Citat:
Ursprungligen postat av
EnSomKan
Källa på att individerna på Medborgarplatsen är vuxna? Har du identitet på respektive person? Det må finnas ett antal individer där som är över 18 men när du påstår att de alla är medelålders män så behövs en källa för trovärdighet. Är ohederligt att dra alla över en ålderskam.
Och skulle inte du strejka om du flytt från ett konfliktdrabbat land och ska skickas tillbaks dit?
Någon källa på hur vuxna alla dessa sittstrejkande barn är har jag såklart inte.
Påstår inte att alla är medelålders män, men av bilderna jag sett via "media" ser det
till största del ut som vuxna "mäniskor"?
Ensamkommande barn utvisas inte.
Åldersbestämningar görs redan med en felmarginal på något/några år till svarandes fördel.
Så, åtminstone i ett tidigt skede räknas alla som kanske kan vara under 20 som barn.
Innan åldersbedömningarna infördes kunde en 40 åring säga: jag är 15 år. Fungerar givetvis lika
bra att säga fortfarande, men det kollas upp mycket bättre.
Har läst siffror om att mellan 70-80% av afganerna ljuger om sin ålder för att få stanna i sverige.
Har full förståelse för att dom strejkar, problemet är att det handlar om för många. För varje sittstrejkande hazar som vi ska släppa in här, påverkar landet för oss som redan bor här till det sämre.
Ensankommande barnens "pojkstreck", med väldtäkter, rån, misshandel, och mordförsök på polisen gör inte saken bättre.