2017-09-21, 15:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Vad är det man åberopar?

Ett nytt vittne, telefonförhör räcker.

Citat:
17. Nytt vittnesförhör med Ulf Rosin, angående Aki Paasilas post till Kungsladugårdsgatan, till styrkande av att Aki Paasila inte har hämtat några brev från IF. Telefonförhör tillräckligt, ca 10 min.

Lite ny bevisning åberopas också.

Citat:
13. Ny bevisning: Protokoll från kompletterande temsning genomförd 170809, (tillägg 5 s 6-7) till styrkande av att Johanna Möller inte var i huset hela tiden från kl 20.30 den 7 augusti till kl 08.00 den 8 augusti 2015.
14. Ny bevisning: Fotodokumentation Granliden 170809 (tillägg 5 s 8-27), till utvisande av växtförhållandena på Granliden i augusti månad.
15.
Citera
2017-09-21, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Aha, tack! Smart att ta med det där med posten och så kom temsningen med också!
Citera
2017-09-21, 17:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Bra där med Temsning, den saknade jag i TR-domen.
Vad tusan är det här då? Växtförhållanden är ju hur miljön är; att olika växter behöver en viss jordmån osv för att trivas. Har det med kiselalgerna att göra borde det väl snarare vara provtagning än foto?
Har de hittat nån vegetation som bara trivs runt stugknuten på gäststugan i möllerska myllan?
Hoppas juuuh på växtdelar lungor.
Citat:
Ny bevisning: Fotodokumentation Granliden 170809 (tillägg 5 s 8-27), till utvisande av växtförhållandena på Granliden i augusti månad.
Äsch. Det kanske bara var Temsning, hur signalerna far bland träden slog det mig.
Senast redigerad av develi 2017-09-21 kl. 17:14.
Citera
2017-09-21, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad tusan är det här då? Växtförhållanden är ju hur miljön är; att olika växter behöver en viss jordmån osv för att trivas. Har det med kiselalgerna att göra borde det väl snarare vara provtagning än foto?
Har de hittat nån vegetation som bara trivs runt stugknuten på gäststugan i möllerska myllan?

Jag tolkade det som att det har med temsningen att göra, vilka master som det kopplas upp mot mht växtligheten.

Åkl skriver också att "Så sent som 15 september lämnades nya direktiv i ärendet med flera olika utredningsåtgärder". Det låter ju bra!

Likaså framkommer att inte var 1 miljon utan 900.000 hon fick av GM den 1/6 2012. Dessa pengar var slut 30/11 2013.
Citera
2017-09-21, 17:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tolkade det som att det har med temsningen att göra, vilka master som det kopplas upp mot mht växtligheten.

Åkl skriver också att "Så sent som 15 september lämnades nya direktiv i ärendet med flera olika utredningsåtgärder". Det låter ju bra!

Likaså framkommer att inte var 1 miljon utan 900.000 hon fick av GM den 1/6 2012. Dessa pengar var slut 30/11 2013.
Ja, men jag viiillll ju veta växtdelar, hehe.

Jo, så kan det vara, hade lagt till det förut. Men utredningsåtgärder är superbra, allt de kan komma på.

Tycker att det här i samband med citerad mening är värt att ta med:

Citat:
"Förundersökning pågår fortfarande mot Julia Blomsterlund, David Blomsterlund och Jafar Jafari.
Så sent som den 15 september 2017 lämnades nya direktiv i ärendet med flera olika utredningsåtgärder. Det uttalade som advokat Hikes hänvisar löd att det på befintligt material inte var aktuellt med åtal.

I en brottsmålsprocess kan en förhörsperson antingen ha rollen som part eller vittne. En person kan inte ha olika roller under samma process. Vid kumulation av mål där en person har rollen som en part vid ett av brotten men inte vid det andra ska personen höras som part i båda delarna.
Brotten i nu aktuellt ärende har ett sådant samband att Julia Blomsterlund, David Blomsterlund och Jafar Jafari ska höras såsom part vid båda brotten.

Part omfattas inte av den s.k. närståenderegeln i RB 36:3 (jfr RB 37:3). Det finns således ingen rättighet för dem att såsom närstående vägra att höras. Videoupptagningarna med deras förhör ska spelas upp i hovrätten."
Senast redigerad av develi 2017-09-21 kl. 17:39.
Citera
2017-09-21, 17:38
Medlem
Citat:
Jag tror hon vet mer än hon ger sken av, där håller jag med dig. Just nu undrar jag mer om hon försöker mörka en annan händelse, för jag får det inte att gå ihop med sms o det hon säger i TR. Vet man datum när MR var ner o försökte få filmen (hot, erbjuda pengar)? Och vem fan är Alf som då skulle veta om den?

Förmodligen kom anmälan om sexbrott in 2/6, från åkl överklagan:
Motgångar i Pangelius
1. Anmälan, beslut och tidningsartiklar (Tele 279-297) för tiden den 2 juni
2016 – 1 juli 2016 angående påståendena om sexuella övergrepp begångna av
Johanna Möller till styrkande av motgångar för Johanna Möller.
Citera
2017-09-21, 17:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Förmodligen kom anmälan om sexbrott in 2/6, från åkl överklagan:
Motgångar i Pangelius
1. Anmälan, beslut och tidningsartiklar (Tele 279-297) för tiden den 2 juni
2016 – 1 juli 2016 angående påståendena om sexuella övergrepp begångna av
Johanna Möller till styrkande av motgångar för Johanna Möller.
Att nån Alf fått redan på att hon blivit anmäld menar du?
Citat:
JM: det är väl bara att säga till Alf att en av våra anställda har ett förhållande med en fd placerad 24-åring
LI: Verkligen inte dessutom är den VD
JM: Vi får väl säga att jag flyttat till Göteborg (glad gubbe)
LI: Du måste blå-neka och flytta ut honom. Vi måste vara starka och säga att detta ALDRIG hänt annars är vi rökta
JM:Ok
LI: Om han har bevis ta hans telefon och rensa den
Från det ena till det andra om en tidigare diskussion om rum och Au-pair så hittade jag mer fakta.
Citat:
Nja 15.000 var det jag sett. Sen säger faktiskt au-pairen Ging att AG hade eget rum och de 2 afghanerna delade ett (under den korta tiden hon nu bodde där).
Såg att AB bekräftar det MR säger i TR och kollade datum. Au-pair anländer 11/3 och slutar efter c:a 1.5 månad (hon skriver inget specifikt datum) så det verkar ha hänt strax efter hon var där.

AB:s sms till JM 16-04-24:
"3 afghaner i en 4 rok o tar bort Alexanders rum så dom ska få plats... prioritera din egen familj istället."
Senast redigerad av develi 2017-09-21 kl. 17:46.
Citera
2017-09-21, 17:55
Medlem
Citat:
Att nån Alf fått redan på att hon blivit anmäld menar du?

Från det ena till det andra om en tidigare diskussion om rum och Au-pair så hittade jag mer fakta.

Såg att AB bekräftar det MR säger i TR och kollade datum. Au-pair anländer 11/3 och slutar efter c:a 1.5 månad (hon skriver inget specifikt datum) så det verkar ha hänt strax efter hon var där.

AB:s sms till JM 16-04-24:
"3 afghaner i en 4 rok o tar bort Alexanders rum så dom ska få plats... prioritera din egen familj istället."

Ingen aning om vem Alf kan vara. Det är ju JM som skrivit SMSet, kan ju vara felskrivet? Inte hade väl Aftonbladet koll på det här vid den tiden?
Ja jag såg det där med AGs rum när jag nu läste om telefonprotokollen. Btw, vilka sjuka konversationer de har i familjen Dysfunktionell .
Citera
2017-09-21, 17:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hon kan väl förresten ha raderat selektivt i sin sms-ström redan där, om det kan vara till allmän ledning (osett vad ni diskuterar).
De återställer väl raderade sms likaväl och sitter inte och bara läser befintligt läsbart om telefon är inlämnad till IT-tekniker.
Citera
2017-09-21, 18:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ingen aning om vem Alf kan vara. Det är ju JM som skrivit SMSet, kan ju vara felskrivet? Inte hade väl Aftonbladet koll på det här vid den tiden?
Ja jag såg det där med AGs rum när jag nu läste om telefonprotokollen. Btw, vilka sjuka konversationer de har i familjen Dysfunktionell .
Jag tycker datum stämmer med det du skriver, men fattar inte den där Alf i sammanhanget och som då JM får order på att blåneka inför och varför MR ska slängas ut om hon knullat med S och N.

Ja, det är dysfunktionellt av grövre art. Den enda som verkar hålla en normal linje är AB; hon byter inte fot som JB gör. Det är ju mer som om hon vore den vuxna sett till innehåll.
Bevare mig väl att behöva härja så där med sin egen mor, de får ju inte vara barn öht.
Citera
2017-09-21, 18:08
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

Fotodokumentation Granliden 170809 (tillägg 5 s 8-27), till utvisande av växtförhållandena på Granliden i augusti månad.
Det bör väl avse från var man kan se båten i förhållande till där Johanna säger sig vistats innan och under 112 samtal.
Citera
2017-09-21, 18:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Äsch. Det kanske bara var Temsning, hur signalerna far bland träden slog det mig.

Ja, det verkar som om de lagt åtskilligt mer krut på A*i-delen nu, Wenna och Fahlander är nog ganska säkra på GM och AM-delen så de har försökt stärka upp i A*i-delen vilket är bra.

Kommer att bli oerhört intressant när det brakar loss i HR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in