Jag säljer bara heggar nu förutom en coffe shop med 5-10 strains jag kör på rent intresse till heggekunder och gamla bra kunder från förr när jag körde bara nävar.
Jag började med en plan, precis som du vill ha, och har hållt den religiöst sen dess, många år sen.
1. Göd inte gäng när det inte är absolut nödvändigt, målet är att komma ifrån det helt, och det har jag sen länge.
2. 20 år minimum med normala liv utåt. Av flera anledningar. Straff om nåt händer. Lugnare kunder. Och mindre risk att 20-åringar har vänner som är 17 än 18-åringar. Och vi säljer en drog så för mig är det självklart att inget ska nå ner under 18. Får jag reda på att det hänt EN gång nånstans så släpps hela den delen av cirkeln direkt, och INGEN vill ut i kylan när de väl kommit till mig.
3. Tacka nej till kunder du känner minsta fel vibb av, ta tid på dig. Släpp enbart in 100% grönade som inte finns i din direkta närhet geografiskt, helst utspridda över landet och hantera dem med post. Regel 1-2 gäller dock. Ingen får komma i kontakt med mig utan att passera de två stegen.
4. Var löjligt ärlig. Jag skriver strain och vikt med 2 decimaler på alla påsar under 1hg med garanti att det stämmer. Och fixar allt som inte gör det av nån anledning. Tänk långsiktigt. Du vill inte ha max på kortast tid då det alltid innebär högre risker. Du vill komma till en situation där du litar lika mycket på dina kunder som de gör på dig. Då har du en säker rörelse, för de skyddar dig alltid om de åker dit. Försvinner du så är det tillbaks till vargarna igen för dem.
5. Du bestämmer kommunikationsväg som används. Använd alltid en relativt ny iPhone eller en sen Samsung Galaxy -telefon. Kryptera och använd Wickr, Telegram ed i safe mode och ge ut scrubbers till kunder. Efter samtal om de inte har krypterade telefoner så raderar ni loggen och de trycker på en knapp i en app och det är dessutom bortscrubbat. Jag föredrar telegrams safe chats då jag kan scrubba kunders loggar från min telefon då, och på så sätt inte behöver lita på deras tele-säkerhet. Och du äger inga plattor, telefoner, datorer ed som inte är krypterade ordentligt, en av dem kan ge en in till de andra om allt beslagtas. Gör det omöjligt, det är inte svårt nu för tiden.
6. Droppar du till nån på stan så gör det bland folk hellre än att dra er undan. Gå ner för en gata och snacka skit, en icapåse byter hand medan du fipplar med telefonen, händer på varje gata hela tiden. Bakom nästa hörn får du av honom, och bakom nästa hörn delar ni på er. Varje steg out of line of sight från det förra. GÅ INTE undan från folk bakom nåt 2 killar. Inget ser mer misstänkt ut.
7. Sprid, lite kunder här och var över landet är bäst, och så gjorde jag. Det finns många sätt att thitta dem på, men kan inte ge ut dem här i öppet forum så klart. Anledningen till det här är självklart. Om du gör en stor impakt nånstans så ökar riskerna betydligt både från polis och från de som redan säljer där. Men en heggekund i varje stad eller några blejzare märker ingen av.
8. Får du en obehagskänsla av NÅGOT så beror det på nåt. Ta reda på vad det är och varför, och se till att du slipper den känslan igen, för den stämmer nästan alltid. De första 2 åren hade jag en timme avsatt varje onsdag som jag enbart använde för att gå igenom veckan som gått och fixa allt som inte kännts rätt eller som kunde göras säkrare. Eller för att bara tänka igenom allt. Det är bra fram till du känner att skeppet seglar säkert.
9. Ha ett normalt liv utåt med jobb ed. Folk ska inte tänka "Han ljuger" efter varje gång du fått frågan: "Vad jobbar du med/gör du till vardags?" För den frågan får alla ofta.
10. Alla transporter av heggar od när det behövs, görs av EN person utan sällskap. Hellre kommunalt under rusningstid än i bil. Aldrig 2 killar och särskilt inte i bil, det ökar risken för ett stopp 10-falt. Och så klart aldrig på tider då få personer är ute. Hide in crowds. Köp vacum maskin och vacca ALLT. Även åt kunder, använd plasthandskar när du packar allt. Du vill inte att kunder ska ha stinkande femmor på väg från möte med dig eller när nåt transporteras av dig. Och du vill inte ha fingeravtryck på saker du lämnar ifrån dig.
Sen har jag självklart en del andra mindre regler jag håller mig till.
Nu kör jag nästan bara heggar till kranar som typ den du vill bli men jag håller reglerna religiöst fortfarande, utan undantag.
Jag sprider heggar här och där över landet till de jag hittar som har en liknande affärside som min och som är ordentligt intresserade av weed. Långt bortom average Joe. För det är jag.
Jag har alltid många strains i heggar plus bruna i olika klasser och vi är typ som Whiskey-nördar med gräs de flesta av oss och det är såna kunder både jag och de flesta kranarna efter mig söker.
Så mycket roligare att jobba så, och vi kan ha träffar då och då och prova nya sorter då folk kan resa in om de vill.
Plus att jag håller ett register av alla gamla strains i en samling så folk kan komma hit och prova gamla favoriter från förr som vi haft.
Hur du grönar kunder är ju lite upp till dig. Jag hade 3 sätt som folk fick välja mellan och det har jag fortfarande men jag måste så klart vara betydligt försiktigare nu pga heggarna. Men jag har också lite mer vana vid att hantera det så det löser sig i regel om personen verkligen vill in och jag tror jag skulle gilla personen i fråga.
Så har jag tänkt, och agerat. Och det både har funkat bra och gör.
Håll dig under ytan, enbart kunder som inte finns i ditt närområde, var säker och ärlig och sälj inte till ungar.