2017-09-21, 13:38
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag tycker det är utmärkt gjort av polisen att bara vänta ut hazarerna. Det är som bekant regniga höstar i Sverige och kyleffekten blir hög när det är fuktigt. Vore bra om det blåste också - var är Irma när man behöver henne?

Sen börjar det snöa och att sova i en sovsäck i snöslask på ett stenfundament kan nog dämpa demonstrationsviljan betydligt.

Det enda tråkiga är att polisresurser måste till för att vakta hazarerna. Men med dagens flodvåg av skjutningar och våldtagna 12-åringar kanske det inte gör så stor skillnad.

Handlar det om att polisen ska skydda afghanerna(mot NU o dyl) eller att dom ska vakta så att dom inte "går under jorden"?
Citera
2017-09-21, 14:44
Medlem
Läser att Ingrid Eckerman skriver att afganerna tältar på Norra Bantorget på nätterna trots att de inte har tillstånd till detta. Polisen har koll på barnen, de är så skötsamma och bara visst drogmissbruk förekommer. VA? Ska man tolerera något? Är det inte brottsligt att inneha narkotika?

Vidare kan man ta del av att det är svårt för barnen att komma in på gymnasiet då det krävs godkänt i ett antal ämne. Detta är svårt att få då man aldrig har gått i skolan.

Ursäkta men då får vi väl sätta analfabeterna i första klass och försörja dem tills de har gått ut universitet.
Citera
2017-09-21, 14:56
Medlem
Vem kommer dessa människor ta ut sitt missnöje och sin frustrration på i framtiden i Sverige?

Hur kan man få driva igenom en så här ogenomtänkt politik med noll konsekvensanalys. Vad är det som skapar "rasismnazism" och motsättningar, om inte detta...
Citera
2017-09-21, 15:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Vem kommer dessa människor ta ut sitt missnöje och sin frustrration på i framtiden i Sverige?

Hur kan man få driva igenom en så här ogenomtänkt politik med noll konsekvensanalys. Vad är det som skapar "rasismnazism" och motsättningar, om inte detta...

Många känner sej nog lurade. Löfven borde aldrig gått ut med "Mitt Europa bygger inga murar". Men dom har ju själva ljugit om ålder, härkomst osv. En del av svenska folket fattade direkt när gränserna stod vidöppna 2015, att det här blir aldrig bra.
Citera
2017-09-21, 15:12
Medlem
Citat:

Håller med.

Under tiden:

Citat:
Löfven upprörs av nazistdemonstration
Statsminister Stefan Löfven (S) skräder inte orden när han beskriver sina känslor efter nazistdemonstrationen i Göteborg i helgen.
Nu vill regeringen bjuda in riksdagspartierna till samtal om hur de antidemokratiska strömningarna ska kunna motverkas. Men SD är inte välkomna i diskussionerna.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/lofven-upprors-av-nazistdemonstration
Citera
2017-09-21, 15:21
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Många känner sej nog lurade. Löfven borde aldrig gått ut med "Mitt Europa bygger inga murar". Men dom har ju själva ljugit om ålder, härkomst osv. En del av svenska folket fattade direkt när gränserna stod vidöppna 2015, att det här blir aldrig bra.

Är det egentligen en fri inbjudan? I lokaltidningen står det att Alf Eriksson bjuder in till födelsedagsfest öppet hus. Ska jag känna mig lurad som inte släpps in för att jag inte känner Affe.
Citera
2017-09-21, 15:53
Medlem
Jag kan förstå att många känner sig lurade. Signalen Sverige sände ut i världen 2014 var att det var i princip fritt fram att komma hit och få permanent uppehållstillstånd och livstidsförsörjning. Den ansvarige för det budskapet heter Mikael Ribbenvik och han kan mycket väl vara personligt ansvarig för asylkaoset 2015. För det belönades han. Han är numera GD på Migrationsverket.
Citera
2017-09-21, 16:13
Medlem
Jag trodde alla förstod att det här hucklet är en man. Syns ju lång väg. Vore fint om någon ryckte av skiten så även denna lögn avslöjas.
Citera
2017-09-21, 16:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Är det egentligen en fri inbjudan? I lokaltidningen står det att Alf Eriksson bjuder in till födelsedagsfest öppet hus. Ska jag känna mig lurad som inte släpps in för att jag inte känner Affe.

Ja om du trodde att du skulle bli insläppt, och få äta av den goda maten och den smarriga tårtan.
Citera
2017-09-21, 16:21
Medlem
Signalen som sändes ut? Hur var "signalen" formulerad? Skriftlig inbjudan? Eller vem uppfattade vad?
Citera
2017-09-21, 16:29
Medlem
Citat:

Vad menar du? Dom ska inte vara i Sverige.
Citera
2017-09-21, 16:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilli
Signalen som ssändes ut? Hur var "signalen" formulerad? Skriftlig inbjudan? Eller vem uppfattade vad?

Humanitär stormakt. Mitt Europa bygger inga murar. Welcome Refugee.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in