2015-04-27, 23:23
Medlem
Intressant. Studer Sweden Ltd finns inte att finna i engelska bolagsverkets register. Inte som upplöst, aktivt eller som namn som man ansökt om. Alltså är även företagsnamnet en bluff.
Citera
2015-04-27, 23:40
Medlem
Jag hittar bolaget därför att jag har numret. Tips. Kontakta Studerrevox så får du det säkert när du presenterat dig. En vägledning! Sök på Studer! Sedan får du gissa dig till vilken Studer de tillhör.
Om du har talas om bifirmor, och kan något om aktiebolag är det lätt. Men som jag nämnt jag har inga mandat att företräda bolaget. Och det hela är ju mellan bolaget och myndigheter i resp. land
två gånger under alla inlägg har bolagets org. framkommit, men någon har uppenbarligen redigerat bort detta. Fy,Fy. Inte tillåtet enligt FB regler och kommer att anmälas.

Citera
2015-04-28, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knatte200
Jag hittar bolaget därför att jag har numret. Tips. Kontakta Studerrevox så får du det säkert när du presenterat dig. En vägledning! Sök på Studer! Sedan får du gissa dig till vilken Studer de tillhör.
Om du har talas om bifirmor, och kan något om aktiebolag är det lätt. Men som jag nämnt jag har inga mandat att företräda bolaget. Och det hela är ju mellan bolaget och myndigheter i resp. land
två gånger under alla inlägg har bolagets org. framkommit, men någon har uppenbarligen redigerat bort detta. Fy,Fy. Inte tillåtet enligt FB regler och kommer att anmälas.

Sök på Studer säger du. Det finns idag 3 bolag som heter något med Studer. Kruxet är att alla dessa är upplösta. Söker man vidare har det funnits firmor med Studer, revox mm även alla dessa upplösta.

Så det är mycket skitsnack med att du försöker försvara en oseriös vad som mer och mer låter som en bluff-firma som bara finns i fantasin och inte på pappret. Kan du inte komma med bevis så är allt du säker bara struntprat och ett uselt försök att försvara din egna verksamhet.

Du uppvisar alla kännetecken som vi i detta forum känner till utan och innan. Nöjd "kund", som slåss för att hålla uppe någon fasad för ett företag som påstås skita i vad folk ändå tycker.
Citera
2015-04-28, 06:07
Avstängd
Takpapps avatar
Tjoho! Och då var "Ldt." ändrat till "Ltd" på hemsidan! Det tog inte lång stund. Var det du som tipsade dem, knatte?

Lustigt bara att eftersom du känner till att de inte gör hemsidan själva (hur visste du det, förresten?) måste deras webbyrå alltså jobba natt?

Du påstår att andra är fega, men dina illa förtäckta hot visar att du är en just nu både arg och rädd människa. Jag darrar över att StuderRevox advokater ska ringa på dörren.
Senast redigerad av Takpapp 2015-04-28 kl. 06:13.
Citera
2015-04-28, 08:30
Medlem
Citat:
Logiken blir att studerrevox som inte är ett svenskt bolag inte finns hos bolagsverket i Sverige!
Att bolaget är registrerat som Ltd bolag i England . Ett bolag har som ex. sifferföljden 016330025
Jag har ingen rättighet eftersom jag inte representerar Studerrevox, endast som ifrågasättare kring den obefogade kritik de fått utstå, - att tillföra något ytterligare i detta ämne.

Nej , fel igen

http://www.allabolag.se/
http://www.bolagsverket.se/om/oss/etjanster/foretagsfakta/sok-foretagsfakta-1.8872

Ingen av dessa visar på något företag som heter något med "Studer".
Att detta är registrerat som Ltd bolag i england ger dom ingen rätt att bedriva verksamhet i Sverige och detta har jag påpekat flertaklet gånger.

Se Bolagsverkets hemsida , http://www.bolagsverket.se/ff/foretagsformer/filial
Filial är en företagsform som innebär att ett utländskt företag bedriver näringsverksamhet i Sverige genom ett avdelningskontor med självständig förvaltning.

Så dina patetiska försök att hänvisa till att det skall vara ett "Ltd bolag i england" är bara tragiskt eftersom det på ingen sätt skyddar åtagandet att redovisa organisationsnummer för företaget.

Citat:
Jag har dock hittat bolaget hos Engelska motsvarande bolagsregistret, det räcker för min del. Jag skulle handla från webbsidan även om det vore en privatperson bakom eftersom jag blivet professionellt bemött . I likhet med 68% av alla hemsidor i Sverige vilket jag tidigare redovisat, saknar org.nr. enligt KO. Men jag bryr mig inte, Skatter och avgifter lägger jag mig inte. Av deras hemsida framgår att de kraftigt expanderar sin verksamhet. Det de tjänar pengar på tror jag är inte Bandspelarbiten eller ljudutrustning utan elektronikutveckling där de har stora företag och staten som kunder, men det är säkert via sitt huvudbolag.

Du måste vara mer än olovligt korkad som inte förstår principen?

Att "du har hittat företaget hos Engelska motsvarande bolagsregistret" skiter vi fullständigt i.
Om företaget bedriver verksamhet i Sverige på det sätt dom fram målar på hemsidan så skall företaget finnas hos Bolagsverket i Sverige. (Se tidigare länkar).

Citat:
Som framgått har Studerrevox aldrig bemött Flashbacks kritik själva. De är för stora för att lägga tid på Vänsterradikala korkskallar på detta forum. Deras huvudbolag som jag uppfattat med en rejäl omsättning har samma attityd som att skriva skit om HP, Dell eller Comviq.
De bryr sig inte. Och skulle de bli förbannade, har de advokater värda namnet som tar han om lilla Flashback och dess ägare och anhängare på ett smidigt sätt vilket jag här redovisat.

Beträffande sista inlägget angående tidzon etc. De gör ju inte hemsidan själva så skicka förfrågan till dem, men det vågar du väl inte djävla ynkrygg som fegar bakom FB.

Men , om Studerrevox bluff/Revoxservice bluff inte bemöter kritiken och inte uppdaterar hemsidan , hur kommer det sig att "LDT" blev uppdaterat till "LTD" efter att jag påpekat detta? Och detta under en natt?

Huvudbolag med rejäl omsättning? Om så var fallet skulle hemsidan dels vara bra mycket mer professionellt utformad , tillika skulle det utmålas att det fanns ett huvudbolag (med namn - pekande mot deras hemsida o.s.v.) på Studer bluffs egna hemsida.

Citat:

Nu fortsätter du bara göra bort dig.

Om du på http://www.allabolag.se söker på "Studer" och inkluderar inaktiva bolag får du 13 träffar

Studeravidare Sverige AB - Borås (Nopes - inte detta)
Studera Mera Partner Sverige AB - Stockholm - Grundskoleutbildning (Nopes , inte detta)
Studera Smart Europe Handelsbolag - Stockholm
(Detta skulle det kunna vara , om inte , "F-Skatt: Avregistrerad" så nej , detta var det inte)
Lr-Studerandeförening i Karlstad - (Nopes - inte detta)

Stift F Linköpings Domkap. Samfond F Studerande
Vuxen Studerandes Förbund-Vsf
Stift. Högskolans i Växjö Studerandefond
Lärarnas Riksförbund Studerandeföreningen i Gbg
Lr:s Studerandeförening i Stockholm
ADOLF LINDGRENS STIFTELSE FÖR STUDERANDE
(Dessa behövs inte ens kommenteras)

TRANSWAGGON AB
Swisslog-Accalon AB
NUTRINATURA
(Dessa tre kommer upp eftersom personer verksamma i Bolagen heter Studer)

Bolagets Organisationsnummer har fortfarande inte redovisats , namnet är inte Studer.
Och det skall INTE krävas för en konsument att kontakta ett företag för dessa uppgifter.

Och ditt skitsnack om "Om du har talas om bifirmor, och kan något om aktiebolag är det lätt." är ytterligare lögn...

I Sverige regleras bifirmor liksom den övriga firmarätten huvudsakligen i firmalagen (1974:156) , Bifirmor registreras, vilket ger dem skydd, i Sverige hos Bolagsverket.

Men eftersom "Studer Sweden" inte finns registrerat hos Bolagsverket så är detta ytterligare skitsnack från din sida när du förösker få företaget att verka legitimt.

Återkom när du vågar redovisa organisationsnummer och korrekt företagsnamn.
Citera
2015-04-28, 08:56
Medlem
Och , Knatte200.

För att förtydliga hur det bör se ut...

(FB) Erfarenheter av multitools.se? -> Här diskuteras hurvida "Multitools.se" är ok o.s.v.

Denna tråd innehåller inget skitsnack mot företaget hurvida det är legitimt eller inte utan mer hur det funkar att beställa ifrån.

Varför det , mot skillnad i denna tråden?

Jo , Se följande länk http://www.multitools.se/content/4-om-oss

Här framgår komplett adress - telefonnummer samt organisationsnummer till företaget.
Företaget hittas visa bolagsverket med en direkt sökning på Organisationsnummret.

Detta gör att det inte förs någon diskussion hurvida företaget i sig är legitimt eller inte , utan mer på en vanlig nivå , hur det är att använda deras tjänster.

Tills den dagen kommer , då Studer Sweden (Eller vad dom nu heter) ger ut korrekt information så kommer vi att fortsätta bombardera denna tråd så att det framgår att företaget är alldeles för suspekt att anlita tjänster ifrån och man som konsument bör hålla sig ifrån detta bluff företag.
Citera
2015-04-28, 19:14
Medlem
Hoppsan då, knatte200 kunde visst inte uppvisa ett bolagsnummer. Så då tog han helt enkelt bort LTD efter studerrevox sweden.
Undrar vart det är registrerat nu då? Inte i Sverige och inte i England enligt knatte200 själv påstår via sin hemsida.
Citera
2015-04-28, 21:10
Medlem
Pinsamt sa Bull
Han var pinsam sa Bill...

Det finns ingen anledning att blanda in Flashback media i det här sammanhanget på det sätt du gör.

Organisationsnummer skall redovisas och är ingen hemlighet på det sätt du försöker utmåla det som.

Under förutsättning att företaget är legitimt vill säga.

Åter igen - en konsument ska EJ behöva verifiera detta med företaget utan om företaget över huvud taget skall kunna få kunder så skall företaget redovisa detta.
(Se miTT tidigare inlägg och länk till annat företag som redovisar adress m.m.)

Det enda du lyckas med just nu är att du gräver en än mer djupare grav för studer Sweden bluff & båg företag.
Senast redigerad av Pellets 2015-04-28 kl. 21:11. Anledning: telefonjävel
Citera
2015-04-28, 22:09
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Du sista talare lever i en fantasivärd, men det vore kul om man kunde!

Ni som läser på denna sajt och vill veta allt om ”skummisen” Axel, gå in på http://www.solidinfo.se/foretag/flashback-media-group-aktiebolag-ED5F Där kan ni hitta mycket matnyttigt. Går ni in på http://www.allabolag.se/5565611174/befattningar hittar ni att han har skyddad identitet! Han lever ju inte som han lär enligt detta forum. Och Du Axel som kräver att alla andra ska blotta sig, men när ägaren till denna skitsajt själv gömmer sig blir jag förvånad? Var hittar man din/er logik? Ja det finns ju ingen!

De flesta hemsidor anger inte sitt org.nr. främst av konkurens skäl. När det gäller Yttrandefrihet och dess gränser är de noga reglerat inom svensk lagstiftning vilket Axel blivet dömd för. Ni som läser på Flashback bör därmed veta att ni har med en kriminell utgivare att göra, inga bra ”vibbar” om ni inte själva har samma bakgrund förstås?
Du eller ni som nyfiket, snokar efter org. nr. på företag som finns på internet har en rejäl uppförsbacke framför er vilket jag tidigare framfört, då mer än 200.000 företag inte har org.nr. på hemsidor. Och ingen bryr sig! Om jag vore i det omtalad företags ställe skulle jag, åberopat vad som framkommit här på Flashback där nyfikenheten styr i första hand inte heller uppge org.nr.

Bas för inbrott hos företag och privatpersoner;
1.Gatuadress, där någon kan göra inbrott ta och förstöra egendom för företaget eller person.
2. Org.nr för att spåra ägaren och skriva skit om honom eller henne på er sajt, och inbrott.
3. Av egen nyfikenhet eller via konkurrent att kul snoka!

Men ingen är så djävla dum i dagens Sverige, om företaget inte har någon fortliknande byggnad som är svåra att forcera, att man sätter ut nämnda uppgifter på sin hemsida. Det blir ju ett inbjudningskort till brott. Det är synd om butiksägare som inte kan skydda sig. Paranoid har du framfört! - Nej men realist precis som en Polisman som f.ö är källan till en del av mina inlägg.

Som jag tidigare framfört, att min del i detta ärende är avslutat. Jag har redovisat att er kritik och på det sätt ni framfört den är obefogad .
Tips. Vänd er till Studerrevox det gjorde jag. Framför den av er kritiserade hemsidan, och jag hoppas innerligen att de aldrig delger Flachback via denna sajt sitt org.nr.

Skit på er!

Men vad fan, ditt jävla klappträ! Försöker du bättra på ditt eget anseende genom att påstå att andra personer begår andra typer av brott? Eftersom du upprepar det gång på gång tror du alltså att det fungerar.

Berätta istället varför studerrevox.se uppdateras löpande efter att pinsamheterna påpekas!!!

Du har inte berättat om huruvida deras webbyrå jobbar natt, eller hur du ens vet att de inte gör websidan själva. Istället leker du papegoja och skriver samma lögner en gång till.

Det ankommer också på dig att förklara av vilken anledning man hemlighåller organisationsnumret av konkurrensskäl. Vad skulle en konkurrent kunna göra med den informationen som annars vore omöjligt? Förklara!

Du får en chans till: Berätta en enda liten sak som går att verifiera.

En affärsidkare som inte kan göra det är en garanterad BLUFF!
Senast redigerad av Takpapp 2015-04-28 kl. 22:22.
Citera
2015-04-28, 22:18
Medlem
Citat:
Text

De flesta hemsidor anger inte sitt org.nr. främst av konkurens skäl.

Text

Skit på er!

Nä du , knatte200 , det är tyvärr du som får "Skita på dig".

Oavsett om ett företag återger sitt organisationsnummer på sin hemsida eller inte (Oavsett bransch o.s.v.) så hittar vi företaget direkt via en enkel slagning hos bolagsverket.

Eftersom detta INTE är möjligt för Revoxservice bluff , Revoxservice scam , Studer scam , Studer Bluff , Studer Sweden Bluff o.s.v. så kommer detta icke existerande företag endast vara en pinsamhet.

Ge oss det korrekta företagsnamnet och/eller organisationsnummer.

P.S. Organisatiosnummer är ingen företagshemlighet som skall hemlighållas av konkurrensskäl - det får man reda på direkt när man söker på ett företgasnman iallafall D.S
Citera
2015-04-28, 22:41
Medlem
absolut-justices avatar
Hade glömt bort denna tråd, upptäcker nu att knatte200 lagt ner en enorm energi på att svartmåla en annan person i "reparatörsbranschen". Jag kan bara säga att denna person är inte 75 år utan 67, så det är knappast gammal gubbe som du framställer det. Denna har också gott rykte, och lyckas att hålla humana priser trots att reservdelarna från Revox/Studer i Schweiz numera är svindyra. Det blir ren parodi hur Knatte200 först kastar skit på en seriös reparatör för att sen sprida falska rykten om denna (för att han är en konkurrent ?), för att sen spy ner Flashbacks förra ägare. Knatte200 har också fel i hur folket på SVT jobbade med Studer, jag har nämligen köpt prylar därifrån innan dom stängde sin teknikshop. Sen ser jag att den nya hemsidan är full med foton från andra sajter där det ska finnas möjlighet att köpa rullbandare för fantasipriser, vilket sen kröns av en video med testsignal på 1 kHz för att visa hur "seriösa" man är...

Problemet med videon är att det är en amerikans testsignal NTSC 3,58 från Youtube, här i Svedala kör vi PAL625 och 75% bars, och att lägga ut youtube med h.264-kodning gör ju inte saken bättre...

Men det har varit intressant att följa de senaste sidorna i denna humbug-cirkus, är benägen att hålla med de övriga här att det är många skruvar lösa här, och samtidigt bör en funderande kund tänka till ett par ggr, speciellt vad som kan hända om denna firma hamnar hos kronkalle = beslagtagen utrustning.....

studerrevox.se lär ha nytt namn snart igen, SCAM den som ger sig.....
Senast redigerad av absolut-justice 2015-04-28 kl. 23:01.
Citera
2015-04-28, 23:33
Medlem
Min brors kusins avatar
I början av en av filmerna på sidan står det Drake Media. Jag kan då inte hitta någon sådan firma, förmodligen ännu en fri fantasi från personen bakom sidan.

Undrar förresten vilken firma man skall gå samman med, kanske är det Petras Städ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in