2017-09-21, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Som är stängd.

Hur kan hucklet hävda att ambassaden är öppen när officiellt är den stängd på fredag/lördag och söndag? Ska de ha en välkomst kommitté för dem ? Tom svenska ambassaden har speciella öppettider i olika länder och man kan fan inte komma dit när man har lust, då ska man boka tid beroende vad saken gäller. Inte har dem drop-in heller.

Afghanska ambassaden (eller vilken ambassad som helst) tar inte emot kreti och pleti som kommer marscherande och skrikande på gatorna när de har öppettider. När de har stängt kommer vakterna att se till att de inte närmar sig trots att ingen personal är på plats.

Vad f*n vill de då ? Leka med elden ?
Citera
2017-09-21, 19:29
Medlem
Provokatörs avatar
Jag ägnade en stund åt att försöka hitta information om att systematiska halshuggningar praktiseras i Afghanistan som en del av förtrycket och förföljelserna vilket Fatheme påstod i P3. Systematiska halshuggningar för mina tankar till att det sker i en apokalyptisk omfattning.

Det sker halshuggningar i Afghanistan men inte alls i den omfattning som hon låter påskina, halshuggningar används som bestraffning bl.a för våldtäkter och otrohet, allt i enlighet med den islamska rättsuppfattningen. Det har även använts i terrorsyfte och med politiska förtecken, om än i mycket liten omfattning. Tidigare praktiserade Talibanerna halshuggning med svärd enligt sharia, talibanerna härjar idag i provinsen Helmand där dom odlar opium, i övriga provinser är deras påverkan marginell. IS härjar i den andra farliga provinsen Nangarhar ingen utvisas till någon av dessa 2 provinser, övriga 32 provinser anses av hela EU som tillräckligt säkra att utvisas till.

I Maj 2008 halshöggs en polis
I Juni 2011 halshöggs en politiker
I Juni 2012 halshöggs en kvinna och hennes två barn av hennes exman
I November 2015 så halshöggs 7 hazarer av IS eller talibaerna, osäkert vem som låg bakom. Dådet ska ha inträffat i provinsen Zabul.

Källa:

I Zabul bor det bara 290.000 och inga av dessa är hazarer, det känns som om dom var på fel plats vid fel tillfälle, kanske var dom på genomresa på väg till Pakistan.

Jag kan i mitt sökande inte finna några belägg för att det i dagsläget sker systematiska halshuggningar i Afghanistan. FAKE NEWS / OPINION / PROPAGANDA

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2017-09-21 kl. 19:35.
Citera
2017-09-21, 20:14
Medlem
Sillen.frunkens avatar
källforskning: kolla Amir 2 adresser...samma namn/ålder lite lika personnummer
Citera
2017-09-21, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Hur kan hucklet hävda att ambassaden är öppen när officiellt är den stängd på fredag/lördag och söndag? Ska de ha en välkomst kommitté för dem ? Tom svenska ambassaden har speciella öppettider i olika länder och man kan fan inte komma dit när man har lust, då ska man boka tid beroende vad saken gäller. Inte har dem drop-in heller.

Afghanska ambassaden (eller vilken ambassad som helst) tar inte emot kreti och pleti som kommer marscherande och skrikande på gatorna när de har öppettider. När de har stängt kommer vakterna att se till att de inte närmar sig trots att ingen personal är på plats.

Vad f*n vill de då ? Leka med elden ?
Syftet för dem är att provocera mot Afghanska regeringen.
För att få dem arga och med resultat att de vägrar att hjälpa dem till Afghanistan.
Riktigt fulspel!
Citera
2017-09-21, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen.frunken
källforskning: kolla Amir 2 adresser...samma namn/ålder lite lika personnummer
6 april, då han bodde i Vaxholm.
31 januari i Dingle.
Klassiskern är annars att de är födda 1 januari eller det datum de kom till Sverige.
Citera
2017-09-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag vet inte om det finns en film, men ser du inte någonting misstänkt med att Salles pressleg är i Fatemehs händer? Och hennes hånfulla kommentar?
Tror du att Salle ljuger om att det finns en film?
Citera
2017-09-21, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Källa på att individerna på Medborgarplatsen är vuxna? Har du identitet på respektive person? Det må finnas ett antal individer där som är över 18 men när du påstår att de alla är medelålders män så behövs en källa för trovärdighet. Är ohederligt att dra alla över en ålderskam.

Och skulle inte du strejka om du flytt från ett konfliktdrabbat land och ska skickas tillbaks dit?

Någon källa på hur vuxna alla dessa sittstrejkande barn är har jag såklart inte.
Påstår inte att alla är medelålders män, men av bilderna jag sett via "media" ser det
till största del ut som vuxna "mäniskor"?

Ensamkommande barn utvisas inte.

Åldersbestämningar görs redan med en felmarginal på något/några år till svarandes fördel.
Så, åtminstone i ett tidigt skede räknas alla som kanske kan vara under 20 som barn.
Innan åldersbedömningarna infördes kunde en 40 åring säga: jag är 15 år. Fungerar givetvis lika
bra att säga fortfarande, men det kollas upp mycket bättre.

Har läst siffror om att mellan 70-80% av afganerna ljuger om sin ålder för att få stanna i sverige.

Har full förståelse för att dom strejkar, problemet är att det handlar om för många. För varje sittstrejkande hazar som vi ska släppa in här, påverkar landet för oss som redan bor här till det sämre.
Ensankommande barnens "pojkstreck", med väldtäkter, rån, misshandel, och mordförsök på polisen gör inte saken bättre.
Citera
2017-09-21, 21:39
Medlem
PlutoJs avatar
Men allvarligt talat, strejk? Från vad då???
Våldtäkter?
Rån?

De får gärna strejka hela livet...
Citera
2017-09-21, 21:49
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det sker halshuggningar i Afghanistan men inte alls i den omfattning som hon låter påskina, halshuggningar används som bestraffning bl.a för våldtäkter och otrohet, allt i enlighet med den islamska rättsuppfattningen.

Hon menar väl att halshuggning som straff för våldtäkt är en riktad och systematisk förföljelse av hazarer. Precis som att hazarerna systematiskt förföljs i Iran genom att våldtäktsmän hängs. En rasistisk förföljelse av bärarna av Djingis Khans gener på Y-kromosomen.

Det var bittert sagt. Men så känner jag.

Ut med de självömkande rovdjuren och parasiterna!
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-09-21 kl. 21:52.
Citera
2017-09-21, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Men allvarligt talat, strejk? Från vad då???
Våldtäkter?
Rån?

De får gärna strejka hela livet...

Deras strejk beror ju på att dom redan blivit utvisade, men vill stanna ändå...
De får gärna strejka hela livet för mig också, men inte här.
Citera
2017-09-21, 22:32
Medlem
Citat:
KÄRA SVENSKAR
Vi har tagit oss hit på farliga vägar genom Europa. Vår långa marsch till Afghanska ambassaden är en symbol för den resa vi gjort, och en kraftmätning för hur lång till vi är villiga att gå för vår frihet. En dag från jobbet, en dag att låta ungdomarna vara från skolan, är ingenting i jämförelse att skickas tillbaka till vansinnet. I morgon är det marsch för livet!
Kan du hjälpa oss på vägen?
Vi behöver ett par personer med bil som kör ut vatten och frukt till oss längst vägen. Frukt och vatten kan vi fixa, men vi behöver din hjälp att köra ut och dela ut längs Valhallavägen och vid Ropsten.
RING 0705698676 om du kan hjälpa ungdomarna

hjälpa ungdomarna - barnen har iaf vuxit en smula -

källa: UiS
Citera
2017-09-21, 22:36
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
hjälpa ungdomarna - barnen har iaf vuxit en smula -

källa: UiS

Ska dom gå 7km? Klarar dom inte den sträckan utan frukt och vatten så är jag jävligt skeptisk att dom verkligen knallat från Afghanistan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in