Citat:
Ursprungligen postat av
alfamiso
Ja, hur är det? Vet man OM offrens bil varit i Borensberg i samband med ett bankomatuttag? I så fall, hur kan man veta vem som körde den?
Kan MGM ha varit ihop med Lekanders när de tog ut pengar för en affär de skulle slutföra (en amerikansk bil?)? MGM trodde Lekanders tog ut en helvetes massa pengar; kopplade inte att max i bankomater väl är runt 5 000 per uttag. ELLER så trodde MGM att huvuddelen av köpesumman och mycket därtill fanns hemma hos Lekanders - och det var när de återvände till Mantorp för att överlämna bilen det slog slint totalt.
Det är väldigt rörigt kring bilar och Borensberg. Vad vet vi egentligen?
Var det "jänkaren" eller BO:s bil som var där?
Är MGM kopplad till Borensberg och i så fall hur då?
Jag kan dock tycka att bankomatuttaget är irrelevant, på flera sätt. Den summa man kan komma över motiverar inte till mord, enligt mig. Men hur det än är med den detaljen, förblir mysteriet ändå vad som gjorde att det slog slint (om det nu slog slint) på brottsplatsen, dvs Mantorp.
Kanske är det så enkelt att "jänkarens" chaufför inte alls är inblandad, men passade på att ta ut lite pengar på sin väg nånstans i Borensberg? Hur troligt det är, beror väl på om de har kopplat MGM till den platsen. Men som jag förstått det, bygger många gissningar här på tidiga uppgifter från polisen. Och de var ju faktiskt ute och cyklade i början, t.o.m. med gripanden av flera oskyldiga människor.