2017-09-20, 16:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, snarare innan då han hade nån relation med JB verkar det väl som. JM har skrivit kommentarer på hans fb april 2014 ("fin bild på dig") så det kanske är vid den tiden de blivit bekanta (via JB alltså). JB lär väl inte ha varit ihop med JJ då.
Det var nog bara en karaktärsbeskrivning.

Smidigt sätt att bli av med oönskad pojkvän till dottern?

Jag trodde bestämt det var kring am:s sjukhusintafning.
Citera
2017-09-20, 16:50
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Valda delar ur artikeln:

"Eva Pedersen-Wallin är tillförordnad socialdirektör i Södertälje och har jobbat i många år inom socialtjänsten i Södertälje, men säger till LT att hon inte kommer ihåg Johanna Möller.
- Jag kommer inte ihåg personen själv, men jag vet att hen jobbade på placeringsenheten. Då utreder man och besöker familjehem, och letar helt enkelt platser till barn som behöver ett annat hem, säger Eva Pedersen-Wallin och fortsätter:
- Det är en ganska stor enhet med mycket omsättning så det är ingen person jag kommer ihåg.

Till Sveriges Radio säger Eva Pedersen-Wallin att man inte kommer utreda de ärenden hon har haft hand om, då man anser sig ha god kännedom om dem redan.
Möller har arbetat som handläggare och haft hand om utredningar och familjehemsplaceringar av barn i Södertälje.

Eva Pedersen-Wallin vet inte med sig att något barn i Södertälje skulle ha farit illa under tiden som Möller arbetade som handläggare på socialtjänsten här.
– Nej, då hade vi ju sett det redan då. Om någonting hade hänt hade nog familjehemmet eller barnet larmat redan då."

Jaha? Inget barn som larmat? Då kan nog socialtjänstchefen andas ut?
Hur gick det för killarna i flyktingsexskandalen då, de "larmade" ju?

Det finns ju andra barn som larmat också, fast efter JMs tid i Södertälje. Socialtjänsten hör ju ALDRIG på dessa larmande barn!!!

Och de 2 döda fosterbarnen.......
Citera
2017-09-20, 17:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ang det här med Internationell rättshjälp (som i alla fall jag ivrigt väntar på):
Snubblade på detta i en annan tråd, om hur Facebooks hjälp till svensk polis fungerar:
(från tråden om den på FB utlagda våldtäkten)

Så det skulle ju kunna stämma i tid att det är något från FB som har kommit till åkl.
Ja, det stämmer in på det jag citerade, där stod också 3-6 månader som tidsangivelse.

Är det nåt annat vore det väl annars idé att kolla deras trafik och kontakter på fb. Nåt kanske går att väva fram även om de har slit och släng-mobiler nu. JB verkar väl inte så streetsmart på den fronten (2014-01-06) sett till hennes dom.

Citera
2017-09-20, 17:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Under fem år, det blir nog många placerade barn det.

En av Sveriges mest manipulativa och oärliga personer behöver man inte kolla upp?
I samma veva 2008/2009 försökte hon starta upp familjehem (Villa Rosa Linda) och det lär knappast har varit ett seriöst tilltag från JB då heller, enbart att sko sig på marknaden och skita i hur barnen/ungdomarna har det.

Svaret är så pantat att jag lägger in det igen, speciellt med facit i hand vad hon går för:
"– Nej, då hade vi ju sett det redan då. Om någonting hade hänt hade nog familjehemmet eller barnet larmat redan då."

Hur svårt kan det vara att om inte annat göra stickprov, uppföljning hur barnen haft det?
Eller om JM skickat dem till familjehem med dollartecken i ögonen?
Fan vet om hon tagit provision, jag misstror henne om allt.
Hon har ju t.o.m grundlurat sin egen moster i Arbogaverksamheten.

Då tar vi fram denna artikel om Möllerskans familjehems"utredningar".....

https://www.svd.se/svd-granskar-skuldsatt-tjanade-90-000-i-manaden-pa-familjehemsbarn
Citera
2017-09-20, 17:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

https://www.svd.se/svd-granskar-skuldsatt-tjanade-90-000-i-manaden-pa-familjehemsbarn
Tack för det, det var denna jag hade i åtanke med "provision". Sen var det nåt att JM tyckte familjehemmet kunde klämma in en till och lägga på en madrass på golvet eller nåt liknande.

Hittar inte ursprungliga artikeln men fanns i resumé över henne:
Citat:
– Kanske han får plats på golvet? frågar Arbogakvinnan.
De svarar nej, men får då ett erbjudande de inte kan motstå: 20 000 kronor extra i månaden. Familjehemmet uppger att de till slut ändå ordnat fram en extra säng.
Familjehemsföräldern säger långt senare att Arbogakvinnan verkat så övertygande och trovärdig, och att alla i kommunen pratade gott om henne.
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnan-och-pojkvannen-rajabi-har-gjort-slut--i-haktet/
Senast redigerad av develi 2017-09-20 kl. 17:39.
Citera
2017-09-20, 17:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Smidigt sätt att bli av med oönskad pojkvän till dottern?
Jag trodde bestämt det var kring am:s sjukhusintafning.
Jo, det kan nog läsas så men med tanke på relationen med JJ så var det nog bakåt i tiden. Brukar hon fråga sånt så kanske JJ också fått erbjudande? Special for youuu my friend.
Citera
2017-09-20, 17:11
Medlem
Citat:

Calle hade ju 5 barn placerade hemma hos sig. (Enl den specifikation han bifogade fakturan till Pangelius som var på 2 mille någonting.). Det här behöver ju för det inte avse just honom.
Citera
2017-09-20, 21:21
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

När SvD frågar JM om lämpligheten i att den skuldsatte ( och supande ) mannen kunde få ha så många barn placerade hos sig, svarar hon "förvånat och ovetande" så här:
Citat:
–"Vi hade inte vetskap om att han hade skulder, så här i efterhand så kanske vi borde ha kollat upp det själva och vi kanske aldrig hade placerat om vi sett att det fanns sådana skulder, säger Johanna Möller, vd på Pangea familjehemsvård".

Nästa dag så skyller ärkehyenan på en av pojkarna.
Det här är bara så motbjudande att läsa....

"Företaget placerade fem barn hos en man i Eskilstuna med stora skulder. Rapporter om fylla och bråk nådde socialtjänsten.– Han ljög ihop det, säger företaget om den larmande pojken.
Eskilstuna Kommun riktade hård kritik mot privata familjehemsföretag i allmänhet och ett privat Eskilstunaföretag i synnerhet efter gårdagens avslöjande i SvD om barn som placerats hos en djupt skuldsatt man. Nu svarar de privata företaget för första gången utförligt. Rapporterna om fylla och bråk på boendet är lögner, enligt Johanna Möller, en av företagets två delägare.

– I grunden handlade det här om en pojke som ville flytta till Stockholm. Alla de här pojkarna vill ju bo i storstäder. Då kontaktade den här pojken sin socialsekreterare och hittade på en riktig rövarhistoria. Ja de köpte ju den historien helt enkelt.
De här uppgifterna om fylla och bråk, de stämmer alltså inte?
– Nej nej ingenting sånt. Han ljög ihop de.

Att just deras företag har plockats upp i granskningen är orättvist, tycker hon. Själva ser de sig som ett rättrådigt företag. Det finns visserligen andra, säger hon, som är mindre ordentliga. Men den stora boven är socialsekreterarna. Det är framföralt de som missköter ensamkommande barn, menar Johanna Möller.

– De här barnen blir överkörda, deras röster blir inte hörda, de lyssnas inte på, säger hon
, och berättar om hur fyra av fem av barnen i det kritiserade hemmet gråtandes bett om att slippa lämna familjehemmet."

(Det står mer idioti av JM i artikeln, det här var bara en del.)
https://www.ekuriren.se/nyheter/familjehemsforetaget-efter-kritiken-skyller-pa-pojken/

Alltså, jag blir så förbannad att hon har fått fortsätta att utnyttja barn. Hennes lögner här låter ju som vid "flyktingsexskandalen". Var det ingen som reagerade på det?
Vilken äcklig, äcklig människa hon är, man vill bara kräkas åt hennes beteende.

VAR fanns de ansvariga, de som gett tillstånd? Var är de nu? Vem ska tänka på barnens bästa, vilket är den egentliga och enda prioriteten?
Jag skulle vilja att de här två kvinnliga journalisterna som avslöjade så mycket om JM, att de också tar tag i det här. AVSLÖJA, AVSLÖJA alla oegentligheter, alla soc.chefer som brister så fullständigt i ansvar när en sån som JM fått härja fritt. Som ansvariga i Södertälje där hon jobbat, som "inte tror att något hänt för inga barn har gjort någon anmälan"??!!
Och det som tagits upp om att eventuellt två fosterbarn hon haft skulle ha avlidit, ligger det någon sanning i det? ALLT måste undersökas, inte bara JM bär skuld utan även de inom socialtjänsten/kommunen som då, liksom nu, ser mellan fingrarna.
Skenheliga as är de.
Egentligen så borde vi flera från tråden ta kontakt med de här journalisterna som kom JM på spåren tidigare, höra om de inte funderat över det här och att det är angeläget att det nystas upp.
Eller Janne Josefsson kanske.
Jag blir så förbannad när jag tänker på allt elände JM ställt till med.
Och hennes äckliga bortförklaringar och när hon lägger skulden på barn.
Fy fan!
Ursäkta mig, känner att jag uttrycker mig som en fjortis hehe, men blir så himla upprörd.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-09-20 kl. 21:29.
Citera
2017-09-20, 21:22
Medlem
Citat:
Om ingen annan svarat ännu......har inte hunnit längre i tråden efter lite semester .

Jag tycker att det låter mer som Förvaltningsrätt, vilket får mig att tro/ana att det är JMs direktiv till AH.

Det kom från JO den 17 sept allvarlig kritik av Socialnämnden i Säter just för att avsluta en utredning (barna"vård") för att genast öppna en ny utredning samma eller nästa dag. Familjen hade på detta sätt ständigt blivit "utredd" i en 3-4 ÅR.

Jag tycker att socionomen JM lyser igenom överallt, i förhör, som mamma, som partner, i sina "brev" och "lappar", med sin "psykologi", med sin "forskning" osv. i handhavande med sina (djupt föraktade) klienter.

Exakt sådär (som JM uttalar sig etc.) går Socialtjänstens egna "utredningar" till. Inga referenser till någon forskning, inrikting på hörsägen, skvaller, och att kringgå eventuella laghinder till varje pris. Objektivitet kan de inte ens stava till, eller egen reflektion. Jäv existerar inte i deras värld, inte heller att sitta på en 3-4 stolar samtidigt, eller att skylla fel och brister på alla andra.

Som du säger, ett märkligt inlägg i överklagan då detta är en mordutredning och inte en socutredning. Palmemordet är väl fortfarande "öppen".........Det kom väl en lagändring i samband med Palmemordets förestående preskribering och sedan dess kan just mordutredningar vara öppna hur länge som helst.
Första svaret ! Soctantsvärstingens regi är säkert en riktig förmodan.

Jag undrar dock fortfarande, om en försvarsadvokat får rikta vilka anklagelser som helst mot åklagaren, t o m grundlöst om korruption, lagbrott, rättsövergrepp. Detta är ju inte svenskt mästerskap i Thaiboxning, utan en rättsprocess, där en viss värdighet förutsätts.
Citera
2017-09-20, 21:59
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Första svaret ! Soctantsvärstingens regi är säkert en riktig förmodan.

Jag undrar dock fortfarande, om en försvarsadvokat får rikta vilka anklagelser som helst mot åklagaren, t o m grundlöst om korruption, lagbrott, rättsövergrepp. Detta är ju inte svenskt mästerskap i Thaiboxning, utan en rättsprocess, där en viss värdighet förutsätts.
Amanda Hikes och Inger Rönnbäck kunde inte hitta något som talade till fördel för sina klienter. Ingen förmildrande omständighet. Ingenting. Då känner de sig tvungna att närma sig klientens lögnaktiga och ondskefulla personlighet och det är då de börjar sin Thai-boxning.
Inte fint alls. Då skyller de på media. Tunnelseende och fiffel av polis och åklagare.
Sen skyller de på elaka anhöriga.
Och sist, men inte minst, på GW.
Dit har inte AH kommit än, men hon är på god väg.
Citera
2017-09-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Amanda Hikes och Inger Rönnbäck kunde inte hitta något som talade till fördel för sina klienter. Ingen förmildrande omständighet. Ingenting. Då känner de sig tvungna att närma sig klientens lögnaktiga och ondskefulla personlighet och det är då de börjar sin Thai-boxning.
Inte fint alls. Då skyller de på media. Tunnelseende och fiffel av polis och åklagare.
Sen skyller de på elaka anhöriga.
Och sist, men inte minst, på GW.
Dit har inte AH kommit än, men hon är på god väg.
Bra skrivet.
Det finns inget som talar till JM s fördel som Amanda Hikes kan lyfta fram av sin manipulerande och psykopatiska klient som har sin offerkofta på och tycker synd om sig själv.
Senast redigerad av Luxors 2017-09-20 kl. 22:13.
Citera
2017-09-20, 22:15
Medlem
EndastJag01s avatar
Ingen som tänker att AH ser JM som (xxx) och därför gör som JM säger i och med att det innebär att JM - ÅKER DIT RIKTIGT REJÄLT UNDER ÖVERSKÅDLIG TID!
Kan vara så att AH vill berätta om riktiga JM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in