Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Ok, inget jag har sett.
Det enda jag refererar till är det jag läst i pressen. Tror att det skrevs i ett tidigt skede av försvinnandet.
Kan förstå att Patrik haft kompisar från många ställen i landet med tanke på den utbildning han gick på. Jag förmodar att många av dom (de flesta av dom?) som gick på Musikkonservatoriet och var kvar i Falun för avslutningen.
Och naturligtvis kan han ha haft kompisar genom musiken och andra kanaler på många ställen. Örebro ligger ju hyfsat nära Hallsberg.
Men om det hade varit kompisar i Hallsberg, borde du inte kommit ihåg det tydligare tror du? Kanske t om skrivit det här? Det är ju ändå en ganska viktig detalj.
Fast jag ska inte säga något. Märker att skärpan och minnet runt det jag läst om försvinnandet börja blekna nu, efter ganska precis 5 månader.
I morgon är det den 22/9. Exakt fem månader sedan Patrik klev av tåget i Hallsberg

Nej minnet börjar svikta. Sen känns det inte som något speciellt att skriva ut då pappan redan har addat dessa och har de som kontakt.
En tjej som är från Kumlaby har inte ens P som kontakt på FB, men har honom på annat socialt media. Det har pappan snappat upp och han finns som vän.. Förövrigt så finns P.s "vanliga" vänner inte på hennes kontaktlista heller.
Den från just Hallsberg hittar jag inte just nu, men även den hade pappan som vän så det känns redan uppkollat.
Många vimsiga sökningar blir det när man ex hittar taggningar på honom från en "vän". Han verkar som sagt ha vääldigt många vänner som avgudade honom.
De flesta har gått i skola med honom både i Malmö men även i Falun. De som inte gjort det kollar man lite extra på. Är några fler vänner vän med den, är P.s familj vän med den? Vad har dom för kopplingar osv.
Känner mig som en stalker 😂
Jösses vad tiden går. Våren har blivit sommar och sommaren har blivit höst. Nu återstår bara att se om han dyker upp på ett eller annat sätt eller om han blir ett sånt fall som aldrig klaras upp.
Tragiskt hur som helst.