2017-09-22, 19:48
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Vad ? är de kvar på Lidingö ? trodde demo skulle sluta kl. 15

Ja, man kan ju undra. Är det nån som sett dom retirera?
Nya grejen för missnöjesyttringar är att vandra till valfritt förortstorg och ställa sej med megafon utanför ICA och vråla.

Vems kroppspråk härmar hon? Armen...
Citera
2017-09-22, 20:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
"Afghanska ambassaden på Lidgö"

Att skrika "Hell seger!" i Visby är så aggressivt så det inte ens låter sig jämföras med denna skönsång på...nåt språk.
Citera
2017-09-22, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, man kan ju undra. Är det nån som sett dom retirera?
Nya grejen för missnöjesyttringar är att vandra till valfritt förortstorg och ställa sej med megafon utanför ICA och vråla.

Vems kroppspråk härmar hon? Armen...
Jag läste det också på ett annat forum angående hennes arm.
Svar: personen i fråga är född 1889 den 20 april som brukade denna gest för att mana massorna!
En till liknelse bägge älskar att hålla lååånga tal!
Citera
2017-09-22, 20:45
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Men nu är hucklejäveln i extas! Nu är hon färdig för inläggning på psyket.
Varför står hon och vrålar med sprucken stämma mot ICA och alla kringboende?
Har hon fortfarande inte fattat att ambassaden är stängd?

För er med svaga nerver utfördas varning för denna video.

https://www.facebook.com/ungisverige.nu/videos/1993136617598677/
Det var verkligen ett vidrigt skrikande! Tror de att det vrålandet ska hjälpa dem att få stanna i Sverige? Skulle inte tro det.
Citera
2017-09-22, 20:52
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Alla dessa facebooklänkar... Det är skittrist både för oss som inte har facebook och kan se och för att de ändå raderar allt roligt tämligen omedelbart. Lägg upp fynden på något vettigt ställe där de bevaras för omvärldens dom. Vad sjunger babbeluringen om?
Citera
2017-09-22, 21:20
Medlem
Vekrusets avatar
Jag sprang olyckligtvis ihop med demonstrationen idag, och blir väldigt förvånad över filmklippen. Uppe på Sturegatan såg jag endast högst 200 afghaner. 99,5 procent män. Kanske 3 hucklen. En ung och en gammal sympati-tant, och en svensk man, hand i hand med ett huckle. De var tystlåtna, och gick tätt.

Lokaltidningsfilmen som är länkad här pratar om ett större antal än så, och på torget på Lidingö på deras egen film så är de ju massor. Åkte de kommunalt dit? För gåendet - som ska symbolisera deras långa lidande promenadväg till Sverige - deltog de inte i, i vilket fall.

Edit: För er som inte känner till Stockholm, så är det runt 4 kvarter från korsningen Sveavägen/Kungsgatan, där lokaltidningen lämnade tåget.

Edit igen: Hade det inte varit för piketerna som spärrade vägen, så hade man inte lagt märke till dem...
Senast redigerad av Vekruset 2017-09-22 kl. 21:22.
Citera
2017-09-22, 21:23
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Är det en svenska i huckle där vid typ 21:30 in? Bakom framtida statsministern?

Sen är jag alltid glad när jag ser en lugg hår kika fram under slöjan. Så brukar det ju vara med hon Malala också. Ser det som ett uppenbart steg i riktning mot total frigörelse från slöjans förtryck.
Ja men så är det, men inte "Avslöja något, eller någon" eller 100 idioter skrika hell går visst bra, sorry börjar bli trött på detta bajs
Citera
2017-09-22, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Alla dessa facebooklänkar... Det är skittrist både för oss som inte har facebook och kan se och för att de ändå raderar allt roligt tämligen omedelbart. Lägg upp fynden på något vettigt ställe där de bevaras för omvärldens dom. Vad sjunger babbeluringen om?

Jag har inte heller Facebook, men kunde se videon ändå. Kollade dock bara nån snutt, då den är mer än en timme lång. Lite klagovisor om att Afghanistan innebär döden tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Sillen.frunken
Ja men så är det, men inte "Avslöja något, eller någon" eller 100 idioter skrika hell går visst bra, sorry börjar bli trött på detta bajs

Tror jag håller med dig, men vet inte riktigt varför du citerade mig. Jag ogillar alltså också denna företeelse.
Citera
2017-09-22, 21:32
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Jisses!

Tämligen enkel fråga till alla svenskar: Vill vi ha dessa vrålande galningar här?

Gubben i grön jacka ca 01.18 in i filmen, är det också ett baaarn? Hur gammalt är det barnet tro? 14 år?

Ja jävlar, hit går våra skattepengar vi svenskar betalar in efter att vi jobbat och gått upp tidigt på morgonen under veckodagarna.

Tycker vi detta är bra?

Spontan tanke när jag såg filmklippet: Snart smäller det! Snart gör någon av dessa "baaarn" något radikalt. Utöver att knivhugga en svensk polis i nacken alltså.
Citera
2017-09-22, 21:33
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Är hen "dom" nazister hen gör ju Sieg Heil med vänster arm hela tiden, eller blir det halv nazze nuu nuu...fan det är inte ens sant vad jag ser...och barnen gör med höger arm...fan händer och armar...nuu nuu. dom ska ut från Svea rike
Citera
2017-09-22, 21:52
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jisses!

Tämligen enkel fråga till alla svenskar: Vill vi ha dessa vrålande galningar här?

Gubben i grön jacka ca 01.18 in i filmen, är det också ett baaarn? Hur gammalt är det barnet tro? 14 år?

Ja jävlar, hit går våra skattepengar vi svenskar betalar in efter att vi jobbat och gått upp tidigt på morgonen under veckodagarna.

Tycker vi detta är bra?

Spontan tanke när jag såg filmklippet: Snart smäller det! Snart gör någon av dessa "baaarn" något radikalt. Utöver att knivhugga en svensk polis i nacken alltså.

Exakt min tanke också. Det var en väldigt obehaglig stämning nazihucklet skapade.
Jag blev väldigt illa berörd.
Citera
2017-09-22, 22:11
Medlem
Citat:

Hahaha jag gillar hur mycket stöd de får i kommentarerna. Not. De enda positiva jag ser är på arabiska eller vilket språk det nu är, ser ut som arabisk skrift åtminstone. Nästan alla andra skriver att de ska åka hem i princip.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in