Man kan enbart ha en god man.
Efter 18 år då är det oftast till mentalt funktionshindrade, dementa, psykiskt sjuka, de som inte klarar av sin ekonomi med mera.
Kameror som han har på flertal bilder.
Kan han haft med sig från Iran.
Det är mycket, mycket ovanligt att han har fått dem från sina fosterföräldrar i Vaxholm.
Då bara EN kamera kostar cirka 75.000 kronor plus den andra lika mycket!
Summa över 150.000kronor!
Det finns för många frågetecken om denna person.
Födelsedata?
18 år?
Snarare över 25 år.
Han verkar inte inte va Hazar?Nån som har Twitter kan ju fråga om kamerorna.
Man kan enbart ha en god man.
Efter 18 år då är det oftast till mentalt funktionshindrade, dementa, psykiskt sjuka, de som inte klarar av sin ekonomi med mera.
Kameror som han har på flertal bilder.
Kan han haft med sig från Iran.
Det är mycket, mycket ovanligt att han har fått dem från sina fosterföräldrar i Vaxholm.
Då bara EN kamera kostar cirka 75.000 kronor plus den andra lika mycket! Summa över 150.000kronor!
Det finns för många frågetecken om denna person.
Födelsedata?
18 år?
Snarare över 25 år.
Har du något belägg för den summan?
Jag har inte sett några närbilder på vare sig objektiv eller kamerahus.
Fatemehs tal utanför ambassaden var en märklig uppvisning i hat och uppvigling. Och när någon av dem börjar kniva poliser och andra så är de såå chockade.
Det gränsar väl till hets mot folkgrupp också eftersom ambassadpersonalen borde vara pashtuner eller någon annan av de mer dominerande grupperna.
Fatemehs tolkning av demokrati verkar var att här är det hazarerna som bestämmer. Ingen får kränka en hazar. Nu är det vår tur att mörda, sälja och kränka.
Ja - kunde inte uttryckt det bättre. Riktigt obehagligt börjar det bli. Undrar just hur länge hjärt-tanterna i #vistårinteut stöder såå mycket hat och hot Och om polisen låter dom hållas och skrika precis vad som helst utanför en ambassad .... Och "mobben" ser allt mer sliten ut, inte många "skolpojkar" kvar, de flesta ser ut som papperslösa 30plus ... Vad kan dom uppviglas till? https://www.facebook.com/ungisverige.nu/videos/1993136617598677/
Hittills 39.000 visningar - 1.500 kommentarer ...
Och Hazara World sände live ... https://www.facebook.com/worldwideHazaras/posts/1655987567746210
Senast redigerad av Roedstrumpa 2017-09-22 kl. 23:59.
Ja - kunde inte uttryckt det bättre. Riktigt obehagligt börjar det bli. Undrar just hur länge hjärt-tanterna i #vistårinteut stöder såå mycket hat och hot Och om polisen låter dom hållas och skrika precis vad som helst utanför en ambassad .... Och "mobben" ser allt mer sliten ut, inte många "skolpojkar" kvar, de flesta ser ut som papperslösa 30plus ... Vad kan dom uppviglas till? https://www.facebook.com/ungisverige.nu/videos/1993136617598677/
Hittills 39.000 visningar - 1.500 kommentarer ......
Fasaden börjar liksom krackelera och hatet växer mer och mer.
De enda som inte ser eller inte vill se det är #VISU, media och regeringens ansvariga som låter de hålla på. Istället ska de ge sig på NMR och deras demo. Blinda jävlar
Jag har inte sett några närbilder på vare sig objektiv eller kamerahus.
Jag kanske överdriver. Då några på tråden har ifrågasatt hans kameror.
Bilder finns flertal på honom med de bägge kamerorna men även en solobild på hans instagram på dessa kameror.
Det är inte några hobby-kameror, snarare proffskameror med proffisionella foto-objektiv som yrketsutförande fotografer använder.
Som vanlig lekman har du inte denna utrustning.
Efter att ha sett delar av den 1,5 timmes långa filmen där hucklet stod som galen och skrek i sin megafon tror jag att det kan väcka oro hos folk och jag skulle gärna se att sånt här visades i SVT bl.a När folk till och med blir rädda växer det fram hat. Hade det varit NMR som låtit likadant skulle det blivit ett dj*vla liv och stora debatter samt reportage m.m Jag hoppas att det eskalerar men i övrigt tror jag få svenskar ömmar för dessa lögnhalsar, knivare, våldtäktsmän och lyckosökare.
Personligen kände jag ett stort obehag av att ha sett filmen och fortsätter det kan jag också bli rädd. Hatet mot den här gruppen av analfabeter och speciellt deras gode män a la älskarinnor finns redan. Hur politiker inte ser vansinnet och börjar ifrågasätta är märkligast. Bara att någon själv utnämner sig till blivande statsminister är så vidrigt att man undrar om det skulle kunna ske i något annat land? För mig får dom fortsätta och bära sig åt hur dom vill. Ju värre desto bättre. Någon gång borde även Kling och Klang sätta ner foten och kanske rapportera om vansinnet. Känns som att det måste bli ett polismord för att det ska hända något men kanske inte ens då?
Efter att ha sett delar av den 1,5 timmes långa filmen där hucklet stod som galen och skrek i sin megafon tror jag att det kan väcka oro hos folk och jag skulle gärna se att sånt här visades i SVT bl.a När folk till och med blir rädda växer det fram hat. Hade det varit NMR som låtit likadant skulle det blivit ett dj*vla liv och stora debatter samt reportage m.m Jag hoppas att det eskalerar men i övrigt tror jag få svenskar ömmar för dessa lögnhalsar, knivare, våldtäktsmän och lyckosökare.
Personligen kände jag ett stort obehag av att ha sett filmen och fortsätter det kan jag också bli rädd. Hatet mot den här gruppen av analfabeter och speciellt deras gode män a la älskarinnor finns redan. Hur politiker inte ser vansinnet och börjar ifrågasätta är märkligast. Bara att någon själv utnämner sig till blivande statsminister är så vidrigt att man undrar om det skulle kunna ske i något annat land? För mig får dom fortsätta och bära sig åt hur dom vill. Ju värre desto bättre. Någon gång borde även Kling och Klang sätta ner foten och kanske rapportera om vansinnet. Känns som att det måste bli ett polismord för att det ska hända något men kanske inte ens då?
Det påminner som andra sagt på tråden om en viss person med initialerna A. H.
Det var jag har sett får jag förnimmelse av Nuremberg 1936.
Masspsykosen i Nuremberg!
Senast redigerad av SingSing 2017-09-23 kl. 00:43.
Anledning: Fel årtal
Jag kanske överdriver. Då några på tråden har ifrågasatt hans kameror.
Bilder finns flertal på honom med de bägge kamerorna men även en solobild på hans instagram på dessa kameror.
Det är inte några hobby-kameror, snarare proffskameror med proffisionella foto-objektiv som yrketsutförande fotografer använder.
Som vanlig lekman har du inte denna utrustning.
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Killens kameradata från ett tidigare foto, ligger på c:a 4-5000:- ex objektiv:
Make Canon
Model Canon EOS 750D
Date 2016:09:14 19:11:28
Serial Number 163032001521
exif details
ApertureValue 7.375
Artist Amir NabiZadeh
ColorSpace sRGB
ComponentsConfiguration Y, Cb, Cr, -
Copyright
CreateDate 2016:09:14 19:11:28
CustomRendered Normal
DateTimeOriginal 2016:09:14 19:11:28
ExifIFDPointer 272
ExifImageHeight 3376
ExifImageWidth 6000
ExifVersion 0230
ExposureBias 0
ExposureMode 1
ExposureProgram Manual
ExposureTime 0.0025
FNumber 13
Flash Flash did not fire, compulsory flash mode
FlashpixVersion 0100
FocalLength 55 mm
GPSInfoIFDPointer 6460
GPSVersionID 2.3.0.0
ISO 320
InteroperabilityIFDPointer 6318
LensSerialNumber 0000355b7e
Make Canon
MakerNoteIFDPointer 786
MeteringMode Pattern
Model Canon EOS 750D
ModifyDate 2016:09:14 19:11:28
Orientation 1
ResolutionUnit 2
SceneCaptureType Standard
SerialNumber 163032001521
ShutterSpeedValue 8.625
Software Digital Photo Professional
SubsecTime 57
SubsecTimeDigitized 57
SubsecTimeOriginal 57
WhiteBalance Auto
XResolution 350
YCbCrPositioning 1
YResolution 350
På instagram anger han att han har en Canon 5D Mark iii samt en Canon 750D. Priserna varierar men den förstnämnda kostar någonstans runt 27 000 och den andra kan du komma undan med drygt 5 000 i nyskick.
Sedan tillkommer objektiven. Här finns inga säkra uppgifter. Det svartvita skulle kunna vara ett EF 70-200mm f/2,8L USM alternativt ett EF 70-200mm f/2,8L IS II USM. De går för 15 000 respektive 21 000. Det andra objektivet ser jag för lite av för att vilja gissa.
De priser som angives är nypriser - andrahandsmarknaden är rätt stor så han kan ha kommit över detta till rimligare priser begagnat.
Några 150 000 kommer det inte upp till, det tror jag nog att vi kan säga rätt säkert.
Vad bra.
Så frågan utredd.
Men, kostar bara ena kameran endast 5000 kronor utan objektiv?
I vilket fall som helst är det fortfarande en stor summa för en så kallad flykting att inköpa.