2017-09-21, 09:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Blåneka till sexanklagelserna och rensa telefonen från filmen. Hon verkar ju skita i "barnen" och tänker främst på företagets bästa. Hon tog ju omgående in en strategikonsult när sexfilmen läckt till media. Det, och hennes dåliga bortförklaringar ang hemmet i Arboga, gör mig lite orolig iom att hon verkar fortsatt verksam i branschen...
Läste du datum? 3 juni. Sexfilmen fick hon vetskap om den 16e.
Citera
2017-09-21, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Läste du datum? 3 juni. Sexfilmen fick hon vetskap om den 16e.
Nej, jag har lyssnat på förhören med LI hon säger där att JM from den 4/6 inte vistats på kontoret pga sexfilmen.
Citera
2017-09-21, 09:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, jag har lyssnat på förhören med LI hon säger där att JM from den 4/6 inte vistats på kontoret pga sexfilmen.
Och varför har hon den dialogen i sms först då filmen läcker ut? Om att inte vistas på kontor, uppsägning osv.?
Varför ska MR flytta ut plötsligt om det är N o S som är "problemskaparna"? De andra bor väl i Gtbg? Fattar nada, haha så fortsätt förklara så faller väl poletten ner. Vem är Alf btw?
Citera
2017-09-21, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjornens
Hahah oj det är ju nästan oigenkännligt att se Jm här http://archive.is/rTuK2
Intressant.
Det var då det för JM, sedan spårade hon ur i jakten på pengar och makt.
Både med sexskandalen och morden på AP och GM.
Citera
2017-09-21, 09:56
Medlem
Citat:
Och varför har hon den dialogen i sms först då filmen läcker ut? Om att inte vistas på kontor, uppsägning osv.?
Varför ska MR flytta ut plötsligt om det är N o S som är "problemskaparna"? De andra bor väl i Gtbg? Fattar nada, haha så fortsätt förklara så faller väl poletten ner. Vem är Alf btw?

LI tror att det är den 8/6 man har möte med strategikonsulten (M Hag*lund), då är JB med (hotfull o ombeds tillslut att gå ut). JM vägrar lämna ifrån sig nycklar till kontor/bil och stoppar ner de handlingar, som hon vägrar skriva på, i väskan. LI säger att JM förnekat att MR bodde hos henne. Ja de andra bodde i Gtb men ville själva komma tillbaka till Etuna och det var det JM ville hjälpa dem med trots att Pangelius inte hade något med dem att göra sedan hemmet i Arboga stängdes.
Lite rörigt, men, men.
Citera
2017-09-21, 10:00
Medlem
develis avatar
Citat:
LI tror att det är den 8/6 man har möte med strategikonsulten (M Hag*lund), då är JB med (hotfull o ombeds tillslut att gå ut). JM vägrar lämna ifrån sig nycklar till kontor/bil och stoppar ner de handlingar, som hon vägrar skriva på, i väskan. LI säger att JM förnekat att MR bodde hos henne. Ja de andra bodde i Gtb men ville själva komma tillbaka till Etuna och det var det JM ville hjälpa dem med trots att Pangelius inte hade något med dem att göra sedan hemmet i Arboga stängdes.
Lite rörigt, men, men.
Det kanske hon tror, men sms säger annat då sexfilmen är ett faktum i media. Varför ska MR flytta ut?
Citera
2017-09-21, 10:07
Medlem
Citat:
Det kanske hon tror, men sms säger annat då sexfilmen är ett faktum i media. Varför ska MR flytta ut?

Inte vet jag. Blev väl jobbigt när det kom fram att hon ljugit om var han bodde. Var tydligen väldigt svårt att få JM att förstå att hon måste sluta. Den 17/6 meddelas JM att hon är avsatt.
Citera
2017-09-21, 10:15
Medlem
Vad hette orten i Thailand dit JM åkte efter hon blev släppt?
Där de var helt ensamma för det var lågsäsong.
Citera
2017-09-21, 10:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Inte vet jag. Blev väl jobbigt när det kom fram att hon ljugit om var han bodde. Var tydligen väldigt svårt att få JM att förstå att hon måste sluta. Den 17/6 meddelas JM att hon är avsatt.
Jag tror hon vet mer än hon ger sken av, där håller jag med dig. Just nu undrar jag mer om hon försöker mörka en annan händelse, för jag får det inte att gå ihop med sms o det hon säger i TR. Vet man datum när MR var ner o försökte få filmen (hot, erbjuda pengar)? Och vem fan är Alf som då skulle veta om den?
Citera
2017-09-21, 11:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag tror hon vet mer än hon ger sken av, där håller jag med dig. Just nu undrar jag mer om hon försöker mörka en annan händelse, för jag får det inte att gå ihop med sms o det hon säger i TR. Vet man datum när MR var ner o försökte få filmen (hot, erbjuda pengar)? Och vem fan är Alf som då skulle veta om den?

Hon kan väl förresten ha raderat selektivt i sin sms-ström redan där, om det kan vara till allmän ledning (osett vad ni diskuterar).
Senast redigerad av Lonnrot 2017-09-21 kl. 12:02.
Citera
2017-09-21, 14:33
Medlem
Reimers avatar
Åklagare Jessica Wenna har ingett åklagarnas syn på hur de ser på saken i en trettiosidig inlaga som kan beställas från Svea Hovrätt, målnummer är B8032-17 aktbilaga 23.

Kontentan är enkel och följer av citatet nedan, sedan åberopas hur de kommer att bestrida överklagan från Johanna Möller och Mohammed Rajabi.

Citat:
Samtliga Johanna Möllers ändringsyrkanden bestrids.
Samtliga Mohammad Rajabis ändringsyrkanden bestrids.

Lite ny bevisning åberopas i A*i-delen annars är det mest uppspelning av TR,s förhandling.
Citera
2017-09-21, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Åklagare Jessica Wenna har ingett åklagarnas syn på hur de ser på saken i en trettiosidig inlaga som kan beställas från Svea Hovrätt, målnummer är B8032-17 aktbilaga 23.

Kontentan är enkel och följer av citatet nedan, sedan åberopas hur de kommer att bestrida överklagan från Johanna Möller och Mohammed Rajabi.

Lite ny bevisning åberopas i A*i-delen annars är det mest uppspelning av TR,s förhandling.

Vad är det man åberopar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in