna (för att han är en konkurrent ?),
Precis min tanke. Alla som har nåt som helst intresse i rullbandare och Revox vet vem Schubert är. Maken till kunnig och TREVLIG herre får man leta efter. Han svarar dessutom i registrerad telefon när som helst.
Obehagligt att se hur Knatte råljuger angående hans kompetens och person, fetstryk har förtjänats bara för det Knatte.
Citat:
Ursprungligen postat av
absolut-justice
Sen ser jag att den nya hemsidan är full med foton från andra sajter där det ska finnas möjlighet att köpa rullbandare för fantasipriser, vilket sen kröns av en video med testsignal på 1 kHz för att visa hur "seriösa" man är...
Problemet med videon är att det är en amerikansk testsignal NTSC 3,58 från Youtube, här i Svedala kör vi PAL625 och 75% bars, och att lägga ut youtube med h.264-kodning gör ju inte saken bättre...
Priceless.
Citat:
Ursprungligen postat av
Takpapp
Snart kanske du kan fixa Miele och Massey-Ferguson också?

Ferguson hade iaf rullbandare och annan stereo minns jag (fast det var nog utan Massey)
Citat:
Ursprungligen postat av
Takpapp
Kan det vara så att det begicks en svår "oförätt" (i alla fall upplevd) för just 35 år sedan? Nån som inte fick praktisera i elmekaniska verkstan där rullbandare fixades till? Där och då inleddes en intensiv vendetta som nu står i full blom...
Tror att du har nåt där.
Jazztobak eller inte, nån form av psykos utlöstes hos denna person nån gång för 45 år sedan då Revoxbandspelarna var det finaste inom ljud och faktiskt helt oumbärliga både för musiker, radio/television och HiFi-människor!
Kan ha varit så att han jobbade på SVT eller i nån seriös inspelningsstudio. Mkt droger var det och även om han kanske var väldigt duktig och smart då så är det inte alla hjärnor som pallar.
Jag hade en släkting som mkt lovande yngling fick jobb som tekniker i storstan på SR 1972 och kom hem till landet som ett vrak 5 år senare. Blev aldrig redig igen och tog sitt liv.
Det faktum att han hela tiden säger "Elfa radio" visar ju att han sitter fast i en tid då vi hade snurrskiva på telefonerna..... För er som inte var med kan jag säga att "Elfa radios" katalog var bibeln för alla ljud och elektronikintresserade och jag vill minnas att dom hade agenturen för Revox typ 1970
Dom är fortfarande aktuella och stora fast radio var ju ett tag sen.
Kanske fick han foten från jobbet då det en dag dök upp en betydligt vassare ung man vid namn G Schubert
Kanske lämnade hans stora kärlek honom dagen efter då han nu var arbetslös.
Kanske blev han vräkt osv osv.
Vad som är säkert är iaf att han satt tryggt och gott medicinerad på nåt hem innan den stora vårdreformen genomfördes och han blev utplacerad i egen lägenhet med ansvar för doseringen själv.
I inlägg #7 i denna tråd gissade jag lite löst på status för denne pajas redan då sidan revoxservice.se var i gång och jag kontaktade fanskapet för att jag faktiskt var potentiell kund.
Tack Pellets m.fl för att tråden växte till sig och knäppskallen fått lite att bita i.:yes
Knatte200 och rakjuridik är de roligaste användarna sen Raffa och sifferligan! Skrämmande lika i språket och retoriken också!?
studersweden-nordic.se lurendrejeri
studersweden-nordic.se bluff
studersweden-nordic.se scam
studersweden-nordic.se blåsning
studersweden-nordic.se bedragare
EDIT: Här har vi då bilden på hans "supportpersonal":
http://gr.dreamstime.com/same-stock-photo-model-image50997204
enligt google translate "Affärsman har en intervju med sorgliga gubben"
Priceless.