Citat:
Ursprungligen postat av
knatte200
Logiken blir att studerrevox som inte är ett svenskt bolag inte finns hos bolagsverket i Sverige!
Att bolaget är registrerat som Ltd bolag i England . Ett bolag har som ex. sifferföljden 016330025
Jag har ingen rättighet eftersom jag inte representerar Studerrevox, endast som ifrågasättare kring den obefogade kritik de fått utstå, - att tillföra något ytterligare i detta ämne.
Nej , fel igen
http://www.allabolag.se/
http://www.bolagsverket.se/om/oss/etjanster/foretagsfakta/sok-foretagsfakta-1.8872
Ingen av dessa visar på något företag som heter något med "Studer".
Att detta är registrerat som Ltd bolag i england ger dom ingen rätt att bedriva verksamhet i Sverige och detta har jag påpekat flertaklet gånger.
Se Bolagsverkets hemsida ,
http://www.bolagsverket.se/ff/foretagsformer/filial
Filial är en företagsform som innebär att ett utländskt företag bedriver näringsverksamhet i Sverige genom ett avdelningskontor med självständig förvaltning.
Så dina patetiska försök att hänvisa till att det skall vara ett "Ltd bolag i england" är bara tragiskt eftersom det på ingen sätt skyddar åtagandet att redovisa organisationsnummer för företaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
knatte200
Jag har dock hittat bolaget hos Engelska motsvarande bolagsregistret, det räcker för min del. Jag skulle handla från webbsidan även om det vore en privatperson bakom eftersom jag blivet professionellt bemött . I likhet med 68% av alla hemsidor i Sverige vilket jag tidigare redovisat, saknar org.nr. enligt KO. Men jag bryr mig inte, Skatter och avgifter lägger jag mig inte. Av deras hemsida framgår att de kraftigt expanderar sin verksamhet. Det de tjänar pengar på tror jag är inte Bandspelarbiten eller ljudutrustning utan elektronikutveckling där de har stora företag och staten som kunder, men det är säkert via sitt huvudbolag.
Du måste vara mer än olovligt korkad som inte förstår principen?
Att "du har hittat företaget hos Engelska motsvarande bolagsregistret" skiter vi fullständigt i.
Om företaget bedriver verksamhet i Sverige på det sätt dom fram målar på hemsidan så skall företaget finnas hos Bolagsverket i Sverige. (Se tidigare länkar).
Citat:
Ursprungligen postat av
knatte200
Som framgått har Studerrevox aldrig bemött Flashbacks kritik själva. De är för stora för att lägga tid på Vänsterradikala korkskallar på detta forum. Deras huvudbolag som jag uppfattat med en rejäl omsättning har samma attityd som att skriva skit om HP, Dell eller Comviq.
De bryr sig inte. Och skulle de bli förbannade, har de advokater värda namnet som tar han om lilla Flashback och dess ägare och anhängare på ett smidigt sätt vilket jag här redovisat.
Beträffande sista inlägget angående tidzon etc. De gör ju inte hemsidan själva så skicka förfrågan till dem, men det vågar du väl inte djävla ynkrygg som fegar bakom FB.
Men , om Studerrevox bluff/Revoxservice bluff inte bemöter kritiken och inte uppdaterar hemsidan , hur kommer det sig att "LDT" blev uppdaterat till "LTD" efter att jag påpekat detta? Och detta under en natt?
Huvudbolag med rejäl omsättning? Om så var fallet skulle hemsidan dels vara bra mycket mer professionellt utformad , tillika skulle det utmålas att det fanns ett huvudbolag (med namn - pekande mot deras hemsida o.s.v.) på Studer bluffs egna hemsida.
Citat:
Ursprungligen postat av
knatte200
Jag hittar bolaget därför att jag har numret. Tips. Kontakta Studerrevox så får du det säkert när du presenterat dig. En vägledning! Sök på Studer! Sedan får du gissa dig till vilken Studer de tillhör.
Om du har talas om bifirmor, och kan något om aktiebolag är det lätt. Men som jag nämnt jag har inga mandat att företräda bolaget. Och det hela är ju mellan bolaget och myndigheter i resp. land
två gånger under alla inlägg har bolagets org. framkommit, men någon har uppenbarligen redigerat bort detta. Fy,Fy. Inte tillåtet enligt FB regler och kommer att anmälas.

Nu fortsätter du bara göra bort dig.
Om du på
http://www.allabolag.se söker på "Studer" och inkluderar inaktiva bolag får du 13 träffar
Studeravidare Sverige AB - Borås (Nopes - inte detta)
Studera Mera Partner Sverige AB - Stockholm - Grundskoleutbildning (Nopes , inte detta)
Studera Smart Europe Handelsbolag - Stockholm
(Detta skulle det kunna vara , om inte , "F-Skatt: Avregistrerad" så nej , detta var det inte)
Lr-Studerandeförening i Karlstad - (Nopes - inte detta)
Stift F Linköpings Domkap. Samfond F Studerande
Vuxen Studerandes Förbund-Vsf
Stift. Högskolans i Växjö Studerandefond
Lärarnas Riksförbund Studerandeföreningen i Gbg
Lr:s Studerandeförening i Stockholm
ADOLF LINDGRENS STIFTELSE FÖR STUDERANDE
(Dessa behövs inte ens kommenteras)
TRANSWAGGON AB
Swisslog-Accalon AB
NUTRINATURA
(Dessa tre kommer upp eftersom personer verksamma i Bolagen heter Studer)
Bolagets Organisationsnummer har fortfarande inte redovisats , namnet är inte Studer.
Och det skall INTE krävas för en konsument att kontakta ett företag för dessa uppgifter.
Och ditt skitsnack om "Om du har talas om bifirmor, och kan något om aktiebolag är det lätt." är ytterligare lögn...
I Sverige regleras bifirmor liksom den övriga firmarätten huvudsakligen i firmalagen (1974:156) , Bifirmor registreras, vilket ger dem skydd, i Sverige hos Bolagsverket.
Men eftersom "Studer Sweden" inte finns registrerat hos Bolagsverket så är detta ytterligare skitsnack från din sida när du förösker få företaget att verka legitimt.
Återkom när du vågar redovisa organisationsnummer och korrekt företagsnamn.