2017-09-23, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Jag kommer hela tiden tillbaka till det faktum att :som jag skrev igår,det krävs sin man att sitta anhållen /misstänkt för mord.

Dom flesta återigen blir riktigt spaka ,för det blir väldigt påtagligt när dom väl sitter där.

Det KRÄVS sin man att ha psyke,självförtroende att neka advokat och hålla ihop det hela!

Vem/vilka av dessa herrar nämnda i tråden har det psyket,självsäkerheten??
Av de herrar som har presenterat sig själva här i tråden och som man kan ha någon som helst uppfattning om, skulle jag vilja säga att samtliga skulle kunna tänkas ha det.
Citera
2017-09-23, 02:13
Medlem
Donnabella6s avatar
[quote=cleolin|61861573]Av de herrar som har presenterat sig själva här i tråden och som man kan ha någon som helst uppfattning om, skulle jag vilja säga att samtliga skulle kunna tänkas ha det.[/QUOTE

Hur ska jag svara dig utan att framstå som taskig (för alla har ju rätt till sin"tro").
Jag säger som så här,jag förstår att du tycker att alla passar in.....
Citera
2017-09-23, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
En ny generation,det förstår jag att dom inte är lika intresserade,men nog hör dom,detta är ju en tyvärr stor "händelse".
Förstår din poäng men jag vet hur det är i småstäder...folk snackar.
Nåväl,vill folk inte hjälpa till så.
Jag kan bara säga att hade H varit min syster,kusin ect,hade det hänt grejer.
Håller med dig! Familjen Andersson har väntat i 25 år, hur orkar de sitta stilla i båten? Skit i regler och sekretess säger jag! Ni vet ju vem pilot är, konfrontera honom! Gör så att han svettas!
Citera
2017-09-23, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Håller med dig! Familjen Andersson har väntat i 25 år, hur orkar de sitta stilla i båten? Skit i regler och sekretess säger jag! Ni vet ju vem pilot är, konfrontera honom! Gör så att han svettas!
Exakt så är det,nu finns det absolut ingen anledning med att hemlighålla någonting. Ut med namnet på pilotglasögonmannen, den mannen har svaret på vad som hände den natten HA försvann.
Citera
2017-09-23, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror Frans
Exakt så är det,nu finns det absolut ingen anledning med att hemlighålla någonting. Ut med namnet på pilotglasögonmannen, den mannen har svaret på vad som hände den natten HA försvann.

Helt rätt - patetiskt av polisen mfl / vill man ha resultat får man bidra med information. Bara att få lite "press" på rätt människa gör att hela korthuset faller.
Citera
2017-09-23, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil

Kanske blir det mer komplicerat om det är någon som de känt i många år som dessutom nekar till anklagelserna.
En person som de aldrig skulle kunna tro vara skyldig.
Därav tystnad, osäkerhet och tvivel.
Citera
2017-09-23, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Det verkar inte som folk i Mariestad spekulerar alls i vem som satt anhållen. Jag träffade en gammal kompis idag som jag inte pratat med på länge. Hon har också stor bekantskapskrets och pladdrar rätt bra. Jag frågade henne om hon visste vem pilot var. "Nää, har inte hört nåt, sa hon. Så det verkar inte som folk snackar om detta iaf. Det har ju växt upp en ny generation, så dessa ungdomar bryr sej knappt. Fast den jag träffade idag är 50 och borde hört nåt OM det pratas.

Det snackas om KM. HAN själv har sagt att han inte kan visa sej på stan pga allt snack.
Citera
2017-09-23, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Det snackas om KM. HAN själv har sagt att han inte kan visa sej på stan pga allt snack.

Det pratas absolut om detta - även på andra orter. Twiggy - berättade du då för din kompis att ägaren av Hjorten varit anhållen misstänkt att ha med HA försvinnande att göra? Det borde ju även denna 50- åring vara intresserad av - och att även din kompis ska hålla sig undan för MRö - det var ju en risk enl dig...
Citera
2017-09-23, 15:16
Medlem
FedupFlorences avatar
Med tanke på det allmänheten vet idag saknas fler uppgifter för att ta in pilot på ett nytt förhör. Jag förmodar att föregående förhör föranleddes av ett vittnesmål som lämnats någon gång i närtid.

För att ens kunna ta in pilot för förhör igen behöver det komma till uppgifter som styrker vittne 1 direkt eller fristående talar för pilots skuld eller inblandning.

Men att pilot, en medhjälpare eller HGM skulle prata idag ser jag som obefintligt. Jag tror noll på att vädja till gm. Folk fortsätter i princip med det som fungerar.

De som idag kan komma att berätta vad som hände Helena är vittnen till händelsen eller någon som kan styrka gm:s förehavanden efteråt. Till händelsen tror jag inte det finns vittnen, om inte Prinzezzan vill komma in och delge mer.
Och det vittnesmål om gm:s förehavanden efteråt tror jag lämnades i år.
Citera
2017-09-23, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Hur vet du detta?????Jobbar du själv som hantverkare?? Tror inte det,,,,glöm klasse för jösse namn det finns mkt fulare feska än han.
Citera
2017-09-23, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hankatten2
Hur vet du detta?????Jobbar du själv som hantverkare?? Tror inte det,,,,glöm klasse för jösse namn det finns mkt fulare feska än han.
Tänker du komma in här, typ varannan vecka, och upprepa samma sak om och om igen?
Vet du något som inte vi vet?

Vem har sagt att detta gjorts av en ful fisk?

PS. Du är fortfarande inte trovärdig. Du KAN inte känna KM eftersom du inte hade en aning om vem han var sambo med i 10 år efter HA försvann.
Citera
2017-09-23, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hankatten2
Tala då om vem det är. Inte bara en massa strunt om att det inte är han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in