2017-09-20, 19:08
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suh-dude
1. Då hade Åk valt att säga att DNA fanns på brottsoffren inte på brottsplatsen.
2. Samma svar som 1.
3. Har det skvätts blod lite här och där från MGM så hade man förmodligen gått ut med flertalet med DNA träffar.
4. Skulle han då kräkts på offren eller en pöl brevid? Handlingen paret utsatts för verkar inte tyda på att MGM spytt mellan varven han kapade fingrarna.
5. Hade sperma funnits på plats hade detta mord inte gått under benämningen rånmord.

Resten av ditt inlägg strök jag, var så idiotiskt resonemang så det går inte ens att bemöta.

Det rimliga är nog att paret befann sig på brottsplatsen eller hur? När ÅK säger att EG kan kopplas till spår på brottsplatsen kan det betyda allt från dörrhandtag, BH eller hud under ett offers naglar. Du ska nog inte ta det för självklart att det INTE kan vara spår på en kropp när ÅK går ut i media och säger brottsplats i det här fallet. Att specificera offentligt exakt var spår är funnet tycker nog ÅK är onödigt . Så att då uttrycka sig mer generellt som på "brottsplatsen" känns rimligt. Eller hur tycker du ÅK skulle uttryckt sig om hon inte velat avslöja var på brottsplatsen spår av EG finns?
Senast redigerad av Netherworld 2017-09-20 kl. 19:11.
Citera
2017-09-20, 19:10
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Lysekil har egen polis? bra isåfall.

Tillhör Fyrbodal m säte i Uddevalla
Citera
2017-09-20, 19:21
Medlem
Tryckkokarens avatar
Edvin kan kopplas till Borensberg enligt åklagaren.

http://mobil.corren.se/nyheter/linkoping/24-aringen-kan-kopplas-till-bankomatuttag-om4820529.aspx
Citera
2017-09-20, 19:30
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

http://mobil.corren.se/nyheter/linkoping/24-aringen-kan-kopplas-till-bankomatuttag-om4820529.aspx
Attans med betalvägg.
Citera
2017-09-20, 19:30
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

Artikeln blir fullt åtkomlig med unvis.it.
Citat:
Enligt vad redaktionen erfar har polisen kommit fram till att 24-åringen inte bara – genom dna-spår –  har kopplingar till det mördade parets hus utanför Mantorp. Det har även säkrats spår som visar att han befunnit sig i Borensberg.
Nä, nu börjar jag nog luta åt att E var helt ensam i det här.
Citera
2017-09-20, 19:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Vi kan tacka Swedbank i Borensberg för att
det här brottet har tagit så lång tid att klara upp.

Vi får bara vara tacksamma att han inte har mördat
några fler under tiden.
Senast redigerad av gloriouslife 2017-09-20 kl. 19:34.
Citera
2017-09-20, 19:40
Medlem
Anonymares avatar
Enligt Corren idag:

Citat:
Enligt vad redaktionen erfar har polisen kommit fram till att 24-åringen inte bara – genom dna-spår –  har kopplingar till det mördade parets hus utanför Mantorp. Det har även säkrats spår som visar att han befunnit sig i Borensberg. Det är sedan tidigare känt att gärningsmannen eller gärningsmännen stal offrens bil och att det gjordes uttag i bankomaten i Borensberg strax efter klockan 16.00 på morddagen. Övervakningskameran vid bankomaten var inte i gång.

Eva Nemec Nordh vill inte bekräfta uppgiften om att 24-åringen befunnit sig i Borensberg, men säger:

– Det är en del av kartläggningsarbetet vi ska göra. Men det är inte omöjligt att han har kopplingar även dit.

Polisen har bland annat tagit 24-åringens mobiltelefon i beslag och arbetar nu med att i detalj kartlägga hans rörelser vid tiden för brottet.

– Vi har tagit hans telefon och vi kollar om den bil han använt är utrustad med gps. Vi tar reda på var han har tankat och var han har parkerat. Vi undersöker allt vi kan få tag på för att ta reda på hur han har rört sig, säger Eva Nemec Nordh.

http://www.corren.se/nyheter/linkoping/24-aringen-kan-kopplas-till-bankomatuttag-om4820529.aspx

Kort sagt, han är körd.
Citera
2017-09-20, 19:43
Medlem
Kruger76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra122
Han hade väll barn?

Han har väl barn fortfarande eller?
Citera
2017-09-20, 19:52
Medlem
Torneros avatar
Många tycker han verkar osannolik som gm... men jag tycker nog motsatsen! Ser ut som en fullblodspsykopat, som kan få tokspel om man känner sig förnärmad så saliv och fradga bara sprutar typ. Fattar inte resonemanget om att han är småbarnsfar och det då skulle vara orimligt.. är man psyksjuk är man expert på att dölja sin sjukdom och om man har barn eller inte är knappast relevant. Bara titta på Hagamannen... världens familjefar som var ute om kvällarna och våldtog folk när familjen satt hemma och läste godnattsaga typ. Nae jag ger mig fan på att detta är en fullblodsdåre som säkert har ett förflutet i blodiga dataspel. Att det blev som det blev i Mantorp var nog kanske inte planerat så... gissar att han kände sig förolämpad och snedtände.
Citera
2017-09-20, 19:55
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tornero
Många tycker han verkar osannolik som gm... men jag tycker nog motsatsen! Ser ut som en fullblodspsykopat, som kan få tokspel om man känner sig förnärmad så saliv och fradga bara sprutar typ. Fattar inte resonemanget om att han är småbarnsfar och det då skulle vara orimligt.. är man psyksjuk är man expert på att dölja sin sjukdom och om man har barn eller inte är knappast relevant. Bara titta på Hagamannen... världens familjefar som var ute om kvällarna och våldtog folk när familjen satt hemma och läste godnattsaga typ. Nae jag ger mig fan på att detta är en fullblodsdåre som säkert har ett förflutet i blodiga dataspel. Att det blev som det blev i Mantorp var nog kanske inte planerat så... gissar att han kände sig förolämpad och snedtände.

Håller med, ser otäck ut enligt min mening. Psykfall sannolikt men det är ju inte alls säkert att han är psykiskt sjuk i den grad som numera krävs för rättspsykiatrisk vård kontra livstids fängelse.
Citera
2017-09-20, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Enligt Corren idag:

http://www.corren.se/nyheter/linkoping/24-aringen-kan-kopplas-till-bankomatuttag-om4820529.aspx

Kort sagt, han är körd.
Kopplingar till Borensberg- vad kan det vara för kopplingar-
Sambon kom från Hultsfred? Familjen har stuga i Lysekil? Vad är hans anknytning till Borensberg?
Bråda dagar - dessa tre dagar-han kört runt och varit borta från familjen.
Lånat raggarbil-var ?
Citera
2017-09-20, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Håller med, ser otäck ut enligt min mening. Psykfall sannolikt men det är ju inte alls säkert att han är psykiskt sjuk i den grad som numera krävs för rättspsykiatrisk vård kontra livstids fängelse.
Men han har agerat rationellt-planerat-genomfört- tänk nästan perfekta brottet.
För tjugo år sedan hade ingen dna spårning avslöjat gärningsmannen.
Senast redigerad av moshes 2017-09-20 kl. 20:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in