2017-09-20, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vad är det för teorier om nån jävla spya som ni pratar om? Hittat inget om det.

Det finns ännu inget fakta om vad för DNA man har anträffat och det lär ju polisen hålla tyst om då det är ett starkt bevis mot den åtalade.

Därför spekulerar folk i vad det är för DNA vilket i sig kan vara viktigt beroende på vad den misstänkte GM har begått för brott.

Enbart en spya lär inte kunna binda honom till morden, bara att han varit där under eller efter brottet, det lär krävas mer.

Kommer bli intressant att följa vad den åtalade har för historia själv att berätta så småningom, jag tror han likt Peder Madsen kommer hitta på historier eftersom dom passar honom själv.
Citera
2017-09-20, 13:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
På gränsen till OT men här är hela släktlinjen på manssidan:
Edvin 1993
Pehr 1962
Rolf Paul Lennart 1937
Paul Levin Mauritz 1911
Thure 1882
Kasper 1855
August Elg Gs 1833
Henrik 1780

Av en slump hittade jag både farfar, farfars far och farfars farfar här:
http://runeberg.org/spf/vg/0433.html
Nästa år blir släktforskning gratis så då blir det enklare.

Nuvarande ägare till Västanå slott har samma anfader, Henrik (Rosenquist af Åkershult) Gyllensvaan som MGM men har olika anmödrar.

Då kan du titta på "tvären" också säkert: är Oscar en bror, oc hur ser föräldrarnas familj ut (deras barn (Oscar, Edvin, Matilda?) och vad som kan vara relevant.
Citera
2017-09-20, 14:12
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Då kan du titta på "tvären" också säkert: är Oscar en bror, oc hur ser föräldrarnas familj ut (deras barn (Oscar, Edvin, Matilda?) och vad som kan vara relevant.

Fader: Pehr Richard
Moder: Eva Carin
Son: Per Oskar -85
Dotter: Eva Matilda -87
Son: Richard Anton -89
Son: Edvin August -93
Citera
2017-09-20, 14:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Jättebra. Mamman ska vara Carina. På nätet i alla fall.
Citera
2017-09-20, 14:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Ja och så respektive och barnbarn över hela linjen säkert. Och båtar och bilar och lite jakt och skoj.

EG sitter på sannolika skäl va?

Vad är stalltipset om sannolikheten och eg:s behov och skäl att springa och rånmörda i Mantorp? Dåliga rådgivare? Svagsint? Småbarnsskräck? Panikångest?

Elelr inga alls?
Senast redigerad av Lonnrot 2017-09-20 kl. 14:56.
Citera
2017-09-20, 14:51
Medlem
Vad känner vi till om EGs koppling till BO? Motivet är väl sannolikt av ekonomisk karaktär, men har vi någon teori om grunden för detta? Har EG ett spelmissbruk? Har han en relation till BO? Kände han till något om BOs ekonomi som triggade gärningen? Är det troligt att EG kan ha utfört detta på egen hand, eller tror vi det finns flera GM? Det skrivs i tråden om att AG troligen har dålig ekonomi och det kan ju i sig kanske räcka som anledning för att försöka råna någon om man är beredd att göra något sådant. Men hur kopplar vi ihop EG och BO i så fall? Det är väl den svåraste nöten att knäcka just nu som jag ser det. Några teorier här?
Citera
2017-09-20, 14:58
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Några teorier här?
Titta tidigare i tråden, där finns 3641 teorier av diverse slag.
Citera
2017-09-20, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Titta tidigare i tråden, där finns 3641 teorier av diverse slag.
Jag har läst tråden och hittar inga kvalificerade teorier om hur kopplingen mellan EG och BO skulle kunna förklaras.
Citera
2017-09-20, 15:08
Medlem
laffes avatar
Med det där typiska utseendet som EG har kan jag bara tro att det handlar om ett svartsjukedrama. Utanförskap, bilen skulle säljas...varför kunde inte EG få den, varför skulle han vara den utan pengar.. förbannad och uppgiven på köparna så spårar det!
Citera
2017-09-20, 15:09
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Jag har läst tråden och hittar inga kvalificerade teorier om hur kopplingen mellan EG och BO skulle kunna förklaras.
Nej, det finns inga riktigt starka teorier.

Om man ska gå efter GW:s "hata slumpen", så sätter jag mina kronor på att det inte är en slump att E*vins svåger vid samma tid kör ett cykellopp i samma område som E*vin mördar ett äldre par.

Har vi i en geografisk koppling mellan E*vin och paret så behövs ju ingen personkoppling. De kan helt enkelt kommit i kontakt med varandra under dagen.
Citera
2017-09-20, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nej, det finns inga riktigt starka teorier.

Om man ska gå efter GW:s "hata slumpen", så sätter jag mina kronor på att det inte är en slump att E*vins svåger vid samma tid kör ett cykellopp i samma område som E*vin mördar ett äldre par.

Har vi i en geografisk koppling mellan E*vin och paret så behövs ju ingen personkoppling. De kan helt enkelt kommit i kontakt med varandra under dagen.
Ja det är en intressant geografisk koppling om nu EG själv var där då också. Men jag undrar vad som triggat mordet? Kännedom om mycket pengar hos paret kanske, men hur skulle EG fått reda på det? Det måste finnas en naturlig förklaring tror jag. De kanske gjort affär med varandra eller mötts på travet eller något? Eller så finns det en historisk relation som vi inte känner till. Man tycker ju att det ska väldigt mycket till för att någon ska slå ihjäl två andra människor! Det är ju ändå livstids fängelse och en fruktansvärd gärning att leva med i resten av livet som står på spel.
Citera
2017-09-20, 15:42
Medlem
Enligt rykten här i byn ska det även finnas en film från en övervakningskamera som monterats i ett närliggande stall.
På filmen som enligt rykten är överlämnad till polisen samma vecka som mordet skedde ska en kvinna/tjej i kjol med blod på benen vandra omkring och vrida på olika vattenkranar som för tillfället var avstängda, förmodligen för att tvätta av sig.

Mycket märkligt att detta inte kommit ut via media eller så är det information som polisen inte velat dela med sig av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in