2017-09-21, 00:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har vid nåt tillfälle gjort det samma men nada. Drunkningar/drunkningstillbud barn brukar ju ofta uppmärksammas i media (barn/ungdom < 19 år var 12 till antal år 2010, 9 drunknade 2011).
Samtidigt undrar man ju varför polisen inte vet mer eller inte frågar mer aktivt (några mer personer i hennes krets).

Och vad var "jättekonstigt" gällande första barnets död?
Saknar följdfrågorna till AMs kommentar från polis. Ett enda "Mm" från Fhl som verkar ha fokus på drunkning. Men oavsett så signalerar hon ju om ännu ett barns död.

AM:" Något sådant. Jo, och sedan hade hon ju någon flicka i, när de bodde ute i Hammarby. Vid (ohörbart) hade hon ju en, ett fosterflicka. Och den dog sedan, det var något jättekonstigt."

Vad jag även finner märkligt är att inga frågor ställs om det första barnet till PG. Hammarby köptes 2004 så han lär vara insatt i turerna.
Det hade väl även gått att nästla sig in på nån vänster med frågor även till JM oavsett om det ligger utanför aktuellt åtal, hon beter sig ju trots allt kunna vara kapabel till vad som helst.

Ja, fast åtalet gällde ju inte barnen, och polisen ville kanske inte förvirra. Förr brukade väl polisen syna den misstänkte mer ordentligt och utredde allt som verkade misstänkt. Nu så verkar de mer ta de större sakerna och typ tänka att det blir ju ändå ett långt fängelsestraff på det vi dragit fram även om det finns mer som det borde grävas djupare om. Tråkigt för de brottsoffer och anhöriga som aldrig får veta vad som egentligen hände och få egen upprättelse, tycker jag.
Citera
2017-09-21, 00:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, fast åtalet gällde ju inte barnen, och polisen ville kanske inte förvirra. Förr brukade väl polisen syna den misstänkte mer ordentligt och utredde allt som verkade misstänkt. Nu så verkar de mer ta de större sakerna och typ tänka att det blir ju ändå ett långt fängelsestraff på det vi dragit fram även om det finns mer som det borde grävas djupare om. Tråkigt för de brottsoffer och anhöriga som aldrig får veta vad som egentligen hände och få egen upprättelse, tycker jag.
Jo, jag skrev just det. Men ett "Mm"?!
Hur vore det med ett skitenkelt: Vad menar du?

Döms hon för bägge morden är hon trots allt att klassa som seriemördare (symposium FBI 2005) vilket väl skapar en fundering kring andra dödsfall i hennes direkta närhet..

"Serial Murder: The unlawful killing of two or more victims by the same offender(s), in separate events."
https://www.fbi.gov/stats-services/publications/serial-murder
Senast redigerad av develi 2017-09-21 kl. 00:32.
Citera
2017-09-21, 01:36
Medlem
Citat:
Jo, jag skrev just det. Men ett "Mm"?!
Hur vore det med ett skitenkelt: Vad menar du?

Döms hon för bägge morden är hon trots allt att klassa som seriemördare (symposium FBI 2005) vilket väl skapar en fundering kring andra dödsfall i hennes direkta närhet..

"Serial Murder: The unlawful killing of two or more victims by the same offender(s), in separate events."
https://www.fbi.gov/stats-services/publications/serial-murder

Å andra sidan har vi ingen aning om exakt vilka utredningar som pågår parallellt. Att man nu vill klara av detta mål är snarast självklart. Det är Steg 1. Sedan sitter hon där hon sitter, medan resten av utredningarna pågår.
Citera
2017-09-21, 01:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Å andra sidan har vi ingen aning om exakt vilka utredningar som pågår parallellt. Att man nu vill klara av detta mål är snarast självklart. Det är Steg 1. Sedan sitter hon där hon sitter, medan resten av utredningarna pågår.
Då ska jag förtydliga mig:
1. Jag efterfrågar inte en hel utredning, jag undrar vart normala, korta följdfrågor är.
2. Jag begriper väl givetvis vad målsättningen är med detta åtal, vad som är prio 1.

Men hon är en jävla galning per se så det vore baske mig inte dumt att ställa mer frågor UTAN att det tar ett övertag. FUP kryllar av utsvävningar hit och dit för övrigt - om det så är sexskandaler eller annat utanför befintligt åtal.
Senast redigerad av develi 2017-09-21 kl. 01:42.
Citera
2017-09-21, 01:50
Medlem
Citat:
Då ska jag förtydliga mig:
1. Jag efterfrågar inte en hel utredning, jag undrar vart normala, korta följdfrågor är.
2. Jag begriper väl givetvis vad målsättningen är med detta åtal, vad som är prio 1.

Men hon är en jävla galning per se så det vore baske mig inte dumt att ställa mer frågor UTAN att det tar ett övertag. FUP kryllar av utsvävningar hit och dit för övrigt - om det så är sexskandaler eller annat utanför befintligt åtal.

Jag vet mycket väl hur väl insatt du är, men jag kan också föreställa mig alla evinnerliga förklaringar (lögner) som en enkel följdfråga skulle kunna leda till.

JM som är expert på att byta ämne, hon skulle nappat direkt.
Citera
2017-09-21, 01:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vet mycket väl hur väl insatt du är, men jag kan också föreställa mig alla evinnerliga förklaringar (lögner) som en enkel följdfråga skulle kunna leda till.

JM som är expert på att byta ämne, hon skulle nappat direkt.
Jag är främst förvånad över Fhl:s passivitet i just denna fråga när AM signalerar om märkliga omständigheter kring ett barns död som varit i hennes vårdnad - med tanke på vad hon är kapabel till från allt mellan urkundsförfalskningar, bedrägeri, stämplingar till misstanke om dubbelmord.

Gör de en utredning bakom kulisserna - fine för mig - men bra förhörsteknik anser jag är att nappa där nåt flyger framför näsan. Han verkar enbart fokusera på drunkning just då vilket som sagt förvånar mig.
Citera
2017-09-21, 02:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Jag tror inte att den informationen finns i FUP. Ett kul projekt för outsourcing möjligtvis. Jag har exakt 10 sekunder att spendera på ärendet.

2. Det tar olika tid för olika personer. Jag läser in en socionomexamen på 6 månader helt utan förkunskaper. 1 år var mer ett estimat över en normal students tidsåtgång i effektiv arbetstid för att klara examen.
Ok. Då vet vi a) hur mycket tid du har till förfogande b) hur snabbt du läser till socionom.
... Fast vad har det med aktuellt ämne att göra?
Antingen gör du väl "outsourcing" och får veta vad hon sysslat med 2004-2008/2009 eller så är det befintlig fakta i FUP etc som gäller.
Senast redigerad av develi 2017-09-21 kl. 03:01.
Citera
2017-09-21, 06:17
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Fb gick visst miste om celebert besök.
Följande dialog skulle skrivas på flashback enligt JB, som försökte skapa ett konto men misslyckas av nån anledning.
(s. 104)

Sms 2016-07-13:
JB: Börja skriva om Lotta, hon beteende sig
JM: Svin
JB: Ah
JM: Ska skicka Mohammed till tidningen 😈
JM: Skriv hur hon är otrogen på alla tjänsteresor
JM: Trots hennes äckliga feta kropp
JM: Hon ska lida
JB: Haha bästa !!!
JM: Sen ska vi skicka sms till hennes man
JB: Bästa
JM: Ja
JM: idiot
Märks att JB och JM får energi i sin sjuka gemenskap när de ska jävlas med folk.
Först blir JB vansinnigt förbannad på JM när hon vill att JB ska ta på sig skulden för flyktingsexet.
Sen hänger hon på morsan i djävulshämnden mot Lotta, som sker pga hon tagit avstånd från JM efter sexskandalen.
Ingen logik, inte normalt - är rena rama ondskan och empatistördheten.
JJ kanske borde känna lite oro över att JB blir en exakt kopia av modern.
Hon är, så att säga, på god väg tyvärr.
Kanske räddar inlåsningen av JM henne, kanske inte.
Så länge hon backar upp JM så är hon körd, fast i hennes grepp.

PS: Hoppas att JB följer tråden.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-09-21 kl. 06:23.
Citera
2017-09-21, 06:54
Medlem
Vintersol21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Märks att JB och JM får energi i sin sjuka gemenskap när de ska jävlas med folk.
Först blir JB vansinnigt förbannad på JM när hon vill att JB ska ta på sig skulden för flyktingsexet.
Sen hänger hon på morsan i djävulshämnden mot Lotta, som sker pga hon tagit avstånd från JM efter sexskandalen.

Instämmer med det du skriver. Det finns mycket som är väldigt sjukt i det som sägs mellan J.M och J.B i den här konversationen. Dels att det är mor och dotter som talar till varandra på detta sätt, dels att J.M kort tid innan försökt förmå J.B att ta på sig flyktingsexet (vilket för J.B vansinnig). Konversationen är en så pass låg och omogen nivå att man skulle kunna tro att det är två osäkra 13-åriga tjejer som konverserar- avundssjuka på skolans populäraste tjej som "snott" den enes pojkvän. De manar på varandra, den ene styr mer, den andre hakar på och bekräftar den förre. Som mobbing på högstadiet, så fruktansvärt omogna känslomässigt verkar de bägge två...
Citera
2017-09-21, 07:16
Medlem
Vintersol21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Jag tror inte att den informationen finns i FUP. Ett kul projekt för outsourcing möjligtvis. Jag har exakt 10 sekunder att spendera på ärendet.

2. Det tar olika tid för olika personer. Jag läser in en socionomexamen på 6 månader helt utan förkunskaper. 1 år var mer ett estimat över en normal students tidsåtgång i effektiv arbetstid för att klara examen.

För de allra flesta tar socionomutbildningen tre och ett halvt år. Förstår inte riktigt hur då lyckats läsa in den på 6 månader. 1 år estimat tidsåtgång? Haha ja kanske om man räknar tiden man faktiskt studerar effektivt. Tyvärr måste man ju göra annat i livet bl.a sova, äta, städa, sköta hygien osv 😳. Hade ju i och för sig varit praktiskt om man bara kunde stänga av alla behov och bara: "vi ses om ett år, jag ska läsa socionomutbildningen" 😂.
Har själv läst en utbildning som tar 4 år enligt kursplan. Det kunde vara föreläsningar/seminarier 3 halvdagar/vecka = 12 timmar per vecka. Sen självstudier kanske i genomsnitt 6 timmar per dag de dagar vi inte hade föreläsningar och ca 2 timmar de dagar vi hade föreläsningar/seminarier = 18 timmar per vecka. Totalt alltså 30 timmar per vecka och omkring 1500 timmar per år. På fyra år blir det 6000 timmar och 6000 timmar är 250 dygn. Kan jag då säga att jag läste mitt fyraåriga program på mindre än ett år? 😂😂😂
Citera
2017-09-21, 08:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Absurd mor och dotter dialog.
Citat:
JM: Skriv hur hon är otrogen på alla tjänsteresor
JM: Trots hennes äckliga feta kropp
JM: Hon ska lida
JB: Haha bästa !!!
Ja, JB är rasande den 16 juni och 13 juli smsar de som två BFF in crime. Sen bokas det långsemester i Thailand med mamsen. Den 30 juli är JB ilsk igen i sms och säger att hon ska komma och hämta 10k.
Hon är ursinnig på JM gällande MR, skriver att hon enbart bryr sig om honom blablabla.
Sen skriver hon nåt ytterst märkligt på slutet:
" du låter han göra vad som helst tillochmed slå dina barn."

Finns inget svar från JM förrän dagen efter då hon svarar " Nu jävlar räcker det Julia" samt "snäll och omtänksam är väl jag om ngn", " men om det jag gör för frun inte är nog så.."
Sen skickar JM till JJ och frågar "vad har Julia för problem nu".
JB skriver om 70k som JM är skyldig JJ. Det här grälet verkar föranleda att JM betalar skulden tvärt så det är nog tyngd i bråkandet.
...sen drar de båda mot Thailand strax efter pappa/morfar dött och mamma/mormor blivit svårt skadad och ligger på sjukhus. BFF igen.

Protokollbilaga 2017-03-03 Telefonanalys 2/3

Sen finns en konstig dialog mellan IL och JM den 3 juni (alltså innan sexskandalen är i media). Verkar som att nåt speciellt hänt? Blåneka och rensa hans telefon på vad?
Citera
2017-09-21, 08:39
Medlem
Citat:
Absurd mor och dotter dialog.

Ja, JB är rasande den 16 juni och 13 juli smsar de som två BFF in crime. Sen bokas det långsemester i Thailand med mamsen. Den 30 juli är JB ilsk igen i sms och säger att hon ska komma och hämta 10k.
Hon är ursinnig på JM gällande MR, skriver att hon enbart bryr sig om honom blablabla.
Sen skriver hon nåt ytterst märkligt på slutet:
" du låter han göra vad som helst tillochmed slå dina barn."

Finns inget svar från JM förrän dagen efter då hon svarar " Nu jävlar räcker det Julia" samt "snäll och omtänksam är väl jag om ngn", " men om det jag gör för frun inte är nog så.."
Sen skickar JM till JJ och frågar "vad har Julia för problem nu".
JB skriver om 70k som JM är skyldig JJ. Det här grälet verkar föranleda att JM betalar skulden tvärt så det är nog tyngd i bråkandet.
...sen drar de båda mot Thailand strax efter pappa/morfar dött och mamma/mormor blivit svårt skadad och ligger på sjukhus. BFF igen.

Protokollbilaga 2017-03-03 Telefonanalys 2/3

Sen finns en konstig dialog mellan IL och JM den 3 juni (alltså innan sexskandalen är i media). Verkar som att nåt speciellt hänt? Blåneka och rensa hans telefon på vad?

Blåneka till sexanklagelserna och rensa telefonen från filmen. Hon verkar ju skita i "barnen" och tänker främst på företagets bästa. Hon tog ju omgående in en strategikonsult när sexfilmen läckt till media. Det, och hennes dåliga bortförklaringar ang hemmet i Arboga, gör mig lite orolig iom att hon verkar fortsatt verksam i branschen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in