Citat:
Ursprungligen postat av
killawife
Jag förstår inte varför man som säljare eller köpare önskar att folk ska ringa i det inledande skedet. Först tar man ju reda på om objektet är intressant eller från säljarens sida om köparen är seriös och då finns det ju ingen anledning att sitta och slösa bort tid i telefon. Detta är ju internet-åldern och annonserna är på internet. Klarar man då inte av att genomföra en affär via mail så ska man nog hålla sig till vanliga tidningsannonser.
Mail är vad jag föredrar.
Ser direkt vem som kan skriva korrekt svenska ,vem som har relevanta frågor och givetvis enbart svar till de som faktiskt har ett namn,vet var de bor och äger en telefon....
Idiotsvar är bara att klicka delete på så var dom borta.
Seriösa frågor får seriösa svar. Den som vill ha mer bilder får det,speciellt den som har långt att åka. Ingen mening att ha folk kikandes på min bil som sedan blir besvikna på något som en bild enkelt kan visa,och som dessutom tycker jag är en stor kuk som inte klart och tydligt visat detta.....
Bilderna kan jag ju maila alla andra som begär mer,så begriper inte folk som ha två usla biler och inte kan eller vill skicka fler. Alla har ju en halv eller helbra kamera i sin telefon idag.
Telefon var ett gissel redan pa Gula Tidningens tid.
Knäppisar som då kunde ringa mitt i natten eller på andra synnerligen opassande tider,fråga idiotsaker i tio minuter för att sedan fundera på det och aldrig höras av igen.
Och kunde man inte svara så var den intressenten borta.....för på den tiden hade vi inte mobiler eller nummerpresentatörer...
Sms har jag aldrig fattat. Samma som mail men fan så mycket segare för en gubbe som mig att knappa på en lur jmfrt med ett tangentbord....